Magyar példák fizetős hűségprogramokra. A vevőid pénzért csatlakoznak és még többet is költenek

Dátum

Megosztás

Már bemutattam a Minneren, hogy milyen óriási lehetőség van a fizetős hűségprogramokban. Mindenki jól jár vele, sokkal jobban mint egy ingyenes törzsvásárlói rendszerben, amikor pontokat gyűjthetnek és válthatnak be a vásárlók, vagy vásárlási összeghez kötöd a kedvezmény mértékét. Az mindenkinek csak nyűg és soha nem hozzák az elvárt profitot, főleg a befektetett energiát nézve. Na, de itt van nekünk egy jó minta, amit már az Amazon le is tesztelt nekünk, sőt több magyar cég is! A vevő éves díjat fizet a hűségprogramért, amiért cserébe kedvezményeket kap. 2-4-szer többet vásárolnak így a vevőink. Na lássuk a magyar példákat!

Fizetős hűségprogram rendszerek, gyorstalpaló információk

A közös jellemzője egy jól működő fizetős törzsvásárlói rendszernek:

  • A vásárló 3-15 000 Ft közötti összeget fizet azért, hogy csatlakozzon a hűségprogramhoz.
  • Nem kell pontokat gyűjteni (bár ezt is bele lehet venni), nincs vásárlási limithez kötve a tagság.
  • Ezért cserébe kap állandó kedvezményt 5-20%ot, vagy mellé még ingyenes szállítást,
  • továbbá csak a törzsvásárlók vehetnek részt az évente egyszer (max 2-szer) megrendezésre kerülő óriási leárazásban. A tagok toborzása, nagy számú csatlakozása ezeken a napokon történik. Pl. Amazon Prime day – Erről itt olvashatsz a Minneren
  • Exkluzív, csak törzsvásárlóknak elérhető termékek, szolgáltatások.
  • (Ritkán még eseményekre is kapnak belépőt, a cég csinálja a törzsvásárlóinak).
  • A vásárlók úgy érzik, jól döntenek, úgy vannak kialakítva a csatlakozási díjak, hogy már az első vásárláskor érezhető legyen, hogy megtérül a tagsági díj. Sőt, azonnal lehet számítani az újravásárlásra.
  • A fizetős hűségprogramban résztvevők átlagosan 2-4-szer, sőt akár még ennek is többszörösét költhetik egy átlagos vásárlóhoz képest.
  • Ezzel máris változik az üzleti modelled!
  • Ez a két cikk készült el eddig a témában, érdemes elolvasnod őket miután ezen a cikken végigértél:

Felcsigáztalak igaz? Mi veszíteni valód van a bevezetésével? Menjünk tovább, hogy legyen mintád!

Fizetős hűségprogramra magyar példák, ötletek

#1. – Playersroom

Ezt a cipőboltot egészen biztosan ismered, azért is hoztam példaként. Egy éves 13 milliárd forint forgalmú cégről beszélünk. Azért is jó minta, mert már több éve használják.

Lássuk mit kap a vásárló, aki fizet a klubtagságért, és mik a feltételek:

  • A klubtagság díja: 5000 Ft/év – PlayersClub
  • 5-50% kedvezményt kapnak a vásárlók. Vannak időszakos kedvezmények a klubtagoknak. De több cégnél is láttunk olyanra példát, hogy kuponokat kapnak a csatlakozók.
  • Az üzleteikben és a webshopjukban is megkapják a kedvezményeket.
  • A boltjaikban feltűnően két árat is kiírnak, külön odaírják, hogy kedvezményes hűségprogram.
  • Hiányolom az ún. Playersroom napokat, vagy valami hasonló eseményt. Amikor is óriási kedvezményekkel rengeteg klubtagot tudnának szerezni.
  • Tapasztalatom szerint már több mint 3-5 éve létezik ez a kedvezmény náluk.
  • Itt találod a hűségprogramot: https://playersroom.hu/playersroom/playersclub
  • A cég forgalma 2018-ban 13 milliárd forint volt, 2019-ben 14 miliiárd forint (hazai).
  • Amit még nem ismerünk, hogy még hol ajánlják fel a megvásárlását, főleg az online érdekel. De már rajta vagyok, hogy kiderítsem (Veszek ezt – azt).

Izgalmas téma, igaz? Sok hasonló hasznos cikket olvashatsz még a Minneren! A cél, minél használhatóbb anyagokat olvass, minél több lehetőséget ismerj meg!

