Miből lehet pénzt keresni Instagrammal, Youtube-val, bloggal?

A közösségi oldalaknak (ide sorolva a Youtube-ot is) köszönhetően már rövid idő alatt olyanok is sztárok, celebek lehetnek, akik valójában nem a filmiparban, nem a TV-ben, hanem egyszerűen csak online jelenlétükkel érték ezt el. Miért érdemes figyelni erre a területre?

Átalakulóban van a médiafogyasztás, ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy az új generáció már kevesebb tv-t néz, és inkább a blogokat olvassa, videóblogokat nézi, és a közösségi oldalakon lóg napi átlagosan 3-4 órát. Amikor egy-egy vlogger találkozón, vagy gamer expon a fiatalok (sokszor idősek) is megrohanják a netcelebeket, és aláírásokat kérnek, akkor már érezhetjük, hogy igenis figyelni kell erre a szegmensre. Persze van átmenet a TV-s és netcelebség között. Lásd pl. Fördős Zé gasztroblogger. A vállalatok, cégek is szeretik ezt az új világot, mivel sokkal olcsóbban el tudják érni vásárlóikat. Most pedig jöjjenek az inspiráló ötletek.

Inspiráló üzleti ötletek, lehetőségek ezen a területen

#0. Munka mellett annyi terméket, szolgáltatást kapsz, hogy nem költesz semmire.

Megvalósítható az is, de jó tervezés kell. Lényege, hogy a szponzorokkal hosszabb távú lehetőleg 3-5 hónapos szerződést köss, hogy számolni tudj a reklámozók kiesésével és közben tudj újakat keresni. 7-10 000 Facebook/Instagram és 5 000 Youtube követőnél már el lehet érni, hogy termékeket kapjon reklámért cserébe. Erről részletesen itt írtam: Egy blogger / vlogger, aki szponzor termékeken szolgáltatásokon él és nem költ semmire. Lehetséges…

#1. – Te is lehetsz híres, és te is kereshetsz ezzel pénzt – Youtube, Instagram, Facebook, blog – #ötlet

Instagramon több olyan profilba is belefutottam az utóbbi időben (magyarokba is), akik több tízezer, sőt, több százezer követővel rendelkeznek. Utazás és a divat megy a legjobban az Instán, itt a célcsoport is jó. A Youtube-on főleg a gamerek és a fiataloknak szóló csatornákkal lehet sikereket elérni. Facebookon pedig jelenleg inkább a vicces videók, mémek futnak a legjobban.

Milyen bevételi forrásod lehet?

  • Szponzoroktól kapsz terméket, vagy pénzt – Ehhez kapcsolódik, hogy az RBC Capital kutatásából kiderül, hogy egyre több cég tervezi emelni az Instagramra szánt reklámkeretet (szemben a Snapchattel).
  • Affiliate, partnerprogramok: Ahogyan az Adsense, sajnos az affiliate sem ad annyi bevételt, hogy megérje vele foglalkozni. Bár van olyan cég, aki szépen fizet az átirányított vevőkért, de ezek nagyon ritkák. Sajnos a céges oldalról se kapsz megfelelő támogatást.
  • Tartalomkészítés: Szövegírás, videókészítés, bérbloggerkedés: Vagyis cégeknek, márkáknak te írod meg a szövegeit, blogbejegyzéseit, készíted a videóit… amit az ő blogjukon, közösségi oldalukon jelenítetek meg. 
  • Több sikeres influencer is később közösségi média marketinges lesz, vagyis Facebook oldal vagy Instagram oldal kezelő.
  • Rendezvényszervezés:Természetesen nem mindenkinek van hozzá érzéke, de amikor már többször szerveztél olvasótalálkozót, akkor rájössz, hogy lehet az ilyen eseményekből keresni. A Minner például pókerversenyeket szervez, de volt már mozis esemény is. Ezek a szórakoztató programok az oldalnál, egyébként szakmai előadásokat szervezek.
  • Könyvírás – igen ez is egy jó cél lehet, főleg “passzív” jövedelem miatt
  • Extrák: Miután kicsit is befutottál, könnyű elérni, hogy ingyen
    • mehess rendezvényekre,
    • éjszakát tölts el egy-egy hotelben
    • ingyen termékeket kapj
  • vloggerként szóba jöhet még a céges videók készítése megrendelésre: 144. ötlet – céges videó készítése, videó stúdió és a 39. ötlet – animációs videó készítése cégek számára
  • Személyes márka, vagy saját cég: saját termék, brand felépítését is megkönnyíti a közösségi média. Sőt, egy sikeres közösségi média szereplő könnyedén fel is tud futtatni egy új terméket, vagy akár startupot. (Erről továbbiakat olvashatsz alul a 4. pontban.)

Ehhez kapcsolódó vállalkozási ötletek a Minneren:

#2. – Külföldön már a média is foglalkozik a “netcelebekkel” – #ötlet

Külföldön már a bulvár, illetve a többi médiaoldal is figyelemmel kíséri az Instagram és a többi közösségi oldalon feltörekvő netcelebek életét, történéseit. Itthon még elvétve szerepelnek csak a hírekben, cikkekben. Viszont vannak feltörekvő szájtok, mint például a Tubenews. Most ezt a trendet te is meg tudod lovagolni, és pont jó időben tudsz beszállni.

Ehhez kapcsolódó vállalkozási ötletek a Minneren:

#3. Startup ötletek a közösségi médiához, netcelebekhez  – #ötlet

Erre a célcsoportra is lehet építeni. Egyrészt a fent belinkelt 132. ötlet is jó startup ötlet lehet, de a Minneren már más ötletet is kiemeltem. A 4. startup ötlet (link alul) pont ilyen, amivel egyrészt álmod is el tudsz adni, másrészt kihasználod az Instagram adta lehetőségeket, és egy nagy cég farvizén tudsz evezni (nem csak az Instagram jöhet szóba). További lehetőség lehet még az, hogy egyre több fiatal akar videóblogger lenni, és ebből te, mint közvetítő tudsz profitálni, a 120. ötletben erről írtam (link alul).

Ehhez kapcsolódó startup ötletek:

#4. Személyes márka, saját vállalkozás, új termék

Ha felhúztál egy jó erős tábort valamelyik közösségi oldaladon, és több mint 10 000 követővel rendelkezel, akik aktívak is és kötődnek hozzád, akkor nagy lehetőség kínálkozik egy saját cég felfuttatásában. Szinte alig kell költened a marketingre. Akár hasonlóan, mint a Minner. A blogomnak és a Facebook oldalamnak köszönhetően minimális marketingköltséggel több szolgáltatásomat is tudom értékesíteni. Erről itt írtam: Egy új vállalkozás indítási módszer. Először elindítasz egy blogot/Youtube csatornát, majd ezután indul el…

Nézz körül a Minner közel 200 vállalkozás ötlete között, hátha találsz egy olyan ötletet, ami tetszhet.

Mit kell tenned, hogy sikeres blogger/vlogger legyél? Hogy tudod megtanulni? 

1. opció: Rákeresel a weben, más hogy csinálja, próbálsz online tanulni (ez elég nehéz, és hosszú idő lesz)
2. opció: Jelentkezel a Minner online blogger/ vlogger oktatására:
Most már nem személyes oktatást tartok, hanem online kurzushoz csatlakozhatsz. Videókon keresztül tanítalak meg nemcsak a bloggerkedésre, hanem online marketing szakembert is faragok belőled.  Így a bevételi forrásaid nagyobbak lesznek, illetve egy sikeres bloggernek ehhez is kell érteni.

Jelentkezz most! Blogger képzés/szabadúszó képzés 

[adrotate banner=”5″]

Fotó: SplitShire

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek