kedd, január 19, 2021

Miért emelkednek hosszú távon a részvényindexek?

Több helyen is félreértelmezik az indexek hosszútávú emelkedését. Úgy tűnhet, átlagban hosszú távon a részvények nagyon jól teljesítenek, és így a részvényindexekben ez tükröződik. Ez részben igaz is lehet, csak ott jön be az, hogy az indexek összetétele folyamatosan változik.  Mindig a legjobb részvények kerülnek bele, vagyis a legjobban teljesítő, legértékesebb vállalatok. Lehet, még mindig nem tudod, mire szeretnék kilyukadni, nem baj, olvasd tovább, majd újra térj vissza erre a részre.

Erre legjobb példa a régóta adatokkal rendelkező Dow Jones Index (Az USA 30 legjobban teljesítő vállalatának indexe). Már 1896 óta váltakoznak benne a részvények. Jelenleg a legrégebb óta a General Electric található benne, 1907-től része az indexnek (109 év). Ez mit is jelent? Amennyiben azokat a részvényeket is beleszámolnánk, amik kikerültek, akkor összességében elég silány eredményt tudnának felmutatni. (vállalatok megszűntek, csődbe mentek, átalakultak, adott szektor már nem teljesít jól…) Így viszont a legjobbak maradnak benn mindig, tehát az indexek ténylegesen egy olyan portfóliót jelentenek, amiben aktuálisan a legjobban teljesítő részvények szerepelnek, így tudunk ebből profitálni.

Miért emelkednek hosszútávon a részvényindexek?
Azért, mert összetételük folyamatosan változik, és mindig a legjobban teljesítő részvények szerepelnek benne. Ezek a stabil cégek folyamatosan hozzák a bevétel és nyereség várakozást. Ettől még a nagyobb recessziókat ezek a cégek is megérzik, így az indexek is. De ennél jobb portfóliót nehéz összeállítani.

Ebből kiindulva, az alábbi számítás is megállja a helyét, és a legjobb portfólióból átlagolod be a beszállási árakat:
Mennyi hozamot érhetsz el havi 50 dollár befektetésből?

Fotó: finviz.com

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Már január 16 óta Stellantis néven működik tovább az évente 8,1 millió autót gyártó vállalatbirodalom. Befejeződött a Fiat Chrysler és a PSA hosszú egyesülési folyamata. Már az új részvényeivel is lehet kereskedni a tőzsdén. Az egyesülés lezárása sok megtakarítást hoz magával. Évente 6,1 milliárd dollár költséget lesz képes megtakarítani, mégpedig anélkül, hogy egyetlen gyárat is bezárna. A szinergiák 40 százaléka a platformok és hajtásláncok egységesítéséből, a kutatás és fejlesztés optimalizálásából származhat, 35 százaléka a beszerzések racionalizálásából, 7 százalék az értékesítési műveleteken való spórolásból, a többi általános költségcsökkentésekből ered.

Forrás: HVG

MinnerInstant

A nagy márkák is beszálltak már az elmúlt évekbe na CBD piacba, ahogy a Minneren is írtunk már róla. Nos a Facebook és a Google is tiltja a CBD reklámokat, de láthatóan a nagyobb márkák már kenderolaj, vagy hemp néven hirdetik azt engedi mindkét közösségi oldal.

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek