vasárnap, január 17, 2021

Indíts vállalkozást: 165. ötlet: Kereskedj domainekkel! – továbbgondolva

Többen kérdeztétek már tőlem, hogy “Hogyan tudom eladni a domainem?”. Igen, a domaineladás, értékesítés nem könnyű feladat, mivel meg kell találnunk azt, aki pont a nálunk lévőt akarja megvenni. Sokat gondolkodtam rajta, hogy milyen módon lehetne kicsit felturbózni ezt, sőt, erre bizniszt építeni. Főleg azért is gondoltam rá, mert már volt erről szó a Minner-en, Több példát is láthattál, hogy bizony több millió dollárért keltek el “jól hangzó” domainnevek. Na, de ne csak egy sima eladás legyen belőle, turbózzuk fel.  “Jobb a sűrű fillér, mint a ritka forint.” Jöjjön az ötlet!

165. üzleti ötlet: Kereskedj domainekkel! – továbbgondolva
Egy másik cikkben már olvashattál arról, hogy mennyiért tudnál eladni egy weboldalt, domaint. Nem is fontos kattintanod a belinkelt cikkre, mert a lényeges részt bemásolom ide, amit akkor írtam (aztán jön az ötletrész). Tehát egy kis alapinformáció:

  • Az, hogy véletlen beletalálsz egy cég leendő domain nevébe, termék nevébe, az lutri. Ilyenkor már pár százezer forintért el tudod adni. Ahogy mondtam, ehhez mázli is kell. Vagy beletalálsz egy új technológia nevébe…tudod, ritka forint.  A domainvásárlás még mindig azért népszerű, mert SEO szempontjából is érdeke lehet egy cégnek, hogy megvegye tőled.
    Mondok egy példát: A www.brokermonitor.hu az én oldalam. Müködő oldal most is (sőt, most teszek rá újabb üzleti modellt), de ha nem lenne rajta semmi, akkor is el tudnám adni kb. 50-100 000 forintért, mert a domainnév jó. (2000 Ft volt a domain bejegyzési ára). Most viszont már többet ér, hogy egyre több látogató van rajta.
  • Van már működő weboldalad, és azt szeretnéd eladni? Sokan ezt szokták megkérdezni tőlem. Fontos tudni, hogy több szempontja lehet a leendő vevőidnek. Ha már működő vállalkozás van a domaineden, akkor nem is a domaint veszik meg, hanem a céged, vagy az arra épített szolgáltatáskört, termékkört, technológiát, üzleti modellt…., tehát most nem erről lesz szó.
    Ha el szeretnéd adni jó áron a domained, amin valamennyi tartalom van, de nincs rajta üzleti modell, vagy nem adsz hozzá semmit, csak az oldalt. Ebben az esetben megnézik a

    • Google által indexált oldalaid számát, minőségét
    • organikus látogatószámod (nem fizetett látogatószám, pl. Google, bejövő linkek…)
    • Google Analytics statisztika, ha jó, akkor már többért tudod eladni.
    • milyen kulcsszavakra, keresőszavakra vagy a top 20-ban a Google-ban.
    • közösségi oldalaid követőszámát (Facebook, Instagram, Youtube…), azok minőségét, aktivitását.
    • ha van hírleveled, akkor valószínűleg az is érdekelni fogja őket, már jobb tárgyalási pozícióban vagy.
  • Tehát egy sima 2000 Ft-ért vásárolt domain legjobb esetben is pár tízezer forintot ér, ha nincs rajta semmi, és kell is a vevődnek. (Erre olvashatsz tippet ebben a vállalkozási ötletben)
  • Ha már működő céget adsz el, amihez kapcsolódik szorosan a weboldal is, akkor teljesen más tényezőket is figyelembe vesznek (árbevétel, konkurencia, üzleti modell, költségek…)
  • Konklúzió. Ne dédelgess akkora álmokat, hogy azonnal el tudod adni a domained. Inkább dolgozz rajta, legyen rajta tartalom. Megéri a befektetést.

Az ötlet

Elméletben domaint árulsz, de valójában erre fel lehet húzni egy olyan üzletet, hogy gyakorlatilag weboldalkészítést értékesítesz, vagy ehhez kapcsolódó szolgáltatásokat, vagy WordPress-telepítést, szövegírást, blogírást (hmm tényleg, akár komplett blogot is el lehetne adni 50-100 tartalommal.)

Megvalósítás (tippek)

  1. Először is bejegyzel néhány domaint akár egy témakörben, szektorban is. Max 2000 forintba kerül egy .hu-s domain. A http://www.domain.hu/domain/ oldalon megtalálod a regisztrátorok listáját, de az oldalhoz szükséged lesz majd tárhelyre is.
  2. Kitanulod a WordPress-t vagy webprogramozást. WordPress esetében például érdemes Avada vagy Divi sablonokat megtanulni. Ezeken keresztül alap html tudás birtokában már tudsz szép és profi weboldalakat készíteni. (Ehhez egy régebbi anyagom: WordPress gyorstalpaló – MinnerAkadémia első felvonás
  3. Érdemes szövegeket vagy akár blogbejegyzéseket rátenni. (10 blogbejegyzést 15-20 000 forintért megír bárki).
  4. Tanuld ki a WordPress-kezelést, pluginokat, témákat, landingoldalakat, azok létrehozását. Miközben eladod majd a domained, akár landingoldal-készítést is el tudsz adni. Már ott vagy, tudod, betetted a lábad.
  5. Vagy másik eset, ha SEO szolgáltatást akarsz eladni, akkor ügyesen elkezded SEO-zni a weboldalt is. Ehhez cikk inspiráció: Fizetnél 500 000 forintot azért, hogy ingyen látogatóid legyenek? Nem véletlen ez a cím. Figyeld a cikket!
  6. Megkeresed a céget, hogy vegyék meg a domaint, mert van rajta weboldal. Lehet a domain nem is kell nekik, de a weboldalukat frissíteni akarják, és máris ott vagy nálunk, veled beszélnek.
  7. Eladsz neki ezután karbantartást, vagy szövegírást, vagy landingoldal-készítést, vagy akár tárhelyszolgáltatást… Gondold tovább!
  8. Ehhez az ötlethez kapcsolódik egy régebbi cikkem, melyben hasonló dologról van szó: “Mennyi ügyfél kell ahhoz, hogy napi 20 000 forint bevételed / profitod legyen?” – Minner Sztori

Kapcsolódó tartalmak: 

 


Ha még csak tervezed a vállalkozásodat - Vállalkozás indítás minikurzus 6900 Ft-ért
Ez a rövid kis kurzus nemcsak hasznos információkkal, tippekkel lát el, hanem még motiválni is fog, hogy belevágj a vállalkozásodba. Már több mint 500-an a tanítványok között!!! Ár-érték arányban is nagyon jó döntés. Kattints ide!
Minél előbb elindítanád a vállalkozásod? Vállalkozási ötlet megvalósítási tréning
Több órányi videós tananyag. Benne üzleti modellekről, marketingről, stratégiáról, adózásról, weboldalakról és mindenről, amire szükséged lesz! 29 000 Ft Kattints ide!

 

Fotó: Blesshost

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Sokakkal megesik. Pedig lehetne ez másképpen is! A Minner legújabb cikkében olyan piacra lépési stratégiát is bemutat, ami neked is megmozgatja a fantáziádat. De ha nem is kattintasz tovább vigyél el információt. Szóval több Minner vállalkozó is indult már úgy el, hogy beharangozó kampányt, sőt eseményt csinált az indulásból, ők nem élték át a fenti képen szemléltetett ürességet! Ma is működik még a vállalkozásuk! Itt a cikk: Így indítunk be egy új termékkereső oldalt, vállalkozást

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek