2008-ban indították el a BuzzFeed.com weboldalt, ahol főleg virális tartalmat tesznek közzé, azon belül is rengeteg lista alapú cikket (10 dolog, 20 kép amit érdemes megnézed…), kvízt, és persze celeb híreket… 7 évvel ezelőtt a semmiből egy új piaci szereplőként tűntek fel, és jelenleg havi 200 milliós egyedi látogatójával maga mögé utasítja a legnívósabb portálokat is. Persze a bulvárhoz hasonló tartalomra mindig is többen fognak kattintani, mint a komolyabb, szakmai tartalmakra. Érdekes, hogy itthon senki sem tudott hasonlót megvalósítani, a lájkvadász oldalak is főleg a minőségben maradnak el a BuzzFeedtől.
Pedig az oldal legtöbbször nem csinál mást, mint régebbi tartalmakat dolgoz fel újra. Azokból vagy listát, felsorolást készít, vagy videót, sőt többször kvízt is. Mennyire éri meg ilyen weboldalt üzemeltetni? 2014-ben több, mint 100 millió dollár bevételük volt, ebben az évben pedig 200 milliónál is több lehet. Az egyik legnagyobb média vállalat az NBC Universal most jelentette be, hogy 200 millió dollár értékben befektet a BuzzFeedbe. Az együttműködésükkel mindkét fél sokat nyer. Azt is láthatjuk, hogy a médiában is lehet újat létrehozni, erre jó példa a BuzzFeed.
A Minner.hu vállalkozás ötletei között is találsz hasonló ötleteket, vagyis médiához köthető ötleteket. Nézd át őket!
Forrás: Recode