Magyar példák fizetős hűségprogramokra. A vevőid pénzért csatlakoznak és még többet is költenek

Már bemutattam a Minneren, hogy milyen óriási lehetőség van a fizetős hűségprogramokban. Mindenki jól jár vele, sokkal jobban mint egy ingyenes törzsvásárlói rendszerben, amikor pontokat gyűjthetnek és válthatnak be a vásárlók, vagy vásárlási összeghez kötöd a kedvezmény mértékét. Az mindenkinek csak nyűg és soha nem hozzák az elvárt profitot, főleg a befektetett energiát nézve. Na, de itt van nekünk egy jó minta, amit már az Amazon le is tesztelt nekünk, sőt több magyar cég is! A vevő éves díjat fizet a hűségprogramért, amiért cserébe kedvezményeket kap. 2-4-szer többet vásárolnak így a vevőink. Na lássuk a magyar példákat!

Fizetős hűségprogram rendszerek, gyorstalpaló információk

A közös jellemzője egy jól működő fizetős törzsvásárlói rendszernek:

  • A vásárló 3-15 000 Ft közötti összeget fizet azért, hogy csatlakozzon a hűségprogramhoz.
  • Nem kell pontokat gyűjteni (bár ezt is bele lehet venni), nincs vásárlási limithez kötve a tagság.
  • Ezért cserébe kap állandó kedvezményt 5-20%ot, vagy mellé még ingyenes szállítást,
  • továbbá csak a törzsvásárlók vehetnek részt az évente egyszer (max 2-szer) megrendezésre kerülő óriási leárazásban. A tagok toborzása, nagy számú csatlakozása ezeken a napokon történik. Pl. Amazon Prime day – Erről itt olvashatsz a Minneren
  • Exkluzív, csak törzsvásárlóknak elérhető termékek, szolgáltatások.
  • (Ritkán még eseményekre is kapnak belépőt, a cég csinálja a törzsvásárlóinak).
  • A vásárlók úgy érzik, jól döntenek, úgy vannak kialakítva a csatlakozási díjak, hogy már az első vásárláskor érezhető legyen, hogy megtérül a tagsági díj. Sőt, azonnal lehet számítani az újravásárlásra.
  • A fizetős hűségprogramban résztvevők átlagosan 2-4-szer, sőt akár még ennek is többszörösét költhetik egy átlagos vásárlóhoz képest.
  • Ezzel máris változik az üzleti modelled!
  • Ez a két cikk készült el eddig a témában, érdemes elolvasnod őket miután ezen a cikken végigértél:

Felcsigáztalak igaz? Mi veszíteni valód van a bevezetésével? Menjünk tovább, hogy legyen mintád!

Fizetős hűségprogramra magyar példák, ötletek

#1. – Playersroom

Ezt a cipőboltot egészen biztosan ismered, azért is hoztam példaként. Egy éves 13 milliárd forint forgalmú cégről beszélünk. Azért is jó minta, mert már több éve használják.

Lássuk mit kap a vásárló, aki fizet a klubtagságért, és mik a feltételek:

  • A klubtagság díja: 5000 Ft/év – PlayersClub
  • 5-50% kedvezményt kapnak a vásárlók. Vannak időszakos kedvezmények a klubtagoknak. De több cégnél is láttunk olyanra példát, hogy kuponokat kapnak a csatlakozók.
  • Az üzleteikben és a webshopjukban is megkapják a kedvezményeket.
  • A boltjaikban feltűnően két árat is kiírnak, külön odaírják, hogy kedvezményes hűségprogram.
  • Hiányolom az ún. Playersroom napokat, vagy valami hasonló eseményt. Amikor is óriási kedvezményekkel rengeteg klubtagot tudnának szerezni.
  • Tapasztalatom szerint már több mint 3-5 éve létezik ez a kedvezmény náluk.
  • Itt találod a hűségprogramot: https://playersroom.hu/playersroom/playersclub
  • A cég forgalma 2018-ban 13 milliárd forint volt, 2019-ben 14 miliiárd forint (hazai).
  • Amit még nem ismerünk, hogy még hol ajánlják fel a megvásárlását, főleg az online érdekel. De már rajta vagyok, hogy kiderítsem (Veszek ezt – azt).

Izgalmas téma, igaz? Sok hasonló hasznos cikket olvashatsz még a Minneren! A cél, minél használhatóbb anyagokat olvass, minél több lehetőséget ismerj meg!

#2. – Topshop.hu

Szerintem a név is beszédes, tehát a TV-s topshop termékeknek a webáruháza.

Lássuk, mit kap a vásárló, aki fizet a klubtagságért, és mik a feltételek:

  • A hűségprogramhoz a csatlakozási díj: 7999 Ft/év, vagy 15 999 Ft/2 év
  • A fenti ábrán már látszik is, hogy 2 különböző tagságuk is van.
  • Alapból adnak 5% kedvezményt már a tagságnál minden termékre,
  • adnak ingyenes szállítást egy alkalommal,
  • ők kuponokat is adnak, van születésnapi kedvezmény is…
  • Hát na, tudod marketingben és ajánlatban azért valljuk be TV-ben is eléggé speciálisan nyomják / nyomták!
  • Láthatóan a webshopban is két árral dolgoznak:
  • A hűségprogramjuk itt érhető el: https://www.topshop.hu/club5#top/
  • A cég forgalma 2018-ban 6,5 milliárd forint volt.

#3. – Dr.Krém

Ezt éppen írom 🙂 Ez az élő cikk írás. Frissítsd a cikket!

  • A csatlakozás díja 5990 Ft
  • Kedvezményes árak, 10-50%-osak. Továbbá vannak havi kedvezményes ajánlatok klubtagoknak.
  • Ingyenes szállítás 1 éven át. (Ez elég kedvező ajánlat!)
  • Itt a hűségprogram linkje: https://www.drkrem.hu/hirek/drkrem-torzsvasarloi-kartya
  • A cég forgalma 582 millió forint volt 2018-ban, 531 millió forint 2019-ben.

#4. – Nomadsport

Ahogy a képen is látod: túrázók webáruháza.

  • A törzsvásárlói kártya díja: 3000 Ft/év
  • Van egy ügyes adományozós social proof megoldás: a törzsvásárlói kártya 2020 megvásárlásával, melynek ára 3000 Ft, támogatja az UNESCO Világörökség részévé nyilvánított Aggteleki-karsztot. A befolyt összeget 100 %-ban az aggteleki barlangbejárat közvetlen közelében található létesítmények megóvására, karbantartására és felújítására fordítják.
  • A teljes árú termékekre 10% kedvezményt adnak, míg az akciós termékek esetén is még 5% kedvezményt kap a hűségprogram tagja.
  • Az aggteleki Baradla kemping szállás és éttermi szolgáltatásaiból -10 % kedvezmény
  • Az ANP által vezetett barlangi túrák árából -20 % kedvezmény
  • A törzsvásárlói kártya linkje: https://www.nomadsport.eu/termek-131938/nomadsport-torzsvasarloi-kartya/
  • A cég 2018-ban 335 millió forint forgalmat ért el, 2019-ben 357 millió forintot.

#5. – A te vállalkozásod

Nincs mese! Dolgozd ki a saját hűségprogramodat! Most, hogy írom, kellene a MinnerAkadémiára is egy, a Minnerhez.

Merre tovább?

Fotó: Oliur / Unsplash

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!