Megéri itthon iPhone szervizt üzemeltetni? Mennyi bevételt lehet belőle elérni? Van még hely a piacon?

Pár hete osztottam meg egy statisztikát (infografikán), melyből kiderült, hogy majdnem minden 10. magyarnak iPhone-ja van. Ezen felbuzdulva arra jutottam, hogy bizony jó biznisz lehet iPhone szervizt, vagy ehhez kapcsolódó mobilboltot üzemeltetni. Elvégre közel 1 milliós célpiac, és bizony, ami elromolhat, az el is romlik alapon nekibuzdulva megnéztem, milyen bevételekre és milyen üzleti modellekre számíthatnék ezen a piacon.

Amit megfigyeltem az iPhone szervizelést végző cégeknél

  • Sikeresebb cégeknél ez főleg kiegészítő szolgáltatás, vagyis úgy fogalmaznék: hozzátartozik az üzleti modellhez.
  • Több helyen is nehezen volt megtalálható, ki áll a cég mögött, és sok esetben egyéni vállalkozásban üzemeltetik, így azokhoz az adatokhoz nem fértem hozzá.
  • A legtöbb helyen a tulajdonos is a boltban dolgozik, legalábbis az adózás utáni és a személyi jellegű ráfordítások sor összevetéséből már kiderül.
  • Bizony kevés marad az adó után. Sok az anyagi jellegű ráfordítás, és az éves több száz milliós árbevételek mellett alig néhány millió marad a kasszában. Nézzük is a számokat!

MiniGSM – Fixtel
Nem teljesen főprofil az iPhone szerviz, viszont ez is kell ahhoz, hogy megfelelően ki tudják szolgálni a vevőiket. Elvégre aki náluk vesz mobilt, akár hozzájuk is viheti vissza alapon. A bevételeken is meglátszik, hogy mobil adás-vétellel is foglalkoznak.
Éves árbevétel (2016): 255 millió forint
Adózott eredmény: 2,9 millió forint
Foglalkoztatottak száma: 15 fő

Smart Clinic (pl. iPhone szerviz Buda)
Több szerviz is tartozik hozzájuk.
Éves árbevétel (2016): 103 millió forint
Adózott eredmény: 3,8 millió forint
Foglalkoztatottak száma: 8 fő

MajorSmart
Éves árbevétel (2016): 372 millió forint
Adózott eredmény: 2,6 millió forint
Foglalkoztatottak száma: 3 fő

iSamurai
Éves árbevétel (2015-ös adatot találni csak): 100 millió forint
Adózott eredmény: 800 ezer forint
Foglalkoztatottak száma: 13 fő

iDevice – Győr, Veszprém
Nézzük meg, hogy mi a helyzet vidéken. A fenti példák Budapestiek voltak. Itt is érdekes, hogy kevés marad a végén, pedig éppen most nyitnak Budapesten üzletet.
Éves árbevétel (2016): 30 millió forint
Adózott eredmény: 638 ezer forint
Foglalkoztatottak száma: nincs információ

Konklúzió

Már eme mini felmérésemből is láthatod, hogy bizony nem fenékig tejfel ez a piac. Talán a “megéri itthon…” rovat eddigi szektorai között a legrosszabbul teljesítő. Hiába a sok százmilliós árbevétel, nagy a verseny, és még alig marad a végén a kasszában. Nem ez lenne az az üzlet, amire azonnal az mondanám, hogy nyissunk egyet. Csakis egy még jobban átgondold üzleti modellel lehetne belépni a piacra. Ha mégis ebbe a piacba vágnál bele, akkor nézd meg a cégeket, vizsgáld meg, mennyi üzlettel érik ezt el, milyen költségeik vannak, hogyan lehet speciális üzleti modellt rátenni… Inspirálódj a Minner üzleti ötletei között!

A cikksorozat további részei:

 

Új vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem kell kezdőnek lenned!

Olvasd el a Minner friss üzleti ötleteit Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner ötletekre!! (A menüben is megtalálod)

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!