hétfő, január 18, 2021

Magyar példák fizetős hűségprogramokra. A vevőid pénzért csatlakoznak és még többet is költenek

Már bemutattam a Minneren, hogy milyen óriási lehetőség van a fizetős hűségprogramokban. Mindenki jól jár vele, sokkal jobban mint egy ingyenes törzsvásárlói rendszerben, amikor pontokat gyűjthetnek és válthatnak be a vásárlók, vagy vásárlási összeghez kötöd a kedvezmény mértékét. Az mindenkinek csak nyűg és soha nem hozzák az elvárt profitot, főleg a befektetett energiát nézve. Na, de itt van nekünk egy jó minta, amit már az Amazon le is tesztelt nekünk, sőt több magyar cég is! A vevő éves díjat fizet a hűségprogramért, amiért cserébe kedvezményeket kap. 2-4-szer többet vásárolnak így a vevőink. Na lássuk a magyar példákat!

Fizetős hűségprogram rendszerek, gyorstalpaló információk

A közös jellemzője egy jól működő fizetős törzsvásárlói rendszernek:

  • A vásárló 3-15 000 Ft közötti összeget fizet azért, hogy csatlakozzon a hűségprogramhoz.
  • Nem kell pontokat gyűjteni (bár ezt is bele lehet venni), nincs vásárlási limithez kötve a tagság.
  • Ezért cserébe kap állandó kedvezményt 5-20%ot, vagy mellé még ingyenes szállítást,
  • továbbá csak a törzsvásárlók vehetnek részt az évente egyszer (max 2-szer) megrendezésre kerülő óriási leárazásban. A tagok toborzása, nagy számú csatlakozása ezeken a napokon történik. Pl. Amazon Prime day – Erről itt olvashatsz a Minneren
  • Exkluzív, csak törzsvásárlóknak elérhető termékek, szolgáltatások.
  • (Ritkán még eseményekre is kapnak belépőt, a cég csinálja a törzsvásárlóinak).
  • A vásárlók úgy érzik, jól döntenek, úgy vannak kialakítva a csatlakozási díjak, hogy már az első vásárláskor érezhető legyen, hogy megtérül a tagsági díj. Sőt, azonnal lehet számítani az újravásárlásra.
  • A fizetős hűségprogramban résztvevők átlagosan 2-4-szer, sőt akár még ennek is többszörösét költhetik egy átlagos vásárlóhoz képest.
  • Ezzel máris változik az üzleti modelled!
  • Ez a két cikk készült el eddig a témában, érdemes elolvasnod őket miután ezen a cikken végigértél:

Felcsigáztalak igaz? Mi veszíteni valód van a bevezetésével? Menjünk tovább, hogy legyen mintád!

Fizetős hűségprogramra magyar példák, ötletek

#1. – Playersroom

Ezt a cipőboltot egészen biztosan ismered, azért is hoztam példaként. Egy éves 13 milliárd forint forgalmú cégről beszélünk. Azért is jó minta, mert már több éve használják.

Lássuk mit kap a vásárló, aki fizet a klubtagságért, és mik a feltételek:

  • A klubtagság díja: 5000 Ft/év – PlayersClub
  • 5-50% kedvezményt kapnak a vásárlók. Vannak időszakos kedvezmények a klubtagoknak. De több cégnél is láttunk olyanra példát, hogy kuponokat kapnak a csatlakozók.
  • Az üzleteikben és a webshopjukban is megkapják a kedvezményeket.
  • A boltjaikban feltűnően két árat is kiírnak, külön odaírják, hogy kedvezményes hűségprogram.
  • Hiányolom az ún. Playersroom napokat, vagy valami hasonló eseményt. Amikor is óriási kedvezményekkel rengeteg klubtagot tudnának szerezni.
  • Tapasztalatom szerint már több mint 3-5 éve létezik ez a kedvezmény náluk.
  • Itt találod a hűségprogramot: https://playersroom.hu/playersroom/playersclub
  • A cég forgalma 2018-ban 13 milliárd forint volt, 2019-ben 14 miliiárd forint (hazai).
  • Amit még nem ismerünk, hogy még hol ajánlják fel a megvásárlását, főleg az online érdekel. De már rajta vagyok, hogy kiderítsem (Veszek ezt – azt).

Izgalmas téma, igaz? Sok hasonló hasznos cikket olvashatsz még a Minneren! A cél, minél használhatóbb anyagokat olvass, minél több lehetőséget ismerj meg!

#2. – Topshop.hu

Szerintem a név is beszédes, tehát a TV-s topshop termékeknek a webáruháza.

Lássuk, mit kap a vásárló, aki fizet a klubtagságért, és mik a feltételek:

  • A hűségprogramhoz a csatlakozási díj: 7999 Ft/év, vagy 15 999 Ft/2 év
  • A fenti ábrán már látszik is, hogy 2 különböző tagságuk is van.
  • Alapból adnak 5% kedvezményt már a tagságnál minden termékre,
  • adnak ingyenes szállítást egy alkalommal,
  • ők kuponokat is adnak, van születésnapi kedvezmény is…
  • Hát na, tudod marketingben és ajánlatban azért valljuk be TV-ben is eléggé speciálisan nyomják / nyomták!
  • Láthatóan a webshopban is két árral dolgoznak:
  • A hűségprogramjuk itt érhető el: https://www.topshop.hu/club5#top/
  • A cég forgalma 2018-ban 6,5 milliárd forint volt.

