A Gartner még mindig növekedést mért a mobiltelefon-piacon, egészen pontosan 1,4%-os bővülést a tavalyi évhez képest. Ez nem sok, így bizony érdemes figyelni a piacon az egyes gyártók hogyan harcolnak a piaci részesedésért. 2018 3. negyedévben 389 millió mobiltelefont értékesítettek a gyártók. Ezt látod az alábbi ábrán.

Mobiltelefon eladások 2018. 3. negyedév vs 2017. 3. negyedév

Az alábbi ábrán a piaci részesedéseket is látod (market share oszlop). Ebből látszik, hogy Huawei a tavalyi 9,5%-hoz képest idén már 13,4%-os részesedéssel bír a mobilpiacon. 43%-os növekedés tavalyhoz képest. Ezzel a 2. legnagyobb gyártó lett. Az Apple egyet lejjebb csúszott. A Xiaomi is feljebb tudott lépni, 1,5%-ot szerzett a piacból, ami 23% mobilértékesítés bővülést jelent.

Xiaomi részvény

Idén bevezették a Xiaomi részvényét a tőzsdén. Ilyenkor megtörténhet, hogy közvetlen a kibocsátás után az árfolyam csökken. Jó vásárlási, belépési szinten van most, főleg azért is, mert nem csak a mobilpiacból származik bevétele a cégnek. Kapcsolódó cikk: A Xiaomi, a kínai Apple üzletet nyitott Budapesten, nem emiatt zsákolják a befektetők a…

Forrás: Venturebeat, Gartner