Instant: A McDonald’s időjárás alapján készít elő ételeket, de ez még semmi!

Dátum

Megosztás

Néhány hete egy Minner rendezvényen egy olvasóm mesélte (aki már 16 éves kora óta olvassa a Minnert, most 21), hogy az elmúlt években az amerikai McDonald’s több olyan AI / MI rendszert vezetett be, ami képes forgalom előrejelzésre. Egyből utána néztem. Igazából a hamburgerlánc megvett egy ezzel foglalkozó startupot 2019-ben. A rendszer nemcsak adatott gyűjt, hanem elemzés után előrejelzésre is képes. Vagyis képes előre jelezni, hogy melyik menüt kell ajánlania ahhoz, hogy a legnagyobb hasznot hozza a cégnek. 

  • például időjárás alapján tudja, hogy miből mennyi szendvicset készítsenek, de napszakot is képes figyelembe venni,
  • adott étterem esetén megtanulja a rendszer, hogy éppen egy sportmérkőzés utána roham várható,
  • megtanulja, hogy mi alapján választanak az emberek ételt,
  • sőt képes átrendezni a kínálatot az alapján, hogy természetesen többet rendeljenek (most tegyük félre azt a nézetet, hogy nagy mennyiségben káros). 
  • A hangalapú tanulás, feldolgozás az automata rendelésfelvételt (Drive) is segíti, ami költségmegtakarítást is jelent a cégnek. 

Amikor olvastam az elemzéseket a rendszerről, azonnal eszembe jutott, hogy lehet a válságálló portfólióba belefér a McDonals’s részvény? Szép ez a garfikon, és bár vannak itt-ott “tépések”, a fentieket is belevéve nem rossz! 

Forrás: Vox, emerj.com
Borítókép Visual Karsa / Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A Luckin Coffee feltámadása. Így lett Kína legnagyobb kávézólánca, legyőzte a Starbucksot

Naponta átlagosan 16,5 kávézót nyit már a Luckin Coffee. Túlélte a 2020-as pénzügyi botrányát és ma már Ázsiában is terjeszkedik. Arra voltam kíváncsi, hogy...

Miért nincs minden étteremben QR kódos étlap? AutoWallis befektetési potenciál. Hírszemle

Az USA éttermeinek 52%-ban már van QR kódos menü és rendelési lehetőség - a hazai vendéglátóhelyek messze elmaradnak ettől. A Hírszemle mai adásában beszélgettünk...

Insant: Növekvő marketing trend a nosztalgia. Építs te is a retrora

Felívelőben lévő trend jelenleg a retro. Egyrészt nagyon divatosak a retro termékek. Az Amazonon tavaly 290%-al nőtt a keresés például a retro home decor...

Milliárdok nyomában: így követheted a bennfentesek lépéseit, tőzsdei tranzakcióit

Hallottál már a bennfentes kereskedésről? A való életben is eljuthatunk olyan információkhoz, amit kevesen figyelnek. A törvény bünteti a bennfentes kereskedés azon részét, mikor...

Instant: Megéri-e egy vállalkozásnak zöldnek lenni?

A mostani energiahelyzet és az elszálló költségek mellett pénzügyileg is egyre jobban megéri kevesebbet fogyasztani, na de mi most nem csak erre gondolunk. Megéri-e...

Instant: Felejtsd el a logózott bögrét, ilyen a jó merch

Időnként a csoportban felmerül a kérdés, mi lehet jó, nem szokványos céges ajándék. A Google-ben keresve is silány a céges ajándékok felhozatala. A partnereidnek...

Instant: A rövid videók uralják az Instagramot. Kontent kannibalizmus vagy fejlődés?

2020-ban debütált Instagramon a Reels nevű TikTok klón funkció. A Reels-ben kezdetben max 15 másodperces videókat lehetett feltölteni majd zenét alávágni, de mostanra már...

Instant: Megérkezett a TikTok SEO Újfajta tartalomgyártás jöhet?

Egyre több helyen látni, hogy említésre kerül a TikTok SEO. Több milliárd ember használja a videós platformot, és az emberek többsége bár feedből nézi...

Instant: Amazon Prime Day – Nyáron terméket eladni? Naná, még rekord is született!

Tudtad, hogy az Amazonnak saját szezonja van nyáron? Mintha egy kis karácsonya lenne a cégnek. 2022-ben július 12-13-ra esett az Amazon Prime Day. Az...