Óriásplakát marketing KKV-ként: Hogyan és miért gondolkozz kültéri marketingben?

Talán csak a Minner miatt, de jártamban-keltemben rendszeresen figyelem az ügyes plakátokat. Az utcán is fotóztam már, és a Minner Extra csoportban is sokszor osztok meg kreatív plakátokat amiket online találok. Lenyűgöző ez a marketing csatorna, hiszen igazán limitált hely és idő áll rendelkezésre a járókelők meggyőzésére. Csak a nagyvállalatok játékszere az óriásplakát? Elavult megoldás a kültéri reklámozás? Kisebb cégnek felesleges plakátkampányban gondolkodnia? Ezeknek a tévhiteknek jártam utána.

Óriásplakát KKV-ként

„Az óriásplakát, vagy billboard leginkább nagyvállalatok országos kommunikációs kampányaihoz nyújt segítséget. Az üzenet nem célozható, minden elhaladó látni fogja. Ezért olyan terméket, vagy szolgáltatást érdemes itt reklámozni, ami a többség érdeklődését felkelti. Mielőtt kkv-ként belevágnál, gondold át, hogy az elhaladók hány százalékának releváns az üzenet. Ha csak egy szűkebb célcsoport számára, akkor más médiumot válassz.” – figyelmeztet Hegedűs Pál, branding szakértő.

Hogy használhatod akkor mégis a(z óriás)plakátokat? Mutatunk néhány izgalmas példát:

Megállító tábla

Ha fizikai üzleted van, tekinthetsz rá úgy, mint a boltod óriás megállítótáblájára, ahogy ezt a McDonald’s tette az alábbi esetben:

Kép forrása: OOH Today

Kisebb büdzsével is gondolkodhatsz megállító táblákban. A titok itt a meghökkentő, humoros szöveg, ami tényleg megállítja az embert séta közben:

Fotók forrása és további vicces példák: Brandventure/Linkedin

Meghökkentő plakát + social media

Miért ne használhatnád ki a közösségi média erejét, hogy megtöbbszörözd a kültéri reklámod elérését? Ha sikerült olyat alkotni, ami elég meghökkentő, hogy az emberek lefotózzák és megosszák azt, akkor megütötted a főnyereményt a reklámoddal!

„A meghökkentés kiemel a konkurencia tömegéből akkor is, ha más szempontból azonos terméket kínálsz.” – mondja Hegedűs Pál.

Kép forrása: Dandad.org

A cikknek itt még nincs vége!

  • Hogyan csináld?
  • Hol a helye a kültéri reklámnak a marketing mixben?
  • Hatékony-e az óriásplakát?
  • Mi kerüljön rá, milyen a jó szöveg?
  • És miért foglalkozz ezzel akkor is, ha egyébként 100%, hogy nem tervezel plakáton hirdetni?

Kiderül az Előny előfizetőknek lezárt részből!

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért.

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)

Sólyom Eszter
Sólyom Eszter
A MinnerAkadémia színfalai mögött azon dolgozom, hogy a legfontosabb információk a lehető legjobb minőségben jussanak el hozzád. A Minneren előszeretettel írok cégkultúráról, társadalmi felelősségvállalásról, szervezetfejlesztésről.

Kapcsolódó cikkek