Indíts vállalkozást: 165. ötlet: Kereskedj domainekkel! – továbbgondolva

Többen kérdeztétek már tőlem, hogy “Hogyan tudom eladni a domainem?”. Igen, a domaineladás, értékesítés nem könnyű feladat, mivel meg kell találnunk azt, aki pont a nálunk lévőt akarja megvenni. Sokat gondolkodtam rajta, hogy milyen módon lehetne kicsit felturbózni ezt, sőt, erre bizniszt építeni. Főleg azért is gondoltam rá, mert már volt erről szó a Minner-en, Több példát is láthattál, hogy bizony több millió dollárért keltek el “jól hangzó” domainnevek. Na, de ne csak egy sima eladás legyen belőle, turbózzuk fel.  “Jobb a sűrű fillér, mint a ritka forint.” Jöjjön az ötlet!

165. üzleti ötlet: Kereskedj domainekkel! – továbbgondolva
Egy másik cikkben már olvashattál arról, hogy mennyiért tudnál eladni egy weboldalt, domaint. Nem is fontos kattintanod a belinkelt cikkre, mert a lényeges részt bemásolom ide, amit akkor írtam (aztán jön az ötletrész). Tehát egy kis alapinformáció:

  • Az, hogy véletlen beletalálsz egy cég leendő domain nevébe, termék nevébe, az lutri. Ilyenkor már pár százezer forintért el tudod adni. Ahogy mondtam, ehhez mázli is kell. Vagy beletalálsz egy új technológia nevébe…tudod, ritka forint.  A domainvásárlás még mindig azért népszerű, mert SEO szempontjából is érdeke lehet egy cégnek, hogy megvegye tőled.
    Mondok egy példát: A www.brokermonitor.hu az én oldalam. Müködő oldal most is (sőt, most teszek rá újabb üzleti modellt), de ha nem lenne rajta semmi, akkor is el tudnám adni kb. 50-100 000 forintért, mert a domainnév jó. (2000 Ft volt a domain bejegyzési ára). Most viszont már többet ér, hogy egyre több látogató van rajta.
  • Van már működő weboldalad, és azt szeretnéd eladni? Sokan ezt szokták megkérdezni tőlem. Fontos tudni, hogy több szempontja lehet a leendő vevőidnek. Ha már működő vállalkozás van a domaineden, akkor nem is a domaint veszik meg, hanem a céged, vagy az arra épített szolgáltatáskört, termékkört, technológiát, üzleti modellt…., tehát most nem erről lesz szó.
    Ha el szeretnéd adni jó áron a domained, amin valamennyi tartalom van, de nincs rajta üzleti modell, vagy nem adsz hozzá semmit, csak az oldalt. Ebben az esetben megnézik a

    • Google által indexált oldalaid számát, minőségét
    • organikus látogatószámod (nem fizetett látogatószám, pl. Google, bejövő linkek…)
    • Google Analytics statisztika, ha jó, akkor már többért tudod eladni.
    • milyen kulcsszavakra, keresőszavakra vagy a top 20-ban a Google-ban.
    • közösségi oldalaid követőszámát (Facebook, Instagram, Youtube…), azok minőségét, aktivitását.
    • ha van hírleveled, akkor valószínűleg az is érdekelni fogja őket, már jobb tárgyalási pozícióban vagy.
  • Tehát egy sima 2000 Ft-ért vásárolt domain legjobb esetben is pár tízezer forintot ér, ha nincs rajta semmi, és kell is a vevődnek. (Erre olvashatsz tippet ebben a vállalkozási ötletben)
  • Ha már működő céget adsz el, amihez kapcsolódik szorosan a weboldal is, akkor teljesen más tényezőket is figyelembe vesznek (árbevétel, konkurencia, üzleti modell, költségek…)
  • Konklúzió. Ne dédelgess akkora álmokat, hogy azonnal el tudod adni a domained. Inkább dolgozz rajta, legyen rajta tartalom. Megéri a befektetést.

Az ötlet

Elméletben domaint árulsz, de valójában erre fel lehet húzni egy olyan üzletet, hogy gyakorlatilag weboldalkészítést értékesítesz, vagy ehhez kapcsolódó szolgáltatásokat, vagy WordPress-telepítést, szövegírást, blogírást (hmm tényleg, akár komplett blogot is el lehetne adni 50-100 tartalommal.)

Megvalósítás (tippek)

  1. Először is bejegyzel néhány domaint akár egy témakörben, szektorban is. Max 2000 forintba kerül egy .hu-s domain. A http://www.domain.hu/domain/ oldalon megtalálod a regisztrátorok listáját, de az oldalhoz szükséged lesz majd tárhelyre is.
  2. Kitanulod a WordPress-t vagy webprogramozást. WordPress esetében például érdemes Avada vagy Divi sablonokat megtanulni. Ezeken keresztül alap html tudás birtokában már tudsz szép és profi weboldalakat készíteni. (Ehhez egy régebbi anyagom: WordPress gyorstalpaló – MinnerAkadémia első felvonás
  3. Érdemes szövegeket vagy akár blogbejegyzéseket rátenni. (10 blogbejegyzést 15-20 000 forintért megír bárki).
  4. Tanuld ki a WordPress-kezelést, pluginokat, témákat, landingoldalakat, azok létrehozását. Miközben eladod majd a domained, akár landingoldal-készítést is el tudsz adni. Már ott vagy, tudod, betetted a lábad.
  5. Vagy másik eset, ha SEO szolgáltatást akarsz eladni, akkor ügyesen elkezded SEO-zni a weboldalt is. Ehhez cikk inspiráció: Fizetnél 500 000 forintot azért, hogy ingyen látogatóid legyenek? Nem véletlen ez a cím. Figyeld a cikket!
  6. Megkeresed a céget, hogy vegyék meg a domaint, mert van rajta weboldal. Lehet a domain nem is kell nekik, de a weboldalukat frissíteni akarják, és máris ott vagy nálunk, veled beszélnek.
  7. Eladsz neki ezután karbantartást, vagy szövegírást, vagy landingoldal-készítést, vagy akár tárhelyszolgáltatást… Gondold tovább!
  8. Ehhez az ötlethez kapcsolódik egy régebbi cikkem, melyben hasonló dologról van szó: “Mennyi ügyfél kell ahhoz, hogy napi 20 000 forint bevételed / profitod legyen?” – Minner Sztori

Kapcsolódó tartalmak: 

 

[adrotate banner=”5″]

 

Fotó: Blesshost

 

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek