Már bemutattam a Minneren, hogy milyen óriási lehetőség van a fizetős hűségprogramokban. Mindenki jól jár vele, sokkal jobban mint egy ingyenes törzsvásárlói rendszerben, amikor pontokat gyűjthetnek és válthatnak be a vásárlók, vagy vásárlási összeghez kötöd a kedvezmény mértékét. Az mindenkinek csak nyűg és soha nem hozzák az elvárt profitot, főleg a befektetett energiát nézve. Na, de itt van nekünk egy jó minta, amit már az Amazon le is tesztelt nekünk, sőt több magyar cég is! A vevő éves díjat fizet a hűségprogramért, amiért cserébe kedvezményeket kap. 2-4-szer többet vásárolnak így a vevőink. Na lássuk a magyar példákat!
Fizetős hűségprogram rendszerek, gyorstalpaló információk
A közös jellemzője egy jól működő fizetős törzsvásárlói rendszernek:
- A vásárló 3-15 000 Ft közötti összeget fizet azért, hogy csatlakozzon a hűségprogramhoz.
- Nem kell pontokat gyűjteni (bár ezt is bele lehet venni), nincs vásárlási limithez kötve a tagság.
- Ezért cserébe kap állandó kedvezményt 5-20%ot, vagy mellé még ingyenes szállítást,
- továbbá csak a törzsvásárlók vehetnek részt az évente egyszer (max 2-szer) megrendezésre kerülő óriási leárazásban. A tagok toborzása, nagy számú csatlakozása ezeken a napokon történik. Pl. Amazon Prime day – Erről itt olvashatsz a Minneren
- Exkluzív, csak törzsvásárlóknak elérhető termékek, szolgáltatások.
- (Ritkán még eseményekre is kapnak belépőt, a cég csinálja a törzsvásárlóinak).
- A vásárlók úgy érzik, jól döntenek, úgy vannak kialakítva a csatlakozási díjak, hogy már az első vásárláskor érezhető legyen, hogy megtérül a tagsági díj. Sőt, azonnal lehet számítani az újravásárlásra.
- A fizetős hűségprogramban résztvevők átlagosan 2-4-szer, sőt akár még ennek is többszörösét költhetik egy átlagos vásárlóhoz képest.
- Ezzel máris változik az üzleti modelled!
- Ez a két cikk készült el eddig a témában, érdemes elolvasnod őket miután ezen a cikken végigértél:
Felcsigáztalak igaz? Mi veszíteni valód van a bevezetésével? Menjünk tovább, hogy legyen mintád!
Fizetős hűségprogramra magyar példák, ötletek
#1. – Playersroom
Ezt a cipőboltot egészen biztosan ismered, azért is hoztam példaként. Egy éves 13 milliárd forint forgalmú cégről beszélünk. Azért is jó minta, mert már több éve használják.
Lássuk mit kap a vásárló, aki fizet a klubtagságért, és mik a feltételek:
- A klubtagság díja: 5000 Ft/év – PlayersClub
- 5-50% kedvezményt kapnak a vásárlók. Vannak időszakos kedvezmények a klubtagoknak. De több cégnél is láttunk olyanra példát, hogy kuponokat kapnak a csatlakozók.
- Az üzleteikben és a webshopjukban is megkapják a kedvezményeket.
- A boltjaikban feltűnően két árat is kiírnak, külön odaírják, hogy kedvezményes hűségprogram.
- Hiányolom az ún. Playersroom napokat, vagy valami hasonló eseményt. Amikor is óriási kedvezményekkel rengeteg klubtagot tudnának szerezni.
- Tapasztalatom szerint már több mint 3-5 éve létezik ez a kedvezmény náluk.
- Itt találod a hűségprogramot: https://playersroom.hu/playersroom/playersclub
- A cég forgalma 2018-ban 13 milliárd forint volt, 2019-ben 14 miliiárd forint (hazai).
- Amit még nem ismerünk, hogy még hol ajánlják fel a megvásárlását, főleg az online érdekel. De már rajta vagyok, hogy kiderítsem (Veszek ezt – azt).
