21 éves és több száz embert irányít a rendezvényszervező cégében – sztori

És itt az újabb sikersztori a cikksorozatban. Olyan embereket mutatok be, akik különböző úton jutottak el céljaikhoz, vagy már jó úton haladnak, hogy elérjék azt. Úgy alakítottam ki a cikkeket, hogy azok jól követhető mintát is adjanak neked, illetve motiváljanak akár a vállalkozásban, vagy a karrieredben. Nem olyan megfoghatatlan milliárdos sztorik, hanem kézzel-fogható könnyen magunkénak érezhető történeteket olvashatsz. Nézzük is a következő főszereplőt!

Barlay Kristóffal egy éve találkoztam először. Akkor egy minneres stresszlabdás kulcstartót adtam oda neki, amikor összefutottunk egy közösségi irodában. Nem beszéltünk sokat, annyit tudtam csak meg róla, hogy rendezvényeket szervez. Majd félévre rá ugyanott futottunk össze. Intett nekem, miközben – én úgy láttam először, hogy – valamilyen előadást tartott. Megkérdeztem a coworking irodában a recepcióst, hogy milyen esemény van itt. Mondják, hogy ez nem esemény, hanem meeting. Mondom oké, gondoltam valamilyen egyetemi összejövetel lehet. Aztán Kristóf írt chaten, hogy jó, hogy újra találkoztunk. Én rákérdeztem, hogy és milyen meetinget tartottatok? Azt mondja negyedéves céges megbeszélése, értékelője volt a rendezvényszervező cégnek. Döbbentem néztem magam elé, hogy és akkor ők mind a csapattagok. Rá is kérdeztem, azt mondja igen-igen, kell a létszám, a stáb az 1000 fős rendezvényekre. A következő üzenetem az volt, hogy mesélj mi is ez, mivel foglalkoztok pontosan? Na és ekkor felsorolt 3 területet, elküldte a FB oldalaikat. Wow! Utána találkoztunk, többször beszéltünk is, és ahogy megismertem, azt mondtam, kell a sztorija a Minnerre.

21 évesen úgy beszél a vállalkozásáról, mint egy 20 éve a vállalkozását üzemeltető cégvezető. 

Már a középiskolában fagyizót és teaházat üzemeltettek

Egy budai gimnáziumba járt, ahol már 17 évesen az osztálytársaival vállalkozásokon törték a fejüket. Először egy fagyizót üzemeltettek, majd később egy teaházat vezettek az iskolán belül. Bár elmondása szerint sokan nem vették komolyan őket. Egy – két ismerősnek bevállalták, hogy megszervezik a Kopaszi-gáton a születésnapi bulijukat. Ez annyira bejött, hogy egyre többen kérték fel őket, hogy szervezzék meg a születésnapi partijukat. Felismerték, hogy jó a szervező készségük, így egy-két középiskolás bulit, például gólyatábort megszerveztek. Bejött. Elkezdődött a buli-/rendezvényszervező tevékenységük. Fiatalok voltak, szóval először nem kértek pénzt a bulik szervezéséért, vagyis persze a költségek fedezésére kértek, de nem számoltak a profittal még, nem is ezért csinálták. A tapasztalatszerzés és a megfelelő stratégia megvolt.

Középiskolás buliktól a jacht klub rendezvényig – A rendezvényszervező cég

Rengeteg tapasztalatot szereztek az első néhány rendezvény alatt. Többek között a már említett csapatmunkát és kommunikációt. Közben megalakult a CS Company brandnévvel a cégük, mert úgy döntöttek, most már ideje lenne pénzt keresni (alig voltak 18 évesek). Egyik projekt érte a másikat, például születésnapok megszervezése, stand-up estek, koncertek, csapatépítők, konferenciák vagy például Mikulás-partik. A célközönségüket megismerték és olyan ötleteik támadtak, mint például az, hogy nem híres DJ-ket hívnak, hanem saját maguk által nevelt lemezlovasokat fognak a bulikba bevinni. Bejött nekik, a fiatalok imádták. Sőt mesélte, hogy többször előfordul, hogy az utcán megállítják a DJ-ket autogramért. Egyre több fizetős bulit szerveztek, és megfogtak egy olyan célközönséget, akiket más még nem tudott. Fiataloknak, 16 – 23 év közöttieknek szerveztek úgy bulikat, hogy arra még egy szülő is bátran elküldhette a gyerekét.

“Senkit nem dobunk ki, ha mondjuk sokat ivott. Vagy hazavisszük, vagy jól kommunikálva szólunk a szülőknek, hogy jöjjenek a gyerekükért, mert picit sokat ivott. Persze ezt úgy, hogy a szülők se ijedjenek meg. Mindenki jól kezeli ezeket, a szülők is voltak fiatalok” – mondja Kristóf

Az ilyen apróságok is további sikert hoztak, és egyre több helyre hívták őket. Egyszer például egy jacht klub eseményét szervezték meg. Itt fontos megemlítenem, hogy minden esemény más és más, tehát nem folyamatosan ugyanazt a munkát kellett végezniük, kellett alkalmazkodni az új terephez, ügyféligényekhez…- agilitást igényelt a részükről.

CS Company meeting: 

CS Company meeting
CS Company meeting

“Jobb, ha belehúzunk, mert pár év múlva leköröznek minket” – Minner gondolat

A rendezvények, szervezés, új skillek (készségek)

Kristóf mesélte, hogy még a tárgyalási készségüket is fejlesztették, mert egy-egy klubtulajdonossal nem olyan könnyű tárgyalni. Sőt fel is készültek a tárgyalások lehetséges kimenetelére, és előre lejátszották, hogyha ezt és ezt reagálja az ügyfél, akkor ők erre mit tudnak mondani. Az elején nehéz volt, de mára már egyre előnyösebb szerződéseket tudnak kötni. Fiatalok és tárgyalnak. Képzeld el, hogy több milliós bulikról tárgyalnak 20-21 éves fiatalok! Ugye! Mennyivel nehezebb dolguk van?! Egyszer egy főszponzort kerestek egy rendezvényre, és egy nagyobb cider márka jelentkezett náluk. A döntéshozót elhívták a Kopaszi-gátra egy meetingre. Ott el akarták vinni egy körre a tárgyalópartnert egy gumimotorcsónakkal, de a találkozó előtt egy kicsivel leeresztett a csónak, úgyhogy gyorsan kellett szerezniük egy pumpát. Pont annyira tudták felfújni, hogy kibírta az utána következő kis hajókázást. Kiszálltak, és pár percre rá már le is eresztett. Mondta, még jó, hogy nem a vízben.

“Közel 300 ember dolgozott már nálunk. DJk, fotósok, operatőrök, vágók, grafikusok, weblapfejlesztő, könyvelő, ügyvéd, karszalagosok, beléptetők, biztonsági emberek, ruhatárosok, élményalapú szórakozás koordinátorok, V.I.P. beengedők, hostessek, az elsősegélynyújtó orvos, technikusok, promóterek, értékesítők, szórakozóhelyek koordinátorai,  – a manager Kristóf

Kristóf sok üzleti könyvet olvasott és az ott tanultakból több dolgot is beleépített a vállalkozásába. Az üzleti kapcsolatépítés fontosságára hamar rájött, mert ajánlások útján rengeteg új megbízójuk jött.

Valóban közösségi marketing

Bevonni az iskolákat, diákokat. Egyik nagy ötletük, hogy a rendezvényszervezésbe bevonják a diákokat is. Ezzel el tudják érni, hogy 0  Ft online marketinggel megtöltsék az akár 1000 fős bulikat is (fizetős rendezvények, jegyet kell venni a résztvevőknek). A közösségi oldalakon az események  marketingjére nagy hangsúlyt fektetnek, de költeni nem kell rá, mert megoldják a diákok. (A titkot nem árulhatom el). Mesélte, hogy volt olyan eset, hogy az utcán neki akartak eladni egy jegyet a saját bulijára. Éppen a promóter nem tudta, ki a főnök. Azt mondta annyira de annyira jó érzés volt.

Az új irányok és további vállalkozások

Szorosan a buliszervezéshez kapcsolódik, hogy Kristóf imádja a vitorlázást. Ő a legfiatalabb vitorlásedző az országban, és erre egy brandet is elindított: a Barlay Sailinget. Természetesen a Kopaszi-gát rendezvényeknél ez is benne van az esemény repertoárjában. Vállal tehát vitorlásoktatást, de ugyanígy csapatépítőket is. Mondanom sem kell, felcsillant a szemem (Minner > vitorlázás = Naná!). Ebben is van egy érdekes projektje. Egy egyesülettel (Vitorlázó Gyermekekért Egyesület) karöltve ingyen adják az élményvitorláztatást az iskoláknak a Magyar Vitorlás Szövetség Go Boating programján belül. Tudod, a diákokat megfogja ezzel, hát még a szülőket (kapcsolatépítés)! Továbbá egy új projekt keretében egy kulturális központot, szórakozóhelyet is fel fognak húzni, ehhez már befektetőt is találtak (kell hozzá 100 millió forint legalább), de ez 2019-es projekt, és nem is beszélhet róla.

Mit tanulhatunk tőle?

Ne zavarjon, hogy 21 éves! Én legutóbb a 2 órás üzleti ebédünk alatt végig azt éreztem, hogy egy tapasztalt vállalkozóval beszélek. Több száz rendezvény van a háta mögött, így bizony érdemes rá hallgatni. Egyrészt azért is, mert miközben szóltam neki, hogy olvassa át ezt a cikket, éppen azt mesélte, hogy ősszel 40 rendezvényt szerveznek (+1 a Minner egyik eseményét).

  • Mindig lehet olyan célcsoport vagy piaci terület, amit más még nem fogott meg, vagy nem tökéletesen. Nekik ezek a fiatalok.
  • Az egyik célcsoport hozhatja a másikat. A fiataloknak szóló rendezvények után már rengeteg idősebb célközönségnek szóló eseményt is megszerveztek, nem is beszélve a csapatépítőkről.
  • Lehetsz fiatal, attól még komolyan vesznek a cégek, partnerek, megbízók.
  • A kapcsolatok fontosságáról. Ezzel most nem mondtunk újat, de ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni. Építs kapcsolatot, neki is sok új ügyfelet hozott.
  • Bizalmat, szabad kezet ad az embereknek, munkatársaknak. Tehát egy-egy projekt esetén nagyobb szabadságot kapnak. Mivel bizalmat kapnak az emberek, sokkal jobb teljesítményt nyújtanak.
  • Miközben beszélgettünk és megismertem a cégüket, rájöttem (amiről lehet, hogy ő nem is tud), hogy „agilis projektmenedzsmentet” alkalmaznak, aminek lényege az, hogy drasztikusan tudják csökkenteni a költségeket, csökken az erőforrás-pazarlás, és sokkal nagyobb a munkatársak motivációja és teljesítménye. Rengeteg gyorsan változó dolog, fejlemény van egy-egy esemény megszervezésénél vagy egy ilyen cég működtetésében. Erre ők gyorsan tudnak reagálni, és az egyes “szervezeti” egységek gyorsabb együttműködésre képesek.

2019. szeptemberi friss információk

Kristóffal találkoztam és mesélte, hogy sikerült a buliszervezésből szinte teljesen kiiktatnia magát, és a csapata dolgozik és szervezik őket. Nyáron a vitorlázás üzletére koncentrált és közben jött egy jó ötletük. Egyik barátjával közösen indítanak egy síkölcsönzőt. Novemberben indulnak, és hamarosan indítják a kampányt. Utóbbit erősen javasoltam nekik, hogy nagy bevezető kampány legyen, hiszen ahogy mondani szoktam:

Egy cégnek az egyik legkonkrétabb és legfontosabb eseménye az indulása. Igazán meg kell fogni azt a dátumot és ünnepnek is kell lennie!

Hasonló sikersztorik

Látod, megéri velem jóban lenni! Csinálj valami nagyot, és írni fog rólad a Minner! Az ismeretségi körömet ezzel támogatom. A cikk teljesen szponzoráció mentes.

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később