#2. – Topshop.hu

Szerintem a név is beszédes, tehát a TV-s topshop termékeknek a webáruháza.

Lássuk, mit kap a vásárló, aki fizet a klubtagságért, és mik a feltételek:

  • A hűségprogramhoz a csatlakozási díj: 7999 Ft/év, vagy 15 999 Ft/2 év
  • A fenti ábrán már látszik is, hogy 2 különböző tagságuk is van.
  • Alapból adnak 5% kedvezményt már a tagságnál minden termékre,
  • adnak ingyenes szállítást egy alkalommal,
  • ők kuponokat is adnak, van születésnapi kedvezmény is…
  • Hát na, tudod marketingben és ajánlatban azért valljuk be TV-ben is eléggé speciálisan nyomják / nyomták!
  • Láthatóan a webshopban is két árral dolgoznak:
  • A hűségprogramjuk itt érhető el: https://www.topshop.hu/club5#top/
  • A cég forgalma 2018-ban 6,5 milliárd forint volt.

#3. – Dr.Krém

Ezt éppen írom 🙂 Ez az élő cikk írás. Frissítsd a cikket!

  • A csatlakozás díja 5990 Ft
  • Kedvezményes árak, 10-50%-osak. Továbbá vannak havi kedvezményes ajánlatok klubtagoknak.
  • Ingyenes szállítás 1 éven át. (Ez elég kedvező ajánlat!)
  • Itt a hűségprogram linkje: https://www.drkrem.hu/hirek/drkrem-torzsvasarloi-kartya
  • A cég forgalma 582 millió forint volt 2018-ban, 531 millió forint 2019-ben.

#4. – Nomadsport

Ahogy a képen is látod: túrázók webáruháza.

  • A törzsvásárlói kártya díja: 3000 Ft/év
  • Van egy ügyes adományozós social proof megoldás: a törzsvásárlói kártya 2020 megvásárlásával, melynek ára 3000 Ft, támogatja az UNESCO Világörökség részévé nyilvánított Aggteleki-karsztot. A befolyt összeget 100 %-ban az aggteleki barlangbejárat közvetlen közelében található létesítmények megóvására, karbantartására és felújítására fordítják.
  • A teljes árú termékekre 10% kedvezményt adnak, míg az akciós termékek esetén is még 5% kedvezményt kap a hűségprogram tagja.
  • Az aggteleki Baradla kemping szállás és éttermi szolgáltatásaiból -10 % kedvezmény
  • Az ANP által vezetett barlangi túrák árából -20 % kedvezmény
  • A törzsvásárlói kártya linkje: https://www.nomadsport.eu/termek-131938/nomadsport-torzsvasarloi-kartya/
  • A cég 2018-ban 335 millió forint forgalmat ért el, 2019-ben 357 millió forintot.

#5. Méz hűségprogram Beobee (Minner vállalkozó)

Fix 3000 Ft-ba kerül az, hogy 1 éven át 10% kedvezményt kap a vásárló. Óriásit nőtt a kosárértéke ennek hatására. Attila úgy érzi megérte bevezetni.

https://www.beobee.hu/termek/torzsvasarloi-program-regisztracio

#6. Szafi free VIP hűségprogram

A Szafi free VIP tagság egy évre 1990 Ft, a VIP-nek jelölt termékeket a vásárlók 10-20% kedvezménnyel vásárolhatod meg a Diétás Termékek Webshopban. (Forrás: Szafi Free vip tag)

#7. – A te vállalkozásod

Nincs mese! Dolgozd ki a saját hűségprogramodat! Most, hogy írom, kellene a MinnerAkadémiára is egy, a Minnerhez.

Merre tovább?

Fotó: Oliur / Unsplash

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Így tervezd az üzleti éved akkor is, ha nem vagy az a tervezős fajta

Biztosan mindenhonnan látod most, hogy így évtervezés, úgy évtervezés, érezheted picit a nyomást is, hogy csinálnod kell. Nos ezt a témát járjuk most körbe,...

Vigyázz, 3 nap alatt elfogyhat a KKV-támogató hitelprogram keretösszege!

November utolsó napján megjelent a mikro-, kis- és középvállalkozások likvid működésének támogatását célzó hitelprogram, amely korábban is hatalmas népszerűséggel bírt. Most a projekt újra...

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...