Most a világ legjobb posztját kell kitennem, megírnom! [podcast]

Dátum

Megosztás

A figyelmet egyre nehezebb megszerezni. Ennek több oka is van. Nem csak a nagy zaj, amit a rengeteg poszt, közösségi média tartalom okoz, hanem még küzdünk a különböző social oldalak algoritmusaival is. A podcastban Kovács Péter szövegíróval beszélgetünk a hatékonyabb, figyelemfelkeltőbb Facebook posztokról. Péter a Minner marketing szövegírás szakértője, oktatója. Példákon keresztül szemléltetjük a szavak erejét. Továbbá azt is, hogy miért nem érdemes rágörcsölni a tartalmak készítésére, és nem kell mindig 150%-on teljesíteni. Időnként át kell kapcsolni az agyunkat arra, hogy ne rólunk, a cégünkről szóljon minden, ne azzal indítsunk, hanem a fogyasztó oldaláról közelítsük meg az adott dolgot. Képzeld el, hogy egy ilyen váltással már rövid időn belül látszik, hogy fele akkora reklámbüdzséből is több eredményt érsz el, mint korábban! Ha pedig organikus elérésre hajtasz, akkor szintén érzékeled majd, hogy sikerül megmozgatnod az embereket. 

A podcast hanganyag

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt éred el, vagy itt beágyazva:

A podcast rövid vázlata, leirata

Észrevetted már, hogy lassabban terjednek a posztjaid Facebookon? Hogy nem nyomkodják annyira lájk gombot a felhasználók, nem kommentelnek annyit? Ahogy fent említettem, ennek egyik oka a nagy reklámzaj, a nagy posztzaj, rengeteg poszt kerül fel a Facebookra. És most éppen itt vagyunk a pandémia időszakában is. Na, de a másik!

Kiabáljuk túl a Facebookot!

Izgalmas változást lehet elérni azzal, hogy a posztokat elkezdjük megváltoztatni úgy, hogy igazán a fogyasztóra legyen szabva. Az emberek napi rutinjával, szokásaival, mindennapjaival kapcsolatos szövegeket érdemes használni. Ezek váltják ki belőle az érzelmeket. Nem, nem sírást váltunk ki belőle, vagy éppen megnevettetni akarjuk (persze azt is lehet). Az érzelem itt azt is jelenti, hogy a posztban magára ismer, vagy lát egy olyan problémát, szituációt, amivel ő is találkozik. Na ilyenkor hatunk rá a posztunkkal, ilyenkor sikerül elkapni a figyelmét!

Fontos dolog, hogy a fogyasztók szórakozni mennek fel a Facebookra, első körben. Erre jó példa az, hogy nagyon sokszor hétvégén visszavesszük mi is a szakmai anyagok publikálását a Minnernél, mert te sem szeretnél ezzel foglalkozni hétvégén. Jobb egy sorozatajánló, vagy éppen ebből van mázlink a Cápák között elemzésekkel, azt hévégén nézed, kikapcsolódás is picit.

Erőlködés nélküli posztolás

Ne görcsölj rá a posztolásra, időnként érdemes nekiülni és összeírni előre több ötletet. Erre egyik legjobb tippünk, hogy olyanról érdemes posztolni, ami körülveszi a termékedet / szolgáltatásodat, azzal kapcsolatos tevékenységet.

Kivel, hol, mikor, hogyan, meddig, mielőtt, miután, miközben, mi kapcsolódik hozzá, mi történik előtte, utána….

Jegyzetelj folyamatosan, mert ha később újra előveszed, akkor új ötleted támadhat. Akár az is lehet, hogy egy vevőd elejtett mondata az, vagy egy Facebook csoportban láttál egy kérdést.

És most akkor irány a podcast! Hallgasd meg, mert izgalmas példákat hozunk! Görgess vissza!

Tovább ajánlom figyelmedbe a marketing szövegírás kurzust a MinnerAkadémián, amit Kovács Péter tart, akivel beszélgettem a podcastban. Kattints ide!

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Ötlettől az értékesítésig, alig 4 óra alatt – Formdealer esettanulmány 1. rész

Készült már útmutató itt a Minneren a Formdealerhez, de miért állnánk meg itt? Úgy döntöttünk egy sokkal jobb módszerrel is megpróbálunk nektek segíteni, egy...

Jövőre megfizetsz a palackodért – LifeTilt dráma – Jobb az EUR bevétel, mint a HUF #hírszemle

Balogh Tamás személyes brandje, a LifeTilt a maga szókimondó tartalmával 2022-ben átkerült a Tutti Kft-hez. Mivel Balogh Tamás személye volt maga a marketing, hogyan...
00:37:17

100 Termékötlet Kínából 9. rész – Canton Fair Phase 2 termékei: élethű plüssök, falidekoráció…

Itt már a Canton Fair-en voltak a Gáborék a kínai útjuk során. Először is a videón egy konténer berakodást is láthatunk. Egy gyűjtőraktárban járunk,...

Gyakorlati útmutató kapcsolatépítéshez. Networking tippek, trükkök

Hallottad már, hogy a kapcsolati tőke aranyat ér, de hogyan lehet tudatosan kapcsolatot építeni? Hogyan találkozz, beszélgess üzleti kapcsolataiddal anélkül hogy úgy éreznék, csak...

Hogyan veszíts el 20 millió dollárt 1 hónap alatt? – Béna márkamegújítók

Még a legnagyobb márkáknak szüksége van a rebrandingre. Gondolj bele: Netpincérből Foodpanda, majd Foodora, vagy Pannon GSM-ből Telenor, majd Yettel. Sokszor jót tesz a...

5 hiba, amit egy webshop indításakor elkövethetsz

Egy webshop elindítása kihívásokkal teli folyamat, mivel számos összetett tényezővel kell számolni. Elsőként, piackutatás és a versenytársak elemzése nélkül nehéz megállapítani, hogy van-e valódi...

Jó kedvében kell lennie a vevőnek, hogy betaláljon a hirdetésed? Gondoltál már erre?

Egy izgalmas felvetésem van, amihez természetesen kutatást is hozok továbbá egy olyan megvilágosodásban lesz részed, ami garantáltan pénzt tesz a pénztárcádba. Te is abba...

Tiktok marketing esettanulmányok, példák. Lehet vevőt szerezni TikTokról!

Te is már gondolkoztál azon, hogy a Tiktokon elkezdd a tartalomgyártást, megszerezd innen az első vásárlód? Ezek az esettanulmányok végigvezetnek azon az úton, ami...

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...