Instant: A McDonald’s időjárás alapján készít elő ételeket, de ez még semmi!

Dátum

Megosztás

Néhány hete egy Minner rendezvényen egy olvasóm mesélte (aki már 16 éves kora óta olvassa a Minnert, most 21), hogy az elmúlt években az amerikai McDonald’s több olyan AI / MI rendszert vezetett be, ami képes forgalom előrejelzésre. Egyből utána néztem. Igazából a hamburgerlánc megvett egy ezzel foglalkozó startupot 2019-ben. A rendszer nemcsak adatott gyűjt, hanem elemzés után előrejelzésre is képes. Vagyis képes előre jelezni, hogy melyik menüt kell ajánlania ahhoz, hogy a legnagyobb hasznot hozza a cégnek. 

  • például időjárás alapján tudja, hogy miből mennyi szendvicset készítsenek, de napszakot is képes figyelembe venni,
  • adott étterem esetén megtanulja a rendszer, hogy éppen egy sportmérkőzés utána roham várható,
  • megtanulja, hogy mi alapján választanak az emberek ételt,
  • sőt képes átrendezni a kínálatot az alapján, hogy természetesen többet rendeljenek (most tegyük félre azt a nézetet, hogy nagy mennyiségben káros). 
  • A hangalapú tanulás, feldolgozás az automata rendelésfelvételt (Drive) is segíti, ami költségmegtakarítást is jelent a cégnek. 

Amikor olvastam az elemzéseket a rendszerről, azonnal eszembe jutott, hogy lehet a válságálló portfólióba belefér a McDonals’s részvény? Szép ez a garfikon, és bár vannak itt-ott “tépések”, a fentieket is belevéve nem rossz! 

Forrás: Vox, emerj.com
Borítókép Visual Karsa / Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!