Kim Kardashian 100 milliót kap egy posztért a közösségi oldalakon. Te mennyit kapnál? Miből tudsz pénzt szerezni?

Dátum

Megosztás

Azzal nem mondok újat, hogy a celebek, sztárok milliókat keresnek a közösségi oldalakon. A cégek egy-egy posztért fizetnek akár több tíz millió forintot is. Ez a szám természetesen a külföldiekre érvényes, itthon mivel kevesebb lehet a követőszám, így kisebbek az összegek. A hazai piacon átlagban 50-300 ezer forintot adnak egy posztért a reklámozók. De ezzel mit tudunk mi kezdeni? Vagyis ha te is pénzt szeretnél keresni valamelyik közösségi hálón, akkor rád nem érvényesek a celebek fenti számai. Nézzük is meg, mik a lehetőségeid! (Plusz videó a cikk végén!)

Ha már 1 millió követőd lesz, akkor már könnyen szerzel egy-egy posztért 1-5 millió forintot, de valószínűleg ezt nehezen éred el, így maradjunk a földön (de bármi sikerülhet, próbáld meg elérni!).

Kezdjük is néhány példával, aztán nézzük a lehetőségeidet. Ezzel már rálátásod lesz merre tapogatózhatsz.
Tibi atya – Ki ne ismerné a hazai piac egyik legtöbb követővel rendelkező Facebook oldalát. 1,2 millióan követik. Mivel nem lenne szalonképes egy – egy cég reklámjához, így saját bizniszt reklámoznak. Jelenleg a Humbák Művek kocsmájuk reklámfelülete.  Ehhez kapcsolódó vállalkozás ötlet a Minneren: Indíts vállalkozást: 23. ötlet – Tibi atya újratölt(ve)

Vloggerek: TheVr, Barni, Dancsó Péter, UNFIELD – azért is vettem ide őket, mert a Youtube is ebből a szempontból közösségi oldal. A legtöbbjük szponzori pénzből szerzik a bevételüket, ami már az ő esetükben főállás is egyben. Ők egy-egy nagyobb projektért 50-300 000 forintot kapnak. A TheVr a Coca-Colás nyári szponzorációért valószínűleg többet is kapott.

Minner: Önző módon feltűntetem magamat is. Mert a legjobb példa a Minner a vegyes bevételre. Láthatod, hogy vannak szponzorok (pl. Hotforex a tőzsde rovat fő támogatója), és közben a saját termékemet is reklámozom (pl. hideghívás tanfolyam).
A szponzorok nálam blogbejegyzést, szponzorált cikket vesznek átlag 30-100 000 forintért, és a FB posztok már extrában járnak hozzá. Ezen kívül az extra bevételek már a legelején jöttek, pl. okatás, FB oldal kezelés, szövegírás, bérbloggerkedés. Jah igen, a blog is közösségi oldalnak minősül.
Ehhez kapcsolódó vállalkozás ötletek a Minneren:
Indíts vállalkozást: 65. ötlet – Facebook oldal kezelő, közösségi oldal menedzser
Indíts vállalkozást: 141. ötlet – Instagram fiók kezelő + tananyag (2 db ebook)

Nulláról felhúzni egy közösségi oldalt, vagyis inkább követő tábort nem könnyű, de nem is lehetetlen. És már jó, ha az elején tervezel, és tudod, miből jöhet bevétel. Nézzük is meg:

  • Szponzorok szerzése: 
    – ez lehet egy-két poszt erejéig is
    – vagy hosszabb együttműködés
    Nem véletlen, hogy ketté bontottam. A hosszabb egyűtmőködésre kell hajtani, mivel mindig új reklámozókat behozni eléggé nehéz lesz, és kiszámíthatatlan bevételt jelent számodra. Viszont az elején mivel hobbiból csinálod, ezért megéri az is.
  • Saját biznisz reklámozása:
    Meg kell találni azt a jó vállalkozás ötletet, amit hozzá tudsz kapcsolni a blogodhoz/Youtube csatornádhoz/Instagram fikókodhoz/FB oldaladhoz. Vagyis ahhoz a közösségi oldalhoz, ahol a legtöbb követődet szerezted. Ha saját bizniszt akarsz, akkor mindenképpen kell hozzá weboldal. Közben úgyis látod, hogy kell megtalálni az egyensúlyt. A Minneren is olyan reklámokat látsz csak, ami nem tolakodó (most az én saját biznisz reklámjaimra gondolok.)
    Ez mi lehet
    Saját termék (pl. ruha, maga a bolt, webáruház…)
    Szolgáltatás (pl. oktatás, Facebook oldal kezelés, szövegírás…)
    Könyv – Furán hangzik, de ez is egy jó cél lehet. Szerinted nem lesz Minner könyv? Dehogynem!
    Erről itt olvashatsz: Így kereshetsz egy év alatt 124 millió forintot csak könyvekkel!
    Szerinted én véletlen gyűjtök hírlevél feliratkozókat?
  • Startup: Meg fogsz lepődni, de soha nem tudhatod, mit csinálsz 1-2 év múlva. Mindig jöhet véletlen. Pl. most rátaláltál a Minner.hu -ra és hirtelen megváltozik az életed, mert inspirált egy vállalkozás ötlet. Ugye kiszámíthatatlan? Na most képzeld el, ha lenne egy jól bejáratott közösségi oldalad, ahol már az elején fel tudod pörgetni az új bizniszed, pl. egy startupot.
  • Személyes márkaépítés – ennél jobb hely nincs a személyes márka építésre. Extra hasznod lesz belőle. Sőt még a kapcsolatépítésről nem is beszélve. A Minneren többször is előnyét élvezem, hogy van az oldalam, pedig még csak 2,5 éves, de felmutatható sikereket értem el. Azonnal több emberhez tudok kommunikálni, és könnyen tervezhető már ekkora közönséggel bármi. Pedig még nem is nagy szám. Igaz?
  • Speciális ajánlat – Azzal tudsz nagyot ugrani, ha valami extrát is nyújtasz. De már az is lehet, hogy a vegyes bevételi forrást választod. Illetve olyan ajánlatot adsz a szponzoroknak, ami kedvező, sőt összehasonlítható a többiekhez képest. Pl. én adok extra posztokat, bármikor írok róluk másik cikkben (hivatkozok rájuk), ki akarom szolgálni őket.

Tudom, mi jutott az eszedbe! Honnan a francból lesz követőm! Nos a héten erről is írni fogok. Addig is gondolkodj, milyen közösségi oldalt üzemeltetnél. Milyen témában. Neked is menni fog! Ez egy inspirációs poszt volt.

Jöjjön egy videó erről a témáról a Minner FB csatornájáról – élő adás felvétele: Bevétel a közösségi médiából

Forrás: Mashable

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!