Mennyi ipari drónt tudnál eladni Magyarországon?

Több ezren olvastátok már az ipari drón vállalkozási ötleteket a Minneren (link itt és a cikk cégén). Jó is, hogy itt vagy, mert minél előbb tudsz ezekről az információkról, annál előbb tudsz lépni. És mint láthattuk az előző cikkben, pont most kezdődik a felívelő szakasz ebben a technológiában, pont az az időszak, amikor érdemes rá vállalkozást építeni. Na, de mi a matek? Mennyire keresik a cégek? És mekkora a piac? Ennek néztem utána, és ezt becsüljük meg.

Ahogy már olvashattad a Minneren egy cikkben, a piacismeret az egyik tényező, ami kell egy sikeres vállalkozáshoz. Nos, ennek adunk most egy löketet. Az ABZ Drone csapatát kerestem, hogy a talált kutatásokat, anyagokat, információkat ellenőrizzék. És a segítségükkel be is tudunk lépni az ipari drón piacra. Lássuk!

Az egyes területeken a cégek mekkora hányada használja ki az ipari drónt? És milyen eredménnyel?

A Skyward drón szoftverrel és technológiával foglalkozó cég 2018-as kutatásában azt vizsgálták, hogy a cégek mekkora hányada használja ki az ipari drón technológiát, és az megtérül-e nekik. Az alábbi területeken használják a drónt: 

  • építőipari felmérés
  • mezőgazdaság:
    • permetezés
    • vadkár-felmérés
    • növény- vagy talajállapot elemzés (kultúra fizikai állapota)
  • Biztonságtechnika és polgárvédelem
  • filmipar
  • napelem tisztítás, napelemparkok felmérése (pl. hőkamerával látni a hibás paneleket, vagy túlhevült részeket…)
  • tetőtisztítás
  • területbejárás
  • Energetikai felmérések
  • AI technológiákkal szerelt kamerák

Az alábbi ábrán, kutatásban sajnos a mezőgazdasági terület nincs benne, pedig az az egyik legnagyobb területe az ipari drónoknak, és ha nézzük a múltkori cikkben található Goldman Sachs kutatást, akkor körülbelül fele a építőipari felhasználásnak. Nos, utóbbi az érdekes adat, mert a Skyward felmérése szerint a nagyobb vállalatok 35%-a használt ipari drón technológiát az építőiparban már 2018-ban. Ha becsülni kellene az alábbi ábra alapján, a mezőgazdaság valahol 10-20% között lenne (arány a mezőgazdasági vállalkozások között). 

A megkérdezett cégek 92%-a pozitív megtérülésről számolt be az ipari drón beruházásukkal kapcsolatban már az első évben. A kutatás rámutat, hogy már ott tart az ipari drón technológia fejlettségi szintje, hogy a vállalatoknak sem jelent nagyobb kockázatot. 

Drón kihasználtság az egyes szektorokban – Skyward Report

Mit szerveznek ki a cégek a drónozásban? 

Ez azért érdekes, mert látszik rajta, hogy a többség invesztál saját drónba. A Skyward kutatásából kiderül, hogy a cégek alig 20%-a az, aki kiszervezi például a repülést. Igaz itt olyan nagyobb cégeket (a felső 10%-ot vizsgálták), ahol a drón beruházás nem nagy összeg. 

Mit szerveznek ki a cégek az ipari drónok esetében? Skyward Report

Mekkora a piac Magyarországon? 

Itt először is az arányokat kell nézni, és az egész piacot, amiből a kicsi magyar piacot nézve azt is levonhatjuk, hogy a top 5% lesz majd a célcsoport. 

Mezőgazdaság: 469 000 vállalkozás foglalkozik mezőgazdasággal (ami egyébként a cégek 25%-a). A top 5%- tehát 23 450 vállalkozás. 

Építőipar: 118 000 cég / egyéni vállalkozó foglalkozik ezzel a területtel. A top 5%, 5900 vállalkozás.

A top 5%-ot azért nézzük, mert ebből a piacból fogsz főleg dolgozni, és hasítasz ki magadnak egy részt. Ebbe beletartoznak már a nyereséges cégek, akik megfelelő volumennel dolgoznak és megéri nekik a drón. 

Adjunk el ipari drónt – viszonteladói piac, kereskedelem

A piac egészen biztosan új lehet neked, érdemes is beletanulni. Az ABZ Drone-nál van profi szakértők által szervezett drónképzés, ami nemcsak abban segít, hogy tudd irányítani a drónokat, hanem megfelelő piaci ismeretet ad számodra, hogy sikeres kereskedővé válj. 

Szerviz. Erre gondolsz most igaz? Mivel technológiai eszköz, így bizony biztosan szükség lesz szervizelésre. Az ABZ Drone viszonteladójaként bekapcsolódsz a magyarországi szervizhálózatukba is, ami nagyban versenyképessé tesz téged a hazai piacon.

Összegezve tehát a leírtakat, befektetőként bőven van potenciál ezen a piaci szegmensen belül.

Amennyiben úgy érzed, szeretnél bővebben megismerkedni a témával, akkor az összegyűjtött oldalakon részletesebben olvashatsz az ABZ Drone által kínált lehetőségekről.

Forrás: Skyward / Uavcoach.com 

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Több weboldal üzemeltetőiként mi is kiemelten fontosnak tartjuk a biztonsági mentéseket, hiszen gyakran van rá példa, hogy pillanatok alatt beüt a krach, és rengeteg munkaórányi anyag válhat semmivé a másodperc törtrésze alatt. Ha nincs viszonylag friss, visszaállítható mentésed, nagy eséllyel építhetsz vissza sok mindent a nulláról, vagy egy olyan régi állapotról, ami rengeteg kapacitásodat emészti fel feleslegesen.

Az alábbi eszközöknél mindenképp szentelj nagy figyelmet a biztonsági mentésre, lehetőleg minél gyakrabban:

  • Weboldal, webshop, bővítmények, stb.
  • Szerverek, adattárolók
  • Telefon, számítógép, tablet stb.

Légy előrelátó, kíméld meg magad az elkerülhető bajlódásoktól!

MinnerInstant

Jelen küldetést különösen ajánljuk olyan vállalkozásoknak, ahol a munkatársaknak egész nap beszélniük, egyeztetniük kell egymással. A cégek belső kommunikációjukhoz leginkább telefont és email-t használnak, de gyakran előfordul a Messenger vagy Whatsapp / Viber alkalmazása is. Ezen applikációkkal csupán az a gond, hogy végeláthatatlan üzenetváltások születnek, ráadásul a csoportbeszélgetésekben sokan nem is érintettek egy-egy megbeszélnivalóban, így gyakran némítják is az értesítéseket, a nekik címzet, fontosabb üzeneteket is figyelmen kívül hagyják.

A Slack.com ezekre a problémákra kínál megoldást:

  • Míg az email-nél véget nem érő láncokon kereshetsz vissza egy-egy fontos információt, a Slack-nél minden projektedhez külön, dedikált csatornát tudsz létrehozni, így hamar megtalálod, amit keresel.
  • A Slack valahol az email és a Messenger között áll: lendületesen és gyorsan történik az üzenetváltás, de átlátható marad később is.
  • Míg az email-nél lemaradhat egy-két fontosnak vélt személy, a Slack adott csatornáiban mindenki látja az üzenetváltásokat, így későbbi konfliktusokat is el lehet vele kerülni.

De hogy kínáljunk más alternatívát is, a projektmenedzsment szoftvereken (pl. ClickUp, Trello) belül is tudsz egyeztetni, feladatokat létrehozni, ezekhez személyeket társítani, ráadásul a folyamatokat is nyomon tudod majd követni. Ha pedig nagyon ragaszkodnál a Messenger alapú üzenetváltásokhoz, a Facebook Workplace szolgáltatását érdemes lehet kipróbálnod.

MinnerInstant

Mindig csak azok a fránya kifogások… Mivel ma már sokkal tudatosabbak vagyunk – főleg az online vásárlásoknál -, sokszor „kifogásokat” keresünk, hogy lebeszéljük magunkat egy olyan termékről, amely izgatja ugyan a fantáziánkat, de nem vagyunk benne biztosak, hogy jó befektetés lesz-e, vagy megtérül-e a befektetett összeg. Biztosan te is hallottál már a saját látogatóidtól, vásárlóidtól, vagy pletykákból különböző vásárláskerülő érveket. Na de mit tudsz tenni ez ellen vállalkozóként?

Szedd össze, hogy milyen kifogásokat kereshet a te termékednél / szolgáltatásodnál egy látogató! Miután ez megvan, próbálj meg minél erősebb érveket kitalálni a kifogás ellen! Pl. egy törékeny terméknél felmerülhet az a kifogás, hogy biztosan összetöri majd a futárszolgálat, mire te érvelhetsz azzal, hogy gondosan becsomagolod minden termékedet, így emiatt nem kell aggódnia.

Ha ezzel is végeztél, építsd be ezeket a termékelírásokba, de használhatod a kommunikációdban is! Ha beválik, magasabb konverziót érhetsz el, de ha mégse lenne sikere, bizonyos tesztidőszak után egyszerűen csak eltávolítod a termékleírásból, így egyáltalán nincs veszítenivalód!

Mi is alkalmazzuk a kifogáskezelést a MinnerAkadémián, például a Személyes konzultációnál vagy a Marketing kampánykészítés minikurzus leírásában.

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek