Miből lehet pénzt keresni Instagrammal, Youtube-val, bloggal?

A közösségi oldalaknak (ide sorolva a Youtube-ot is) köszönhetően már rövid idő alatt olyanok is sztárok, celebek lehetnek, akik valójában nem a filmiparban, nem a TV-ben, hanem egyszerűen csak online jelenlétükkel érték ezt el. Miért érdemes figyelni erre a területre?

Átalakulóban van a médiafogyasztás, ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy az új generáció már kevesebb tv-t néz, és inkább a blogokat olvassa, videóblogokat nézi, és a közösségi oldalakon lóg napi átlagosan 3-4 órát. Amikor egy-egy vlogger találkozón, vagy gamer expon a fiatalok (sokszor idősek) is megrohanják a netcelebeket, és aláírásokat kérnek, akkor már érezhetjük, hogy igenis figyelni kell erre a szegmensre. Persze van átmenet a TV-s és netcelebség között. Lásd pl. Fördős Zé gasztroblogger. A vállalatok, cégek is szeretik ezt az új világot, mivel sokkal olcsóbban el tudják érni vásárlóikat. Most pedig jöjjenek az inspiráló ötletek.

Inspiráló üzleti ötletek, lehetőségek ezen a területen

#0. Munka mellett annyi terméket, szolgáltatást kapsz, hogy nem költesz semmire.

Megvalósítható az is, de jó tervezés kell. Lényege, hogy a szponzorokkal hosszabb távú lehetőleg 3-5 hónapos szerződést köss, hogy számolni tudj a reklámozók kiesésével és közben tudj újakat keresni. 7-10 000 Facebook/Instagram és 5 000 Youtube követőnél már el lehet érni, hogy termékeket kapjon reklámért cserébe. Erről részletesen itt írtam: Egy blogger / vlogger, aki szponzor termékeken szolgáltatásokon él és nem költ semmire. Lehetséges…

#1. – Te is lehetsz híres, és te is kereshetsz ezzel pénzt – Youtube, Instagram, Facebook, blog – #ötlet

Instagramon több olyan profilba is belefutottam az utóbbi időben (magyarokba is), akik több tízezer, sőt, több százezer követővel rendelkeznek. Utazás és a divat megy a legjobban az Instán, itt a célcsoport is jó. A Youtube-on főleg a gamerek és a fiataloknak szóló csatornákkal lehet sikereket elérni. Facebookon pedig jelenleg inkább a vicces videók, mémek futnak a legjobban.

Milyen bevételi forrásod lehet?

  • Szponzoroktól kapsz terméket, vagy pénzt – Ehhez kapcsolódik, hogy az RBC Capital kutatásából kiderül, hogy egyre több cég tervezi emelni az Instagramra szánt reklámkeretet (szemben a Snapchattel).
  • Affiliate, partnerprogramok: Ahogyan az Adsense, sajnos az affiliate sem ad annyi bevételt, hogy megérje vele foglalkozni. Bár van olyan cég, aki szépen fizet az átirányított vevőkért, de ezek nagyon ritkák. Sajnos a céges oldalról se kapsz megfelelő támogatást.
  • Tartalomkészítés: Szövegírás, videókészítés, bérbloggerkedés: Vagyis cégeknek, márkáknak te írod meg a szövegeit, blogbejegyzéseit, készíted a videóit… amit az ő blogjukon, közösségi oldalukon jelenítetek meg. 
  • Több sikeres influencer is később közösségi média marketinges lesz, vagyis Facebook oldal vagy Instagram oldal kezelő.
  • Rendezvényszervezés:Természetesen nem mindenkinek van hozzá érzéke, de amikor már többször szerveztél olvasótalálkozót, akkor rájössz, hogy lehet az ilyen eseményekből keresni. A Minner például pókerversenyeket szervez, de volt már mozis esemény is. Ezek a szórakoztató programok az oldalnál, egyébként szakmai előadásokat szervezek.
  • Könyvírás – igen ez is egy jó cél lehet, főleg “passzív” jövedelem miatt
  • Extrák: Miután kicsit is befutottál, könnyű elérni, hogy ingyen
    • mehess rendezvényekre,
    • éjszakát tölts el egy-egy hotelben
    • ingyen termékeket kapj
  • vloggerként szóba jöhet még a céges videók készítése megrendelésre: 144. ötlet – céges videó készítése, videó stúdió és a 39. ötlet – animációs videó készítése cégek számára
  • Személyes márka, vagy saját cég: saját termék, brand felépítését is megkönnyíti a közösségi média. Sőt, egy sikeres közösségi média szereplő könnyedén fel is tud futtatni egy új terméket, vagy akár startupot. (Erről továbbiakat olvashatsz alul a 4. pontban.)

Ehhez kapcsolódó vállalkozási ötletek a Minneren:

#2. – Külföldön már a média is foglalkozik a “netcelebekkel” – #ötlet

Külföldön már a bulvár, illetve a többi médiaoldal is figyelemmel kíséri az Instagram és a többi közösségi oldalon feltörekvő netcelebek életét, történéseit. Itthon még elvétve szerepelnek csak a hírekben, cikkekben. Viszont vannak feltörekvő szájtok, mint például a Tubenews. Most ezt a trendet te is meg tudod lovagolni, és pont jó időben tudsz beszállni.

Ehhez kapcsolódó vállalkozási ötletek a Minneren:

#3. Startup ötletek a közösségi médiához, netcelebekhez  – #ötlet

Erre a célcsoportra is lehet építeni. Egyrészt a fent belinkelt 132. ötlet is jó startup ötlet lehet, de a Minneren már más ötletet is kiemeltem. A 4. startup ötlet (link alul) pont ilyen, amivel egyrészt álmod is el tudsz adni, másrészt kihasználod az Instagram adta lehetőségeket, és egy nagy cég farvizén tudsz evezni (nem csak az Instagram jöhet szóba). További lehetőség lehet még az, hogy egyre több fiatal akar videóblogger lenni, és ebből te, mint közvetítő tudsz profitálni, a 120. ötletben erről írtam (link alul).

Ehhez kapcsolódó startup ötletek:

#4. Személyes márka, saját vállalkozás, új termék

Ha felhúztál egy jó erős tábort valamelyik közösségi oldaladon, és több mint 10 000 követővel rendelkezel, akik aktívak is és kötődnek hozzád, akkor nagy lehetőség kínálkozik egy saját cég felfuttatásában. Szinte alig kell költened a marketingre. Akár hasonlóan, mint a Minner. A blogomnak és a Facebook oldalamnak köszönhetően minimális marketingköltséggel több szolgáltatásomat is tudom értékesíteni. Erről itt írtam: Egy új vállalkozás indítási módszer. Először elindítasz egy blogot/Youtube csatornát, majd ezután indul el…

Nézz körül a Minner közel 200 vállalkozás ötlete között, hátha találsz egy olyan ötletet, ami tetszhet.

Mit kell tenned, hogy sikeres blogger/vlogger legyél? Hogy tudod megtanulni? 

1. opció: Rákeresel a weben, más hogy csinálja, próbálsz online tanulni (ez elég nehéz, és hosszú idő lesz)
2. opció: Jelentkezel a Minner online blogger/ vlogger oktatására:
Most már nem személyes oktatást tartok, hanem online kurzushoz csatlakozhatsz. Videókon keresztül tanítalak meg nemcsak a bloggerkedésre, hanem online marketing szakembert is faragok belőled.  Így a bevételi forrásaid nagyobbak lesznek, illetve egy sikeres bloggernek ehhez is kell érteni.

Jelentkezz most! Blogger képzés/szabadúszó képzés 

[adrotate banner=”5″]

Fotó: SplitShire

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Több weboldal üzemeltetőiként mi is kiemelten fontosnak tartjuk a biztonsági mentéseket, hiszen gyakran van rá példa, hogy pillanatok alatt beüt a krach, és rengeteg munkaórányi anyag válhat semmivé a másodperc törtrésze alatt. Ha nincs viszonylag friss, visszaállítható mentésed, nagy eséllyel építhetsz vissza sok mindent a nulláról, vagy egy olyan régi állapotról, ami rengeteg kapacitásodat emészti fel feleslegesen.

Az alábbi eszközöknél mindenképp szentelj nagy figyelmet a biztonsági mentésre, lehetőleg minél gyakrabban:

  • Weboldal, webshop, bővítmények, stb.
  • Szerverek, adattárolók
  • Telefon, számítógép, tablet stb.

Légy előrelátó, kíméld meg magad az elkerülhető bajlódásoktól!

MinnerInstant

Jelen küldetést különösen ajánljuk olyan vállalkozásoknak, ahol a munkatársaknak egész nap beszélniük, egyeztetniük kell egymással. A cégek belső kommunikációjukhoz leginkább telefont és email-t használnak, de gyakran előfordul a Messenger vagy Whatsapp / Viber alkalmazása is. Ezen applikációkkal csupán az a gond, hogy végeláthatatlan üzenetváltások születnek, ráadásul a csoportbeszélgetésekben sokan nem is érintettek egy-egy megbeszélnivalóban, így gyakran némítják is az értesítéseket, a nekik címzet, fontosabb üzeneteket is figyelmen kívül hagyják.

A Slack.com ezekre a problémákra kínál megoldást:

  • Míg az email-nél véget nem érő láncokon kereshetsz vissza egy-egy fontos információt, a Slack-nél minden projektedhez külön, dedikált csatornát tudsz létrehozni, így hamar megtalálod, amit keresel.
  • A Slack valahol az email és a Messenger között áll: lendületesen és gyorsan történik az üzenetváltás, de átlátható marad később is.
  • Míg az email-nél lemaradhat egy-két fontosnak vélt személy, a Slack adott csatornáiban mindenki látja az üzenetváltásokat, így későbbi konfliktusokat is el lehet vele kerülni.

De hogy kínáljunk más alternatívát is, a projektmenedzsment szoftvereken (pl. ClickUp, Trello) belül is tudsz egyeztetni, feladatokat létrehozni, ezekhez személyeket társítani, ráadásul a folyamatokat is nyomon tudod majd követni. Ha pedig nagyon ragaszkodnál a Messenger alapú üzenetváltásokhoz, a Facebook Workplace szolgáltatását érdemes lehet kipróbálnod.

MinnerInstant

Mindig csak azok a fránya kifogások… Mivel ma már sokkal tudatosabbak vagyunk – főleg az online vásárlásoknál -, sokszor „kifogásokat” keresünk, hogy lebeszéljük magunkat egy olyan termékről, amely izgatja ugyan a fantáziánkat, de nem vagyunk benne biztosak, hogy jó befektetés lesz-e, vagy megtérül-e a befektetett összeg. Biztosan te is hallottál már a saját látogatóidtól, vásárlóidtól, vagy pletykákból különböző vásárláskerülő érveket. Na de mit tudsz tenni ez ellen vállalkozóként?

Szedd össze, hogy milyen kifogásokat kereshet a te termékednél / szolgáltatásodnál egy látogató! Miután ez megvan, próbálj meg minél erősebb érveket kitalálni a kifogás ellen! Pl. egy törékeny terméknél felmerülhet az a kifogás, hogy biztosan összetöri majd a futárszolgálat, mire te érvelhetsz azzal, hogy gondosan becsomagolod minden termékedet, így emiatt nem kell aggódnia.

Ha ezzel is végeztél, építsd be ezeket a termékelírásokba, de használhatod a kommunikációdban is! Ha beválik, magasabb konverziót érhetsz el, de ha mégse lenne sikere, bizonyos tesztidőszak után egyszerűen csak eltávolítod a termékleírásból, így egyáltalán nincs veszítenivalód!

Mi is alkalmazzuk a kifogáskezelést a MinnerAkadémián, például a Személyes konzultációnál vagy a Marketing kampánykészítés minikurzus leírásában.

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek