Megéri itthon Youtube ügynökséget üzemeltetni? Mennyi bevételt lehet belőle elérni? Van még hely a piacon?

A bloggerek sokszor áhítattal néznek a videóbloggerekre (Youtube videósokra), mert eszméletlen pénzeket tudnak megmozgatni, vagyis átlagban sokkal többet  A nagy cégek is érdeklődnek az influencer marketing iránt. Egy cikkben olvashattad már a Minner-en, hogy a vloggereknek megéri olyan ügynökséghez fordulni, akik segítenek a szponzorok szerzésében, most azt mutatom meg, vajon mennyire jövedelmező itthon ez a terület ügynökségként, és mennyit keresnek a legnagyobbak. Így láthatod, mit lehet kihozni ebből a piacból.

Amit tudnod kell a hazai Youtube ügynökségekről:

  • A legnépszerűbb, legnagyobb ilyen cégek 2015. után alakultak.
  • Bevételeik nem csak a videóbloggerekkel való együttműködésből származik, hanem több fronton is kiszolgálják a szponzorokat (reklámozókat). Például egyéb Youtube kampányok, videók készítése, hirdetések kezelése…
  • Ez azt is jelenti, ha te ilyenben gondolkodsz, akkor hasonló üzleti modellben kell gondolkodnod.
  • A reklámozó cégek már szeretik azokat a vloggereket, influencereket is, akik egy szűk csoporthoz jutnak csak el. Megfigyelhető, hogy mostanában ezek a kampányok hatékonyabbak is lehetnek, mintha egy több százezres követőtáborral rendelkező populáris témában videózó youtubost bíznának meg. Tehát ez neked azt is jelenti majd, hogy bátran fel tudsz építeni olyan vlogger portfoliót, amiben a vloggereknek átlagosan csak 5-20 000-es követőtáboruk van.
  • A cégek attól ügynökségek, hogy hozzájuk csatlakozott videósok kapnak háttértámogatást is. Például videók készítésében segítség, ötletelés….
  • A bevétel nagy részét tovább utalják a videósoknak.

Mennyire jövedelmező az ilyen ügynökségeknek a hazai Youtube piac?

Star Network MCN Kft. 
Az egyik legnagyobb hazai Youtube ügynökség. A legnépszerűbb vloggerek tartoznak hozzájuk.
Éves árbevétel (2016): 375 millió forint
Adózott eredmény: 40 millió forint

Special Effect Media
A céget felvásárolta a Centrál Média csoport. Ezt nevezem én gyors sikernek. Sajnos pontos adat nincsen a bevételekre, mert Ltd.-ként, külföldi cégként működik. A hazai Zrt. eredményeit írom ide.
Éves árbevétel (2016): 52 millió forint
Adózott eredmény: 13 millió forint

MrBugTv:
Szintnén külföldön bejegyzett cégről van szó. A cég egyébként részben a Klikkmániához tartozik, de az üzleti tevékenységet a Click2Digital Ltd cégen keresztül végzi, a MrBugTv csak brandnév. Azért tettem ide, mert ők is nagyobb piaci szereplők. Megnéztem a Klikkmánia bevételeit, mivel ahhoz a cégcsoporthoz tartozik. A reklámügynökségnek tavaly 197 millió forintos árbevétel mellett 9,4 millió adózott eredménye lett.

4 Kids Network
Az egyetlen egy veszteséges cég. Ez számomra meglepő, mivel rengeteg népszerű csatorna is hozzájuk tartozik: 2015-ben még 150 millió forint árbevételt értek el és 22 millió forint adózott eredményt, 2016-ben viszont megcsappant mindegyik érték. Továbbá 2016-os mérlegük “eredménytartalék” során -121 millió forintjuk van, ami számomra rémisztő összeg.
Éves árbevétel (2016): 54 millió forint
Adózott eredmény: -7,5 millió forint.

Konklúzió

Látható, hogy a Youtube bevételek miatt a legtöbb ilyen ügynökség külföldi alapítású cégként dolgozik itthon. A Minner 120. vállalkozási ötletének létjogosultságát a számok alátámasztják. A legnagyobb ügynökségek szép nyereségekről számolnak be, és csak egynél figyelhető meg veszteség, de ez más piacon még akár rosszabb is. Ahogy fent is említettem, a cégek keresik az olyan Youtube csatornákat, ahol a célcsoport jobban behatárolható, és az sem zavarja őket, ha az csak pár ezer fős. Erre már lehet építeni. Ehhez kapcsolódó vállalkozási ötlet: 120. ötlet – Vlogger, videóblogger keltető

A cikksorozat további része: 

Fotó: Special Effect Media

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később