#3. – Dr.Krém

Ezt éppen írom 🙂 Ez az élő cikk írás. Frissítsd a cikket!

  • A csatlakozás díja 5990 Ft
  • Kedvezményes árak, 10-50%-osak. Továbbá vannak havi kedvezményes ajánlatok klubtagoknak.
  • Ingyenes szállítás 1 éven át. (Ez elég kedvező ajánlat!)
  • Itt a hűségprogram linkje: https://www.drkrem.hu/hirek/drkrem-torzsvasarloi-kartya
  • A cég forgalma 582 millió forint volt 2018-ban, 531 millió forint 2019-ben.

#4. – Nomadsport

Ahogy a képen is látod: túrázók webáruháza.

  • A törzsvásárlói kártya díja: 3000 Ft/év
  • Van egy ügyes adományozós social proof megoldás: a törzsvásárlói kártya 2020 megvásárlásával, melynek ára 3000 Ft, támogatja az UNESCO Világörökség részévé nyilvánított Aggteleki-karsztot. A befolyt összeget 100 %-ban az aggteleki barlangbejárat közvetlen közelében található létesítmények megóvására, karbantartására és felújítására fordítják.
  • A teljes árú termékekre 10% kedvezményt adnak, míg az akciós termékek esetén is még 5% kedvezményt kap a hűségprogram tagja.
  • Az aggteleki Baradla kemping szállás és éttermi szolgáltatásaiból -10 % kedvezmény
  • Az ANP által vezetett barlangi túrák árából -20 % kedvezmény
  • A törzsvásárlói kártya linkje: https://www.nomadsport.eu/termek-131938/nomadsport-torzsvasarloi-kartya/
  • A cég 2018-ban 335 millió forint forgalmat ért el, 2019-ben 357 millió forintot.

#5. – A te vállalkozásod

Nincs mese! Dolgozd ki a saját hűségprogramodat! Most, hogy írom, kellene a MinnerAkadémiára is egy, a Minnerhez.

Merre tovább?

Fotó: Oliur / Unsplash

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Már január 16 óta Stellantis néven működik tovább az évente 8,1 millió autót gyártó vállalatbirodalom. Befejeződött a Fiat Chrysler és a PSA hosszú egyesülési folyamata. Már az új részvényeivel is lehet kereskedni a tőzsdén. Az egyesülés lezárása sok megtakarítást hoz magával. Évente 6,1 milliárd dollár költséget lesz képes megtakarítani, mégpedig anélkül, hogy egyetlen gyárat is bezárna. A szinergiák 40 százaléka a platformok és hajtásláncok egységesítéséből, a kutatás és fejlesztés optimalizálásából származhat, 35 százaléka a beszerzések racionalizálásából, 7 százalék az értékesítési műveleteken való spórolásból, a többi általános költségcsökkentésekből ered.

Forrás: HVG

MinnerInstant

A nagy márkák is beszálltak már az elmúlt évekbe na CBD piacba, ahogy a Minneren is írtunk már róla. Nos a Facebook és a Google is tiltja a CBD reklámokat, de láthatóan a nagyobb márkák már kenderolaj, vagy hemp néven hirdetik azt engedi mindkét közösségi oldal.

MinnerInstant

A DPD után a DB Schenker is értesítette a partnereit, hogy nem szállít csomagot az Egyesült Királyságba, mert túl sok adminisztrációt von maga után. Ez baj! Főleg a kereskedelemben ez nemsokára jelentkezni fog problémaként. A BREXIT utáni vámeljárások, feladatok az UK-ban részletesen ebben a Minner cikkben.

A DB Schenker levele a partnereknek:

Tisztelt Ügyfelünk,

Kénytelenek vagyunk azonnali hatállyal ideiglenesen felfüggeszteni a kontinentális Európától az Egyesült Királyságba tartó nemzetközi szárazföldi szállítási szolgáltatásokat.

A Brexit-megállapodás alapján elfogadott megegyezések óriási bürokratikus szabályozásokat jelentettek, különösen az Egyesült Királyságban lévő címzettek számára, akike  jelenleg nem tudunk a törvénynek megfelelő módon kezelni. A legtöbb címzett (importőr vagy címzett/ “consignee”) az Egyesült Királyságban még soha nem foglalkozott vámeljárásokkal, és további útmutatásra van szükségük az új szabályozásokkal kapcsolatban (pl. A helyes tízjegyű árukód megerősítése, meghatalmazás készítése).

Ezért azt tanácsoljuk, hogy halassza el az összes szállítást további értesítésig. Továbbá kérjük,  győződjön meg arról is, hogy a vámkezeléshez szükséges összes papír, azaz az export- és behozatali dokumentáció, valamint az összes címzett, azaz minden közvetlen képviseleti levél és HMRC-információ rendelkezésre áll-e a zökkenőmentes vámkezelés érdekében.

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy támogassuk ügyfeleinket mindkét oldalon  a küldő és a fogadó oldalán;; szállítmányozót és a címzetteket, hogy a lehető leghamarabb ismét igénybe tudják venni a  szolgáltatásainkat.

Ha kérdése van, forduljon a helyi DB Schenker csapathoz segítségért  és további információkért.

A DB Schenker csapata

Forrás: Trans.info

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek