Az elmúlt néhány évben az Index.hu-nak is köszönhetően megszaporodtak a bloggerek, illetve a vállalkozások is sok-sok céges blogot tettek át a blog.hu-ra. Azt találták ki az egyik legnagyobb hírportálnál, hogy a blog.hu -n írt, kicsit jobban sikerült és „fogyasztható” blogbejegyzéseket megemlítik, kiemelik az Index.hu és az Index2 címlapján. Tudod mennyi látogatottságot jelent ez egy-egy bloggernek?
A sok-sok ingyen látogatótól megbabonázott bloggerek
Amikor csak úgy nekikezdenél bloggerkedni, az elején egyébként a kutya se olvasna, vagyis nagyon kevesen. Ezzel szemben az Index megoldásával már akár az első blogbejegyzéseden is lehet 5-25 000 látogató/olvasó. Nem véletlen, hogy sok új bloggerpalánta rohamozta meg a blog.hu-t, és naponta több tucat új blog indul.
Mi alapján kerülhetsz ki az index vagy index2 címlapra?
Először is szükséged van egy olyan blog.hu-s blogra, ami megosztott hirdetési módra van állítva (beállítások/hirdetések). Ezután nem kell más tenned, mind írnod a blogbejegyzéseket, és beküldeni mindet az indexnek. Két helyre kerülhetsz ki: az Index.hu -ra valahol középen az index2 blokkhoz, illetve magára az index2 oldalra. Az index2 oldal jobb felső sarkában kattints az „Írt? Olvasott? Küldjön ide tartalmat!” szövegre, és küldd be a blogbejegyzésedet!
50-100 000 látogató/hónap
Amennyiben havi 7-15 blogbejegyzést megírsz, akkor lazán el tudsz érni ennyi látogatottságot a blogoddal. Természetesen nem minden tartalmadat fogják kiemelni a szerkesztők, tartalomfelelősök. Így igyekezned kell folyamatosan jó témákat írni, és természetesen jó képet tenni hozzá, illetve jó címet választani. Bár sokszor meg is változtatják a címet is, mikor kiemelnek.
Mire jó ez a megoldás? Milyen látogatókat szerzel?
- Rövid idő alatt fel lehet húzni egy blogot, így nem kell több évet várnod, amíg eléred a havi 50-100 000-res látogatottságot.
- Természetesen van hátulütője is. Nem teljesen minőségi olvasókat kapsz, és nagyon nagy a visszafordulási arány, vagyis sokszor csak átmenő forgalom megy a blogodra és a havi 100 000-res látogatottság valahol inkább csak 10-20 ezer lesz a valóságban (aranyában ennyien olvasnak majd 1 percnél tovább, ha ezt a fenti példát követed).
- Facebook oldalad felfuttatása. Amikor kiemelten jelenik meg a blogbejegyzésed, akkor a cikk végén el tudod helyezni (a rendszer automatikusan hozzá teszi) a közösségi oldalad like dobozát. Így szinte ingyen tudsz követőket is gyűjteni, ami kicsit hatékonyabbá teszi a visszatérő látogatók szerzését is.
- Üzleti célra: Több vállalkozás is indított már itt blogot azért, hogy így ingyen látogatókat szerezzenek, és a blogbejegyzések által növeljék brandértéküket, vagy felkeltsék leendő vásárlók figyelmét. Erről itt írtam egy cikket 5 dolog, amit a céges blogoddal mindenképpen el kell érned
És hozzá kapcsolódó oktatásom: (x) Miről blogolj cégként? Hasznos tippek, tanácsok, gyakorlati példák a MinnerAkadémia marketing képzésében. >>> Így marketingeld a céged, terméked - Szponzorok szerzése. Mivel több hónap után már kellő számokat tudsz felmutatni, így a szponzorokat is könnyebb lesz megtalálnod. A „milyen bevételem lehet bloggerkedésből” kérdésre egy korábbi cikkben válaszoltam >>> Ez már egy új fajta “celebség”: Instagram, Videóblogger, blogger celebek, vagy inkább influencerek (véleményvezérek) – Legyél híres és keress pénzt!
Ötletek, hogy milyen blogban van potenciál
Ötletek:
Indíts vállalkozást: 25. ötlet – DIY blog
Indíts vállalkozást: 32. ötlet – Infografika blogger
Indíts vállalkozást: 52. ötlet – Hírek gifben
Indíts vállalkozást: 71. ötlet – Szórakozz a mobilappokkal és közben keress pénzt
Indíts vállalkozást: 74. ötlet – Termék-, szolgáltatástesztelő blogger
Indíts vállalkozást: 96. ötlet – könyv (NEM) mindenkinek (Könyv bemutató blogger)
Ezen kívül még mi jöhet szóba?
– férfiblog
– divatblog
– lifestyleblog
– órablog – Így keress sok pénz fotósként, luxusórákkal
(x) Jelentkezz most! Bloggerképzés/szabadúszóképzés + 1 évig ingyen reklámhely
Fotó: index/index2