Indíts vállalkozást: 165. ötlet: Kereskedj domainekkel! – továbbgondolva

Többen kérdeztétek már tőlem, hogy “Hogyan tudom eladni a domainem?”. Igen, a domaineladás, értékesítés nem könnyű feladat, mivel meg kell találnunk azt, aki pont a nálunk lévőt akarja megvenni. Sokat gondolkodtam rajta, hogy milyen módon lehetne kicsit felturbózni ezt, sőt, erre bizniszt építeni. Főleg azért is gondoltam rá, mert már volt erről szó a Minner-en, Több példát is láthattál, hogy bizony több millió dollárért keltek el “jól hangzó” domainnevek. Na, de ne csak egy sima eladás legyen belőle, turbózzuk fel.  “Jobb a sűrű fillér, mint a ritka forint.” Jöjjön az ötlet!

165. üzleti ötlet: Kereskedj domainekkel! – továbbgondolva
Egy másik cikkben már olvashattál arról, hogy mennyiért tudnál eladni egy weboldalt, domaint. Nem is fontos kattintanod a belinkelt cikkre, mert a lényeges részt bemásolom ide, amit akkor írtam (aztán jön az ötletrész). Tehát egy kis alapinformáció:

  • Az, hogy véletlen beletalálsz egy cég leendő domain nevébe, termék nevébe, az lutri. Ilyenkor már pár százezer forintért el tudod adni. Ahogy mondtam, ehhez mázli is kell. Vagy beletalálsz egy új technológia nevébe…tudod, ritka forint.  A domainvásárlás még mindig azért népszerű, mert SEO szempontjából is érdeke lehet egy cégnek, hogy megvegye tőled.
    Mondok egy példát: A www.brokermonitor.hu az én oldalam. Müködő oldal most is (sőt, most teszek rá újabb üzleti modellt), de ha nem lenne rajta semmi, akkor is el tudnám adni kb. 50-100 000 forintért, mert a domainnév jó. (2000 Ft volt a domain bejegyzési ára). Most viszont már többet ér, hogy egyre több látogató van rajta.
  • Van már működő weboldalad, és azt szeretnéd eladni? Sokan ezt szokták megkérdezni tőlem. Fontos tudni, hogy több szempontja lehet a leendő vevőidnek. Ha már működő vállalkozás van a domaineden, akkor nem is a domaint veszik meg, hanem a céged, vagy az arra épített szolgáltatáskört, termékkört, technológiát, üzleti modellt…., tehát most nem erről lesz szó.
    Ha el szeretnéd adni jó áron a domained, amin valamennyi tartalom van, de nincs rajta üzleti modell, vagy nem adsz hozzá semmit, csak az oldalt. Ebben az esetben megnézik a

    • Google által indexált oldalaid számát, minőségét
    • organikus látogatószámod (nem fizetett látogatószám, pl. Google, bejövő linkek…)
    • Google Analytics statisztika, ha jó, akkor már többért tudod eladni.
    • milyen kulcsszavakra, keresőszavakra vagy a top 20-ban a Google-ban.
    • közösségi oldalaid követőszámát (Facebook, Instagram, Youtube…), azok minőségét, aktivitását.
    • ha van hírleveled, akkor valószínűleg az is érdekelni fogja őket, már jobb tárgyalási pozícióban vagy.
  • Tehát egy sima 2000 Ft-ért vásárolt domain legjobb esetben is pár tízezer forintot ér, ha nincs rajta semmi, és kell is a vevődnek. (Erre olvashatsz tippet ebben a vállalkozási ötletben)
  • Ha már működő céget adsz el, amihez kapcsolódik szorosan a weboldal is, akkor teljesen más tényezőket is figyelembe vesznek (árbevétel, konkurencia, üzleti modell, költségek…)
  • Konklúzió. Ne dédelgess akkora álmokat, hogy azonnal el tudod adni a domained. Inkább dolgozz rajta, legyen rajta tartalom. Megéri a befektetést.

Az ötlet

Elméletben domaint árulsz, de valójában erre fel lehet húzni egy olyan üzletet, hogy gyakorlatilag weboldalkészítést értékesítesz, vagy ehhez kapcsolódó szolgáltatásokat, vagy WordPress-telepítést, szövegírást, blogírást (hmm tényleg, akár komplett blogot is el lehetne adni 50-100 tartalommal.)

Megvalósítás (tippek)

  1. Először is bejegyzel néhány domaint akár egy témakörben, szektorban is. Max 2000 forintba kerül egy .hu-s domain. A http://www.domain.hu/domain/ oldalon megtalálod a regisztrátorok listáját, de az oldalhoz szükséged lesz majd tárhelyre is.
  2. Kitanulod a WordPress-t vagy webprogramozást. WordPress esetében például érdemes Avada vagy Divi sablonokat megtanulni. Ezeken keresztül alap html tudás birtokában már tudsz szép és profi weboldalakat készíteni. (Ehhez egy régebbi anyagom: WordPress gyorstalpaló – MinnerAkadémia első felvonás
  3. Érdemes szövegeket vagy akár blogbejegyzéseket rátenni. (10 blogbejegyzést 15-20 000 forintért megír bárki).
  4. Tanuld ki a WordPress-kezelést, pluginokat, témákat, landingoldalakat, azok létrehozását. Miközben eladod majd a domained, akár landingoldal-készítést is el tudsz adni. Már ott vagy, tudod, betetted a lábad.
  5. Vagy másik eset, ha SEO szolgáltatást akarsz eladni, akkor ügyesen elkezded SEO-zni a weboldalt is. Ehhez cikk inspiráció: Fizetnél 500 000 forintot azért, hogy ingyen látogatóid legyenek? Nem véletlen ez a cím. Figyeld a cikket!
  6. Megkeresed a céget, hogy vegyék meg a domaint, mert van rajta weboldal. Lehet a domain nem is kell nekik, de a weboldalukat frissíteni akarják, és máris ott vagy nálunk, veled beszélnek.
  7. Eladsz neki ezután karbantartást, vagy szövegírást, vagy landingoldal-készítést, vagy akár tárhelyszolgáltatást… Gondold tovább!
  8. Ehhez az ötlethez kapcsolódik egy régebbi cikkem, melyben hasonló dologról van szó: “Mennyi ügyfél kell ahhoz, hogy napi 20 000 forint bevételed / profitod legyen?” – Minner Sztori

Kapcsolódó tartalmak: 

 

[adrotate banner=”5″]

 

Fotó: Blesshost

 

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később