hétfő, január 18, 2021

Már a nagy cégek is használják a közösségi finanszírozást

A nagy cégek, mint a Hasbro, vagy a Sony is rájött arra, hogy egy-egy új terméküket érdemes közösségi finanszírozásban meghirdetni. Eddig főleg a startupok juthattak az emberek eszébe az embernek, ha ilyen weboldalakról hallott, olvasott. Ezért sem futott be még egy ilyen weboldal sem itthon (Erről itt írtam), kiesik az emberek érdeklődési köréből. Külföldön viszont végre a nagyok is felismerték azt, amiről én is írtam már, hogy igazából mindegyik cégnek megfelelő platform lehet a közösségi finanszírozás. Ha úgy nézzük, early bird termékeket még több emberhez el lehet így juttatni, és a média is jobban felkapja a termékeket. Kinek jó ez? Te magánemberként, vagy kis cégként mit tudnál vele csinálni? 

Mindenkinek. A vásárlónak, mert olcsóbban hozzájut a termékéhez. A vállalatnak, mert megspórolja a marketing költség egy részét, így a profitja még nagyobb is lehet, illetve a gyártási költséget is megkapja előbb. Itthon is szép számmal tudnék olyan cégeket mondani, akiknek hasznos lenne egy ilyen crowdfunding oldal. A kuponozáshoz már így is hozzászoktak az emberek, szóval jól tálalva mindenki jól járna.

A Sony átlagos órának álcázott okosórát hirdetett így meg egy japán közösségi finanszírozó oldalon. Na jó, igazából az a cowdfunding oldal a Sony-é szóval hazai terepen hirdette meg. Ettől még nem veszi el a fókuszt arról a tényről, hogy így vezet be egy új terméket.

A Hasbro éppen játékötleteket gyűjt, melyeket az Indiegogo oldalon fog hasonlóan megfuttatni a többi céghez. Vagyis pénzt gyűjt az ötlet megvalósításához, legyártásához. Ez nem is meglepő, mivel legutóbb több milliárd forint gyűlt össze egy macskás kártyajátékra (Exploding Kittens, írtam is róla a Minneren).

Te magánemberként, vagy kis cégként mit tudnál vele csinálni?
A Minner vállalkozás ötletei között ott volt például a saját DIY termék gyártása, értékesítése. Erre jó lehet egy ilyen oldal is. Feltöltöd például azt, hogy raklap ülőgarnitúrát készítesz, vagy polcot… ez mennyibe kerül, erről egy videó és pár kép… Két lehetőséged van, vagy az Etsy-re töltöd így fel (főleg külföldieknek szánod) vagy egy új magyar közösségi finanszírozó oldalra (erről itt írtunk.) A magyar lenne a legjobb, ha itthon akarsz gyorsan eladni 20-30 (vagy akár több száz) darabot. És ez bármilyen hasonló termékre igaz, nem kell az, hogy egyből high tech kütyü legyen. Gondold át, tudod ez csak egy ötletmorzsa. Ha kész, és felteszed valamelyik oldalra, akkor szólj, és megosztom itt a Minneren (ingyen reklám lesz neked, támogatom az olvasóim).

 

Forrás: Index.hu, TheVerge, Sony
Fotó: Hasbro

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Már január 16 óta Stellantis néven működik tovább az évente 8,1 millió autót gyártó vállalatbirodalom. Befejeződött a Fiat Chrysler és a PSA hosszú egyesülési folyamata. Már az új részvényeivel is lehet kereskedni a tőzsdén. Az egyesülés lezárása sok megtakarítást hoz magával. Évente 6,1 milliárd dollár költséget lesz képes megtakarítani, mégpedig anélkül, hogy egyetlen gyárat is bezárna. A szinergiák 40 százaléka a platformok és hajtásláncok egységesítéséből, a kutatás és fejlesztés optimalizálásából származhat, 35 százaléka a beszerzések racionalizálásából, 7 százalék az értékesítési műveleteken való spórolásból, a többi általános költségcsökkentésekből ered.

Forrás: HVG

MinnerInstant

A nagy márkák is beszálltak már az elmúlt évekbe na CBD piacba, ahogy a Minneren is írtunk már róla. Nos a Facebook és a Google is tiltja a CBD reklámokat, de láthatóan a nagyobb márkák már kenderolaj, vagy hemp néven hirdetik azt engedi mindkét közösségi oldal.

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek