Kisvállalkozások webshoppal, akár te is egy lehetnél közülük!

Dátum

Megosztás

Az elmúlt évek trendjében látszik, hogy az e-kereskedelemben igenis van helye a kisvállalkozásoknak. Akár a kézműves piacot nézzük, akár az egyedi webshopokat, vagy kreatív termékeket, látható, hogy az ún. long tail webáruház szegmens markáns növekedést, eredményt tud felmutatni a hazai e-kereskedelemben. Itt olyan szintű bővülés figyelhető meg, mint az FMCG piac online értékesítésénél (gyorsan forgó fogyasztási termékek). Kisvállalkozó vagy? Gondolkozol webáruház indításban? Szeretnélek inspirálni olyan kisvállalkozások bemutatásával, akik elindultak az e-kereskedelemben. 

A cikkben szereplő vállalkozások a webáruházukat a Shoptet webshop rendszeren keresztül üzemeltetik. Ez egy bérelhető webáruház rendszer, amely nem igényel programozói tudást. Úgy tudunk belépni az e-kereskedelembe, hogy modulokból összeállítjuk a weboldalunkat, pusztán egy felületet kezelve. 

Fabulo – B2B piacra is lehet webshopot indítani? Igen! 

A B2B piac, vagyis a vállalkozókat kiszolgáló webáruházakban is óriási lehetőség van a piacon. A fogyasztó itt egyben vállalkozó, cégvezető, beszerző is lehet, aki ahogy a magánvásárlásait, úgy a céges beszerzést is már rutinból online teszi meg. A Fabulo webáruház természetesen a magánszemélyek számára is nyitva áll, több termékük is olyan, amit megtalálhat, vásárolhat saját maga számára a fogyasztó. Ahogy láthatod, a webáruház több nyelven is elérhető, hiszen az e-kereskedelemben az export is könnyebben megvalósulhat  (Magyarországon, Szlovákiában és Csehországban is értékesít termékeket a webshop). 

A webáruházban jelenleg 1000 termék található, több esetben 4 variációban is (szín, méret…) – ezt is le tudod kezelni a webáruház motorban, így nem duplikálva kerül fel a termék, hanem csak termékvariációt kell beállítanod.  

A webáruház ötlete mondhatni hobbiból jött. Iván elkezdett masszázst tanulni, manuálterápiával foglalkozni. Tanfolyamokra, képzésekre járt, majd természetesen szembetalálkozott azzal, hogy eszközöket kell beszereznie. Nagyon nehéz jó minőségű termékeket beszerezni a környéken, úgy gondolta, elébe megy a piaci igényeknek, és készített egy webáruházat, amely fő – vagyis akkor inkább még csak egyetlen – terméke a masszázságy lett. A későbbiekben a vevők részéről felmerült más igény is, így bővült a webáruház termékpalettája olajokra, krémekre, lepedőkre… Az első időszakban még olyan márkanevet, domain nevet használt, ami a masszázságyra utalt főként, és nem gondolhatta bele a vevő a többi kiegészítő terméket. Így váltott a Fabulo névre. 

Ami a Fabulo elmúlt évek történetéből izgalmas lehet, hogy időközben váltott más webshop-rendszerre. Ezt az átköltöztetést nem sokan vállalják be. Ők azért is költöztek Shoptetre, mert a többnyelvűség kezelését könnyebben meg tudták oldani. Továbbá természetesen fontos az, hogy a munkatársak könnyedén hozzáférjenek a webshophoz, könnyen tudják kezelni. Erre a bérelhető webshop motorok, itt a Shoptet igazán jó megoldást tud nyújtani. 

A sikeres webshopoknál megfigyelhető, hogy működtetnek bemutatótermet is. Persze nem szükséges ez a siker eléréséhez, de érdemes használni. Budapesten van egy showroomja a Fabulonak, ami segíti a bizalomépítést is, hitelességét. 

A webáruház: https://www.fabulo.hu

Olvasd el a teljes Fabulo sztorit a Shoptet blogján itt. 

Jacqueline – Extrém termék (az én szememben), divattermék kisvállalkozóként

Mikor megláttam a webshopot, a terméket, engem is meglepett. Szóval ez egy hám, és hordják az emberek, főként hölgyek. Azonnal át kellett kapcsolnom fogyasztói gondolkodásból, vállalkozóiba, vagyis üzleti attitűdbe. Nézzük üzletileg, nézzük, mint újdonság, új termék, hiszen a fogyasztói igények kiszolgálásáról szól az üzleti élet. 

Sinkovic Dora az egyik legfrissebb Shoptetes webshop tulajdonos, aki magas minőségű, extravagáns hámokat kínál webáruházában. Először saját maga gyártotta otthon a hámokat, a ruhakiegészítőit. Most már egy budapesti bőrdíszműves üzemben készülnek a termékek. A hámok újrahasznosított anyagokból, fel nem használt bőrből, nyesedékekből készül, vagyis zero waste termék. 

“Számomra a hám a nőiesség szimbóluma. Úgy érzem, hogy ezen a téren még szükség van edukációra, hogy a BDSM szubkultúrából kilépve valóban a mindennapi öltözék részévé váljon. Persze ez mindig is egy különleges kiegészítő marad, de azoknak, akiknek kell egy kis önbizalomlöket, tökéletes lehet! Számtalan vásárlómtól kapok olyan visszajelzést, hogy szuperül érzik magukat a hámokban, és érzik általuk azt az erőt, amire vágytak.” – mondta Dóri, a Jacqueline megálmodója. 

Hogy mennyire nem ördögtől való ez a termék jól jelzi, hogy a nagy fast fashion láncok is bevették a termékpalettába már, sőt nagyobb luxusmárkák is. Tudtam meg egy divattervező ügyfelünktől, akinél megfuttattam a terméket. 

A kezdetekben még 2020-ban csak üzenetben tudtak tőle rendelni a vásárlók, majd keresett egy könnyen használható megoldást, de nem akart elmélyülni a programozás, digitalizáció világában, ezért keresett egy bérelhető webshop-rendszert, így talált rá a Shoptetre. Egy egyszerű felhasználó felületet keresett, mivel ő inkább a tervezéssel, termékekkel szeretne foglalkozni, mint a digitális kihívásokkal. 

Ha a termékkategóriát nézzük, akkor pont ilyen vállalkozások tudnak sikert elérni az e-kereskedelemben, akik nem a tucat divatterméket árulják, hanem kiválasztanak egy niche piacot. Az export piac első körben elég bővülési lehetőséget kínál a növekedésben, a későbbi termékpaletta bővítés pedig egy másik kihívás része már. Amit még izgalmasnak találtam ennél a terméknél, az a fesztivál szettek, és mint célcsoport a fesztiválozók. 

Dóra most a Konyhafőnökben is szerepel, ami láthatóan jó hatással van közösségi média jelenlétére is. Főműsoridőben reklámozni tudja termékeit.

https://www.tiktok.com/@dorasinkovic/video/7274287884637588769?is_from_webapp=1&sender_device=pc&web_id=6930884485417010693

Weboldal: https://www.jacqueline.hu

Olvasd el a teljes sztorit a Jacqueline webshopról. 

Merre tovább? Belevágnál? 

Fotó: Canva

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!