Miért sorsoltam ki egy könyvet úgy, hogy senki nem is tudta, hogy részt vett benne?

Dátum

Megosztás

Közel két hete egy hirtelen ötlettől vezérelve kisorsoltam egy könyvet a legutolsó 100 Facebook poszt lájkolóim között. Azért tettem, mert kíváncsi voltam egy tézisre, amit nem is olyan régen olvastam. Ez arról szól, hogy a változó jutalom, vagy nem várt jött jutalom sokkal nagyobb elköteleződést vált ki az emberekből (ezt használják ki a kaszinók).

Gondoljunk csak bele, egy sima nyereményjátékot szervezek… ilyen van vagy egy tucat naponta a Facebookon. Arra olyanok jelentkeznének, akik később nem biztos, hogy potenciális olvasó közönségem lenne. Én viszont aktív lájkolóim között sorsoltam egyet, mely egyrészt szerintem jó gesztus is volt, másrészt hirtelen is jött, amit ők értékeltek a legjobban.

Nézzük a következő fontos indokot:
Ha arra akarlak titeket rávenni, hogy lájkoljatok akkor

  1. esetben meghirdetem a nyereményjátékot, ti tudjátok mi a jutalom, ezért lájkoltok, miután vége az egésznek, el is felejtitek… alább hagy a lelkesedés
  2. esetben (ez történt) jött a nem várt jutalom. Igaz az, hogy csak egy ember nyert, mégis azóta kimutathatóan többen lájkoljátok a posztokat. Az elköteleződés jobban megnőtt.

Azt nem feltételezem, hogy azért stabilabb azóta a lájkok száma, mert gondoljátok, valamit egyszer majd sorsolok (ha mégis ez van, ezzel is elértem a célom), de mivel aktív olvasóim ismernek már annyira, hogy tudják úgy is viszek bele valami érdekességet :).

A nyertes például még nem nyert soha semmit, most még ezért tennie sem kellett semmit. Beszélgettem is vele, jó volt egy ismeretlen olvasóval beszélgetni. Adott is ötlet több mindenben, igaz ő lehet nem is tudta, de sok mindent leszűrtem, és tovább gondoltam a beszélgetésünk alatt.

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...

Csekklista étterem, bár, vendéglátóhely digitalizációjához. Digitális vállalkozói attitűd kialakítása

Megnyitsz egy cikket valamelyik média oldalon, aztán egyből szembetalálkozol a digitalizáció szóval. A legtöbb esetben nagy igazságokat írnak, itt-ott találni tippeket is, de vendéglátósként...

Tech cégek kirúgási hulláma, Új kereső a Google ellen, VB antiszponzor kampány – Hírszemle podcast

Valami van a levegőben! A tech szektor elbocsátási hulláma azért is lehet furcsa, mert azért egy trendi területen történik. Téma lesz egy saját projekt...