Egy érdekes marketing ötletet szeretnék megosztani veletek, vagyis annak kivitelezését is. Először bemutatom, hogy nálam hogyan néz ez ki, majd utána adok tippeket, hogy te hogyan tudod ezt alkalmazni. Lássuk is!

Az alap ötlet, hogy felfigyeljenek rám

A kampány, amihez kapcsolódik: A Vállalkozók Hete kampányom azon része folyik most, hogy olyan cégeket keresek, akik szponzorált cikkeket jelenítenek meg azon a héten, vagyis november 19. és 25. között. Tehát valójában szponzorokat keresek, akik B2B piacon akarnak eladni, vagyis vállalkozóknak (webfejlesztő cégek, tárhely-szolgáltatók, nyomdák, marketing cégek….) – Vállalkozók Hete részleteket itt találod.
Az ötletem a következő volt:

  1. A követőket külön-külön Facebook posztokban megkérem, hogy ajánljanak nyomdai céget, vagy tárhely-szolgáltatót vagy könyvelőcéget a többi Minner olvasónak. Írják le kommentben.
  2. Ezt már régóta meg akartam lépni, de most pont jó, hogy a Vállalkozók Hete kampányomat segítik is ezek a FB posztok.
  3. Az olvasók ajánlják a cégeket, sőt be is taggelik őket. És ez ingyen reklám a cégeknek. Na meg egyébként is az ajánlás miatt még nagyobb az értéke is.
  4. Azoknak a cégeknek, akiket ők betaggeltek, vagy belinkeltek felhívom a figyelmüket, hogy őket a Minner olvasó ajánlotta a többi követőnek. És azt, hogy érdemes lenne megköszönni nekik, akár egy lájkkal, vagy kommenttel. Majd felhívom a figyelmüket, hogy közeleg a Vállalkozók Hete, amin ők is meg tudnak jelenni.
  5. + tovább vittem az egészet. a Minner Extra zárt FB csoportban megkérdeztem a követőket, hogy szerintük mi a trükk az egész mögött. Többen el is találták, volt olyan is aki teljesen. Az első helyes megfejtő (csak nagy vonalakban kellett a trükköt eltalálni) ingyen oktatást kapott a MinnerAkadémián. Jött 26 hozzászólás, tipp rá. Igazi gamification. És volt olyan tipp is, ami még ötletet is adott egy későbbi szolgáltatásomhoz.

Imádom, amikkor ennyire össze tudom kapcsolni a dolgokat.

Az egyik ilyen poszt:

Mindenki jól lakik

Ez jó az olvasóknak is, mert lehet éppen az egyik területen keresett szolgáltatót, terméket. És itt egy szűrt közösségtől kap ajánlást, ami erősebb, mint egy reklám. Akit ajánlottak, neki is jó, mert kap egy kis ingyen reklámot. Nekem is jó, mert a FB oldal pörög a kommentek miatt és a Vállalkozók Hetés szponzor szerzést megkönnyítette (2-en is igent mondtak már), sőt későbbre is kihat ez a kis mini projekt.

Az említett posztok (még jöhetnek ajánlások):

Rajtuk kívül még keresek más területről is, de ők hiányoznak igazán.

Így tudod te is használni

Két ötletem van, amiből te is tudsz inspirálódni:

  1. Egyrészt én többször javaslom cégeknek, hogy csináljanak keresztmarketinget, vagyis inkább 2in1 reklámot. A lényege, hogy 2 cég 1 közös kampányt indít. Értelemszerűen nem egymás konkurenciái, de valamiért kapcsolódik a két termék. Képzeld csak el, hogy ezt tudnád úgy megkönnyíteni (partner szerzést, bizalom elnyerése), hogy:
    1. Megkérdezed a követőid Facebookon, hogy a te termékedhez kapcsolódó X területen melyik a kedvenc márkájuk. Pl. Konditerem esetében melyik étterembe járnak…
    2. Ezután a cégeket már könnyebben megkeresed és együtt csináltok kampányt.
    3. Sőt ez még jól is elsül, mert már lényegében megjelent az oldaladon valamilyen formában és tovább lehet vinni az eredeti posztot.
  2. Egy példát hozok, amivel jól személtetem a dolgot és el tudsz rajta gondolkodni.
    Van egy kutyás webshop.

    1. A Facebook oldalán megkérdezi a követőket, hogy a környékükön ők melyik kutyafuttatót szeretik és miért.
    2. Ezután szórólapokat nyomtat (engedélyt kér szórólapozásra a közteresektől) majd oda megy és elbeszélget a kutyásokkal és elmondja nekik, hogy a vásárlói ajánlották ezt a kutyafuttatót… (Ráveszi őket, hogy kövessék FB-on, piackutatást is csinál…)
    3. Másik megoldás azt, hogy eleve szól is, hogy ott lesz és jöjjenek kedvezményes kuponokért…

Remélem tudtál inspirálódni! A Vállalkozók Hetére még mindig keresünk cégeket, akik szeretnének megjelenni a Minneren. Ha van ilyen céges ismerősöd küldd el neki és november 19. – 25. között őt is olvashatod a Minneren.

Fotó: Vasili1316

Iratkozz fel a Minner hírlevélre! Feliratkozás! Minden hétfőn 5 üzleti, gazdasági hír összefoglalóját kapod meg emailben (nem csak a Minner a forrás, hanem Index, HVG, G7/24...). Kattints ide a feliratkozáshoz!