Tudtad, hogy az Amazonnak saját szezonja van nyáron? Mintha egy kis karácsonya lenne a cégnek. 2022-ben július 12-13-ra esett az Amazon Prime Day. Az eseményen csak az Amazon fizetős hűségprogramjáért fizető felhasználók vehetnek részt. 300 millió terméket adott el így az Amazon 2 nap alatt, percenként 100 000 terméket vásároltak. Ez a szám sokkal magasabb, mint a tavalyi, akkor 250 millió terméket adtak el a Prime Day-en. Az Amazon nem árulta el, de elemzők becslése alapján 12 milliárd dolláros forgalmat realizálhatott a cég.
Az évente tartott shopping napokkal az Amazon megalkotta a saját szezonját. Ilyenkor csatlakoznak legtöbben a fizetős hűségprogramjukhoz, aminek a díja havonta 14,99 dollár, vagy évente 139 dollár. Lényegében azért fizetnek, hogy kedvezményeket, ingyenes szállítás kapjanak. Az Amazon Prime előfizetők több, mint négyszer többet költenek egy átlagos Amazon vásárlónál. A nagy márkák és a kis kézműves vállalkozások is profitálnak belőle. A Prime Day 3 milliárd dolláros forgalmat generált csak a kisvállalkozásoknak.
Ha érdekel bővebben is a téma, erről a hírről beszélgetünk a Hírszemle podcastben. Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:
Tetszik az Amazon ötlete? Ideje neked is belevágnod egy hűségprogramba! Ebben segítenek ezek a cikkek:
- Magyar példák fizetős hűségprogramokra. A vevőid pénzért csatlakoznak és még többet is költenek
- Pénzt kérni a vevőktől a hűségprogram csatlakozásához? Igen! Webáruház transzformáció
Ha pedig az Amazonos értékesítés érdekel, irány a MinnerAkadémia: Amazon 101: FBA és FBM értékesítés online képzés
Forrás: techcrunch.com, cnbc.com
Fotó: Canva