Izgalmas téma, igaz? Sok hasonló hasznos cikket olvashatsz még a Minneren! A cél, minél használhatóbb anyagokat olvass, minél több lehetőséget ismerj meg!
#2. – Topshop.hu
Szerintem a név is beszédes, tehát a TV-s topshop termékeknek a webáruháza.
Lássuk, mit kap a vásárló, aki fizet a klubtagságért, és mik a feltételek:
- A hűségprogramhoz a csatlakozási díj: 7999 Ft/év, vagy 15 999 Ft/2 év
- A fenti ábrán már látszik is, hogy 2 különböző tagságuk is van.
- Alapból adnak 5% kedvezményt már a tagságnál minden termékre,
- adnak ingyenes szállítást egy alkalommal,
- ők kuponokat is adnak, van születésnapi kedvezmény is…
- Hát na, tudod marketingben és ajánlatban azért valljuk be TV-ben is eléggé speciálisan nyomják / nyomták!
- Láthatóan a webshopban is két árral dolgoznak:
- A hűségprogramjuk itt érhető el: https://www.topshop.hu/club5#top/
- A cég forgalma 2018-ban 6,5 milliárd forint volt.
#3. – Dr.Krém
Ezt éppen írom 🙂 Ez az élő cikk írás. Frissítsd a cikket!
- A csatlakozás díja 5990 Ft
- Kedvezményes árak, 10-50%-osak. Továbbá vannak havi kedvezményes ajánlatok klubtagoknak.
- Ingyenes szállítás 1 éven át. (Ez elég kedvező ajánlat!)
- Itt a hűségprogram linkje: https://www.drkrem.hu/hirek/drkrem-torzsvasarloi-kartya
- A cég forgalma 582 millió forint volt 2018-ban, 531 millió forint 2019-ben.
#4. – Nomadsport
Ahogy a képen is látod: túrázók webáruháza.
- A törzsvásárlói kártya díja: 3000 Ft/év
- Van egy ügyes adományozós social proof megoldás: a törzsvásárlói kártya 2020 megvásárlásával, melynek ára 3000 Ft, támogatja az UNESCO Világörökség részévé nyilvánított Aggteleki-karsztot. A befolyt összeget 100 %-ban az aggteleki barlangbejárat közvetlen közelében található létesítmények megóvására, karbantartására és felújítására fordítják.
- A teljes árú termékekre 10% kedvezményt adnak, míg az akciós termékek esetén is még 5% kedvezményt kap a hűségprogram tagja.
- Az aggteleki Baradla kemping szállás és éttermi szolgáltatásaiból -10 % kedvezmény
- Az ANP által vezetett barlangi túrák árából -20 % kedvezmény
- A törzsvásárlói kártya linkje: https://www.nomadsport.eu/termek-131938/nomadsport-torzsvasarloi-kartya/
- A cég 2018-ban 335 millió forint forgalmat ért el, 2019-ben 357 millió forintot.
#5. Méz hűségprogram Beobee (Minner vállalkozó)
Fix 3000 Ft-ba kerül az, hogy 1 éven át 10% kedvezményt kap a vásárló. Óriásit nőtt a kosárértéke ennek hatására. Attila úgy érzi megérte bevezetni.
https://www.beobee.hu/termek/torzsvasarloi-program-regisztracio
#6. Szafi free VIP hűségprogram
A Szafi free VIP tagság egy évre 1990 Ft, a VIP-nek jelölt termékeket a vásárlók 10-20% kedvezménnyel vásárolhatod meg a Diétás Termékek Webshopban. (Forrás: Szafi Free vip tag)
#7. – A te vállalkozásod
Nincs mese! Dolgozd ki a saját hűségprogramodat! Most, hogy írom, kellene a MinnerAkadémiára is egy, a Minnerhez.
Merre tovább?
- Hűségprogramos cikk: Pénzt kérni a vevőktől a hűségprogram csatlakozásához? Igen! Webáruház transzformáció
- Marketing aranybánya: 50+ cikk marketingről, vevőszerzésről. Esettanulmányok, ötletek, tippek