Influencer az orvos? Nem influenzás, hanem véleményvezérre gondolok

Dátum

Megosztás

Szeptemberben végig róadshowztam az országot marketing témában és az egyik előadásomon amikor az influencer marketingről volt szó, eszembe jutott, hogy jó lenne ezt helyi szinten is kezelni. Mondjuk ki lehet influencer egy pár tízezer fős városban, vagy mondjuk Debrecenben, Győrben? Influencer, véleményvezér, vagyis véleményformáló. És ekkor eszembe jutott, hogy például az orvos.

Gondolj bele, hogy vidéken egy Instagramos, vagy Youtubeos nem fog fókuszálni egy adott térségre, nem éri meg, hisz maximum pár ezer követője lesz, ami nem éri meg, míg országosan nagyobb ismertsége lehet. Na, de mit tud akkor csinálni egy helyi vállalkozó, hogyan tudná elhinteni az ő termékéről, hogy az jó és mások reklámozzák valamilyen módon.

A helyi influencer marketinget valójában a kapcsolatépítéssel, kapcsolati tőke növelésével lehet megvalósítani. Tehát azzal, hogy te mint vállalkozó növeled a kapcsolati hálódat az alábbi listán szereplőkkel, mert rajtuk keresztül fogod elérni a többi embert. Ők azok, akik több emberrel találkoznak (lehet a listán kimaradt egy-két terület, ha van ötleted írj!), így nagyobb az esély, hogy téged is ajánlani tudnak. De akár az is meglehet, hogy közösségi oldalukon megosztják a posztod, vagy lájkolják, ami szintén elé kerülhet az ismerőseik elé.

Ki még ez alapján influencer?

  • orvosok
  • tanárok, egyetemi tanárok, a dékán
  • étterem, konditerem vezetője
  • kis bolt eladója/tulajdonosa
  • személyi edző
  • valamilyen egyéb oktató
  • politikus

Mit kell tenned?

  1. Tudj meg mindent az Influencer marketingről, annak alkalmazásáról! Kattints ide és nézd meg a félórás videó tudásanyagot!
  2. Építsd a kapcsolat tőkédet! Erről itt tájékozódhatsz: 50 üzleti kapcsolat elég, hogy még sikeresebb legyél, 100 pedig egyenesen a csúcs felé repít

Na és akkor most megyek és keresek egy orvost, aki a recept mellé a vállalkozóknak felírja a Minnert. Adagolás heti 1x. Tudod, mikor megkérdezi, hogy „És megy most az üzlet?…”

Fotó: Pixabay

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!