A figyelmet egyre nehezebb megszerezni. Ennek több oka is van. Nem csak a nagy zaj, amit a rengeteg poszt, közösségi média tartalom okoz, hanem még küzdünk a különböző social oldalak algoritmusaival is. A podcastban Kovács Péter szövegíróval beszélgetünk a hatékonyabb, figyelemfelkeltőbb Facebook posztokról. Péter a Minner marketing szövegírás szakértője, oktatója. Példákon keresztül szemléltetjük a szavak erejét. Továbbá azt is, hogy miért nem érdemes rágörcsölni a tartalmak készítésére, és nem kell mindig 150%-on teljesíteni. Időnként át kell kapcsolni az agyunkat arra, hogy ne rólunk, a cégünkről szóljon minden, ne azzal indítsunk, hanem a fogyasztó oldaláról közelítsük meg az adott dolgot. Képzeld el, hogy egy ilyen váltással már rövid időn belül látszik, hogy fele akkora reklámbüdzséből is több eredményt érsz el, mint korábban! Ha pedig organikus elérésre hajtasz, akkor szintén érzékeled majd, hogy sikerül megmozgatnod az embereket.
A podcast hanganyag
Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt éred el, vagy itt beágyazva:
A podcast rövid vázlata, leirata
Észrevetted már, hogy lassabban terjednek a posztjaid Facebookon? Hogy nem nyomkodják annyira lájk gombot a felhasználók, nem kommentelnek annyit? Ahogy fent említettem, ennek egyik oka a nagy reklámzaj, a nagy posztzaj, rengeteg poszt kerül fel a Facebookra. És most éppen itt vagyunk a pandémia időszakában is. Na, de a másik!
Kiabáljuk túl a Facebookot!
Izgalmas változást lehet elérni azzal, hogy a posztokat elkezdjük megváltoztatni úgy, hogy igazán a fogyasztóra legyen szabva. Az emberek napi rutinjával, szokásaival, mindennapjaival kapcsolatos szövegeket érdemes használni. Ezek váltják ki belőle az érzelmeket. Nem, nem sírást váltunk ki belőle, vagy éppen megnevettetni akarjuk (persze azt is lehet). Az érzelem itt azt is jelenti, hogy a posztban magára ismer, vagy lát egy olyan problémát, szituációt, amivel ő is találkozik. Na ilyenkor hatunk rá a posztunkkal, ilyenkor sikerül elkapni a figyelmét!
Fontos dolog, hogy a fogyasztók szórakozni mennek fel a Facebookra, első körben. Erre jó példa az, hogy nagyon sokszor hétvégén visszavesszük mi is a szakmai anyagok publikálását a Minnernél, mert te sem szeretnél ezzel foglalkozni hétvégén. Jobb egy sorozatajánló, vagy éppen ebből van mázlink a Cápák között elemzésekkel, azt hévégén nézed, kikapcsolódás is picit.
Erőlködés nélküli posztolás
Ne görcsölj rá a posztolásra, időnként érdemes nekiülni és összeírni előre több ötletet. Erre egyik legjobb tippünk, hogy olyanról érdemes posztolni, ami körülveszi a termékedet / szolgáltatásodat, azzal kapcsolatos tevékenységet.
Kivel, hol, mikor, hogyan, meddig, mielőtt, miután, miközben, mi kapcsolódik hozzá, mi történik előtte, utána….
Jegyzetelj folyamatosan, mert ha később újra előveszed, akkor új ötleted támadhat. Akár az is lehet, hogy egy vevőd elejtett mondata az, vagy egy Facebook csoportban láttál egy kérdést.
És most akkor irány a podcast! Hallgasd meg, mert izgalmas példákat hozunk! Görgess vissza!
Tovább ajánlom figyelmedbe a marketing szövegírás kurzust a MinnerAkadémián, amit Kovács Péter tart, akivel beszélgettem a podcastban. Kattints ide!
Fotó: Envato License