Egy kísérlet alkalmával egy buliban ingyen lehetett tetoválást csináltatni. Olyanok is varratak magukra, akik amúgy egyáltalán nem terveztek vagy akartak tetoválást. Ekkora ereje van az ingyenességnek. De nézzünk még egy kutatást, amikor választani kellett Hershey’s Kiss és Lindt truffle között. A Lindt messze magasabb minőségű és nagyságrendekkel több fogy belőle, tehát általánosan ismert volt a csokik értéke a fogyasztók között.
- Hershey’ Kiss ingyen vagy Lindt $0.13-ért.
- Hershey’s Kiss $0.01 vagy Lindt $0.14-ért, tehát mindkét árat megemelték 1 centtel.
Az első esetben a többségnek az ingyenes csoki kellet. Oké, egyértelmű. Na de a második tesztnél megfordultak az arányok. A Hershey csak ingyen volt vonzóbb, a különbség az árban már nem számított efölött. Aránytalanul és irracionálisan többre értékeljük az ingyen terméket. A fogyasztók hajlandóak teljesen feladni a saját preferenciáikat és akár szuboptimális döntést hozni az ingyenes termék javára.
Egy bolti felmérésben az ingyenes mintát kipróbálók 68%-a vett aztán a termékből, ráadásul a teljes termékkategória eladási nőttek, nem is csak az amiből ingyen lehetett venni. Az ingyen sajt 103%-os növekedést produkált az eladásokban, az ingyen pizza kóstoló pedig 600%-ot. Ha fogyasztási cikket árulsz és jelenleg nincs a marketing stratégiádban az ingyenes próba, ideje elkezdened foglalkozni vele.
Forrás: thehustle.co