Talán csak a Minner miatt, de jártamban-keltemben rendszeresen figyelem az ügyes plakátokat. Az utcán is fotóztam már, és a Minner Extra csoportban is sokszor osztok meg kreatív plakátokat amiket online találok. Lenyűgöző ez a marketing csatorna, hiszen igazán limitált hely és idő áll rendelkezésre a járókelők meggyőzésére. Csak a nagyvállalatok játékszere az óriásplakát? Elavult megoldás a kültéri reklámozás? Kisebb cégnek felesleges plakátkampányban gondolkodnia? Ezeknek a tévhiteknek jártam utána.
Óriásplakát KKV-ként
„Az óriásplakát, vagy billboard leginkább nagyvállalatok országos kommunikációs kampányaihoz nyújt segítséget. Az üzenet nem célozható, minden elhaladó látni fogja. Ezért olyan terméket, vagy szolgáltatást érdemes itt reklámozni, ami a többség érdeklődését felkelti. Mielőtt kkv-ként belevágnál, gondold át, hogy az elhaladók hány százalékának releváns az üzenet. Ha csak egy szűkebb célcsoport számára, akkor más médiumot válassz.” – figyelmeztet Hegedűs Pál, branding szakértő.
Hogy használhatod akkor mégis a(z óriás)plakátokat? Mutatunk néhány izgalmas példát:
Megállító tábla
Ha fizikai üzleted van, tekinthetsz rá úgy, mint a boltod óriás megállítótáblájára, ahogy ezt a McDonald’s tette az alábbi esetben:
Kisebb büdzsével is gondolkodhatsz megállító táblákban. A titok itt a meghökkentő, humoros szöveg, ami tényleg megállítja az embert séta közben:
Meghökkentő plakát + social media
Miért ne használhatnád ki a közösségi média erejét, hogy megtöbbszörözd a kültéri reklámod elérését? Ha sikerült olyat alkotni, ami elég meghökkentő, hogy az emberek lefotózzák és megosszák azt, akkor megütötted a főnyereményt a reklámoddal!
„A meghökkentés kiemel a konkurencia tömegéből akkor is, ha más szempontból azonos terméket kínálsz.” – mondja Hegedűs Pál.
A cikknek itt még nincs vége!
- Hogyan csináld?
- Hol a helye a kültéri reklámnak a marketing mixben?
- Hatékony-e az óriásplakát?
- Mi kerüljön rá, milyen a jó szöveg?
- És miért foglalkozz ezzel akkor is, ha egyébként 100%, hogy nem tervezel plakáton hirdetni?
Kiderül az Előny előfizetőknek lezárt részből!
Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!
A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)