Készíts GIF-eket egyszerűen! Útmutató lépésről lépésre, képekkel

Dátum

Megosztás

Gifekkel egy könnyed, de látványos formátummal emelheted magasabb szintre a marketingedet, legyen szó közösségi médiás kontentről vagy akár a hírleveleidről. Már a Minneren is írtunk cikket arról, hogyan használhatod a gifeket a marketingedben, most pedig nézzük meg lépésről lépésre, hogyan készíthetsz gifeket egyszerűen!

Animált GIF állóképekből

Talán a legegyszerűbb formátum, ha állóképeket animálsz meg azáltal, hogy azok egymás után, automatikusan váltakoznak. Ehhez még videót sem kell készítened, csak minimum 2 kép fájlra lesz szükséged, amik a gifed képkockái lesznek, és az általad beállított sebességgel váltakoznak majd. 

Én az ezgif.com “Animated GIF Maker”-jét használtam. Ide minden elterjedt képfájl feltölthető, akár tömörített verzióban is, 2000 darabig. Én átlátszó hátterű png fájlokat választottam, hogy a végeredmény egy matricaként (sticker) is felhasználható gif legyen. Ezeket Canvában készítettem el. 

A GIF Maker nem is lehetne egyszerűbb: kattints a tallózásra, válaszd ki a képeket, majd kattints a kék Upload and make a GIF! gombra:

Ezután megjelenik a szerkesztőfelület.

A képkockákat drag and drop módon egyszerűen olyan sorrendbe állíthatod, amilyenbe szeretnéd (alapból a fájlnév alapján betűrendbe sorolja őket a program).

Amit mindenképp állíts be, az a Delay time, azaz a képek váltakozási sebessége. Én többet is kipróbáltam, és végül a 45-ös tetszett a legjobban, játssz vele nyugodtan.

Az Effects-nél pipáld ki amit a képen is látsz, hogy ne egymásra dobálja a képkockákat, hanem valóban váltogassa őket, azaz amikor az új megjelenik, akkor az előtte lévő eltűnjön.

A kékMake a GIF!gombra kattintva megjelenik (lejjebb kell görgetni) a kész GIF. Ha még valamin változtatnál, akkor módosíthatod a beállításokat, majd ismét aMake a GIF!gombbal frissítheted a művedet. Ezután a mentés ikonra kattintva exportálhatod és lementheted a kész gifet.

(Ha az elkészült fájlméret túl nagy, akkor letöltés előtt a kiemelővel jelölt szövegre kattintva azonnal optimalizálhatod is a fájlt.)

A letöltéssel pedig el is készült a GIF-ed, amit használhatsz a honlapodon, e-mailjeidben, social-en, céges Giphy csatornára feltöltve pedig mások számára is elérhető lesz, ahol integrálva van a Giphy!

GIF készítése videóból

Másik lehetőség, ha egy már elkészült videóból szeretnél egy-egy részletet kivágni és GIF formátumban is elkészíteni. Szintén segít ebben a fent bemutatott ezgif.com, a Video to GIF convertert kell kiválasztani a funkciók közül. A feltöltő felület ugyanolyan, mint az animált gifnél. Tallózás gomb után megfelelő videófájlt kiválasztod, majd a kék Upload video gombot kell megnyomni (ne ijedj meg, ha sokáig tölt, és ne hagyd el vagy frissítsd közben az oldalt!).

Feltöltés után erre a szerkesztő felületre érkezünk, én itt nem változtattam a beállításokon, egyenesen a Convert to GIF gombra nyomtam, de ha te nem vágtad megfelelő hosszúra a feltöltött videót, akkor a kezdő és végpontok állítgatásával kiválaszthatod, melyik részlet legyen a gifben.

Ezután akár a mentés gombra kattintva exportálhatjuk is az elkészült gifet, én azonban még feliratozni szerettem volna, ezért a Write ikonra kattintva folytattam a szerkesztést (a feliratot egyébként a Giphy-n belül is hozzá tudjuk adni, ha ez a felület nem tetszik):

Az ezután megnyíló szerkesztő felületen lefelé tekerve egymás után láthatjuk a gif egyes képkockáit. Oda kell beírni a szöveget, ahol szeretnéd hogy a felirat megjelenjen, majd a képkocka számával jelölni, hogy meddig maradjon a gifen a felirat. Ha végig szeretnéd ugyanazt a feliratot, akkor elég a legelső képkockánál megcsinálni a szöveget, a Frames beállítás alapból az elsőtől a legvégsőig (1 – end) lesz megadva.

Szerkeszthető továbbá a szöveg mérete, betűtípusa, színe, átlátszósága, illetve az egérrel meg tudjuk ragadni és a választott helyre húzni a szöveget, ha nem tetszik a balra, középre, vagy jobbra igazítás.

A kiemelt részeken állítottam én, felnagyítottam a szöveget, és ahogy láthatjátok, a felirat a 6-13. képkockákon jelenik meg. Így a gifen menet közben megjelenik és eltűnik a szöveg (próbáltam a szájmozgáshoz igazítani).

A kékSet gombbal tudod a változtatásokat, például a betűméretet frissíteni, de figyelem: ezután teljesen le kell tekerned, túl az összes képkockán, és még egyszer megnyomni a kék Create GIF! gombot! Ezután készül el a végső, fenti beállítások alapján feliratozott gif, amit – ismét – a mentés gombbal tudsz exportálni, felhasználni ahol szeretnél, vagy feltölteni a Giphy csatornádra.

Ugyan leírva bonyolultnak tűnhet, de valójában gyorsan végig lehet zongorázni a lépéseket. Pár perc alatt el is készülhet a nagy mű:

Kapcsolódó tartalmak

Sólyom Eszter
Sólyom Eszter
A MinnerAkadémia színfalai mögött azon dolgozom, hogy a legfontosabb információk a lehető legjobb minőségben jussanak el hozzád. A Minneren előszeretettel írok cégkultúráról, társadalmi felelősségvállalásról, szervezetfejlesztésről.

A fiataloknak NEM ELÉG egy munkahely – Vigyázz töröl a Gmail – Kövesd az IKEA példáját – Hírszemle

Az IKEA szülőket ünneplő, "büszkén második legjobb" kampányával kezdjük a Hírszemle adást. Beszéltünk a hírről, ami szerint a Gmail hamarosan törölni fogja a 2...

Ugyanazt árulom. Miért fog engem választani a vevő? – Vállalkozói attitűd 3. rész

Konkurencia mindig lesz, na de mi alapján érhető el, hogy minket válasszon a vevő a másik cég helyett, miközben ugyanazt áruljuk? Ahogy más üzleti...
00:41:26

Csődbe ment az antikapitalista – AI startup lufi – Ruhamegsemmisítés VS EU – Hírszemle

A mai Hírszemle podcastban beszélgettünk a Twitter új CEO-járól, Linda Yaccarinoról: zseniális választás hirdetési díjakért küzdő cégnek a hirdetési tapasztalata miatt, vagy az üvegszikla...

Miért éri meg átállni a GA4-re? [+ esettanulmány]

“Úgy hiányzik a GA4 átállás mint egy hasbarúgás!” - mondta az egyik ügyfelünk. Sokaknak valami hasonló jut eszébe, amikor szembesül a migráció gondolatával. Szinte...

Lidl digitális árak, Bud Light szivárványbotrány – Hírszemle

A mai Hírszemle adásban foglalkoztunk a Lidl új, digitális árcímkéivel. Vajon ez lehetőséget ad majd, hogy a kereskedelmi lánc dinamikus árazást vezessen be? Drágább...
00:34:11

Pontosabb Facebook célzás, remarketing, organikus elérés – Minner meeting

Te is tapasztaltad már, hogy a Facebook hirdetések nem teljesítenek olyan jól? Nos húzzunk le talán egy utolsó bőrt a Fb hirdetésekről, vagy legalább...

Az AI újra kitalálta a nagy márkák neveit. Ikea, Netflix, Fanta, Nespresso, Foodora

Hogy nézne ki a világ, ha a globálisan ismert márkákat nem az alapítóik, hanem a mesterséges intelligencia nevezte volna el? Néhány napja debütált a...

Mobilfox Member vagy? Regisztráltál már a Woltra? A Tiktok Alza.huuuu-i. Mi ez az egész?

A Tiktok felhasználók elkezdték nyomozni, hogy mi az a Mobilfox Member és mire jó nekik. A Mobilfoxosok néha már-már kínos videókat is készítettek az...