Néhány hete egy Minner rendezvényen egy olvasóm mesélte (aki már 16 éves kora óta olvassa a Minnert, most 21), hogy az elmúlt években az amerikai McDonald’s több olyan AI / MI rendszert vezetett be, ami képes forgalom előrejelzésre. Egyből utána néztem. Igazából a hamburgerlánc megvett egy ezzel foglalkozó startupot 2019-ben. A rendszer nemcsak adatott gyűjt, hanem elemzés után előrejelzésre is képes. Vagyis képes előre jelezni, hogy melyik menüt kell ajánlania ahhoz, hogy a legnagyobb hasznot hozza a cégnek.
- például időjárás alapján tudja, hogy miből mennyi szendvicset készítsenek, de napszakot is képes figyelembe venni,
- adott étterem esetén megtanulja a rendszer, hogy éppen egy sportmérkőzés utána roham várható,
- megtanulja, hogy mi alapján választanak az emberek ételt,
- sőt képes átrendezni a kínálatot az alapján, hogy természetesen többet rendeljenek (most tegyük félre azt a nézetet, hogy nagy mennyiségben káros).
- A hangalapú tanulás, feldolgozás az automata rendelésfelvételt (Drive) is segíti, ami költségmegtakarítást is jelent a cégnek.
Amikor olvastam az elemzéseket a rendszerről, azonnal eszembe jutott, hogy lehet a válságálló portfólióba belefér a McDonals’s részvény? Szép ez a garfikon, és bár vannak itt-ott “tépések”, a fentieket is belevéve nem rossz!

Forrás: Vox, emerj.com
Borítókép Visual Karsa / Unsplash