Legyünk őszinték! Hányszor fordult már elő, hogy több napot kellett várni egy beléptetőkártyára a munkahelyen? Vagy otthon felejtettük az irodai kulcsot, esetleg a badge-ünket és a kollégáknak kellett beengedni.
A kulcsok átadása, másolása mindig is problémás feladat volt. Viszont a jó hír, hogy erre ma már van egy kényelmesebb és költséghatékonyabb megoldás!
A cikket vendégszerző írta a Nold Technologiestól, akiknek köszönhetően végleg eldobhatjuk a hagyományos kulcsainkat, távirányítónkat.
Gyakori probléma a munkahelyeken a megfelelő beléptető rendszer kiválasztása. Milyen elvárásokkal találkozunk? Legyen nyomon követhető az alkalmazottak belépése, biztonságos legyen a belépés módja, illetve külön szakember megbízása nélkül is kezelhető legyen a rendszer. Összességében pedig minél kevesebb időt és pénzt jelentsen ez a cégnek.
Munkavállalói szempontból talán mindenki emlékszik az első napjára. Sokfajta tényező befolyásolhat minket, hogyan érezzük magunkat az új cégnél. Ilyen lehet például, hogy mennyi időbe telik belépőkártyát szerezni. Vezetőség szemszögéből nézve talán apróságnak tűnhet, viszont az alkalmazottban pozitív benyomást kelt, ha segítik a beilleszkedését akár csak annyival is, hogy időben kap hozzáférést az irodához. Szerencsés esetben ez már az első napon megtörténik, ami a jól szervezettség és a bizalom jele.
Milyen lehetőségek vannak a munkahelyi beléptetésre? Nézzük sorjában:
A hagyományos kulcs hátrányait nem kell nagyon ecsetelnünk. Legnagyobb probléma ezzel a biztonsági faktor hiánya, hiszen ha elveszik, ellopják tulajdonképpen bárki beléphet az ingatlanba. Irodai közegben közkedveltebb a kódkártyás kulcsmásolás, aminek az előnye tulajdonképpen a hátránya is: másoláskor nemcsak a védőkártyát kérik el az üzletben, hanem egy mintakulcsot is. Ha éppen nincs nálunk mindkettő…hát fordulhatunk is vissza. Arra is érdemes gondolni, hogy mi történik akkor, ha távozik egy dolgozó a cégtől. Hogyan kerüljük el, hogy illetéktelenek férjenek hozzá bizalmas adatokhoz?
Kódszámos bejutás eggyel jobb megoldásnak tűnhet, viszont bárkinek kiadható a kód, ami szintén kockázatot jelent ezáltal ajánlott cserélni bizonyos időközönként.
A céges mélygarázsokban újabbnál újabb távirányítót igényelni az alkalmazottaknak elég költséges feladat. A korlátozott számban elérhető helyek tulajdonosai gyakran “kihalásos” alapon cserélődnek: ha egy dolgozó elhagyja a céget, megüresedik egy hely. De mi a helyzet a távirányítóval? Ennek átadása sokszor késve történik meg.
Telephelyeken annak érdekében, hogy az áruszállítás gördülékenyebb legyen gyakran adnak saját távirányítót a fuvarozóknak. Azonban elég ritkán ellenőrzik az elemek töltöttségét, így előfordulhat, hogy pont akkor merül le, amikor ki kéne nyitni a sorompót vagy raktárhelységet. Ha nincs külön portaszolgálat, szintén hosszú várakozást eredményez ez. Továbbá a távirányító elvesztése is komoly biztonsági kockázatot jelent.
RFID rendszerek alapja egy rádiófrekvenciás azonosítási szabvány. A kulcsokban lévő parányi chip egy egyedi kódot tartalmaz, amit az olvasó 10-15 cm távolságról is el tud olvasni. Az olvasók folyamatosan impulzusokat bocsájtanak ki, amit a közelében lévő kártya/chip érzékel és válaszul elküldi a saját egyedi kódját. Ezeknek a kártyáknak a programozása csoportosan történik, bizonyos helyszínekre, bizonyos időpontokra vonatkozó hozzáférés állítható be, amihez külön adminisztrátor szükséges. Legnagyobb hátránya, hogy könnyen kijátszható, hiszen bármikor átadhatják egymásnak a kártyát a dolgozók.
A biometrikus azonosításra épülő beléptető rendszerekkel szemben is felmerülnek problémák. Ezek közül leggyakrabban az ujjlenyomat olvasóval találkozhatunk. Gondoljunk bele, egy téli influenzás időszak során mennyire higiénikus, ha az összes dolgozó érintkezik ezzel a felülettel?
A telefonnal történő kapunyitás lehetőségét először a GSM alapú nyitók biztosították, ami annyit jelentett, hogy egy telefonról számhívás alapján lehetett kaput nyitni. A felhasználói szám korlátozott (4-8), illetve további vendégek hozzáadásához külön szakember szükséges, aki egyedi szoftverrel rendelkezik. Egy továbbfejlesztett verziójával a tulajdonos akár mobil applikációból is tudja konfigurálni az eszközt, illetve megosztásokat szabályozni. Az árat tekintve viszont rendkívül nagy az eltérés. Naplózható a használat, de csak a drágább típusoknál, amelyekhez olyan SIM kártya kell, aminek mobiladatforgalma is lehet. Ha elfogy az adat – ami elég gyorsan bekövetkezik -, megáll a rendszer. A rendszer a személyes adatokat a készülék memóriájában tárolja. Amennyiben a felhasználó elveszíti, vagy eltulajdonítják a rendszer vezérlésére alkalmas eszközét, fennáll a veszély, hogy illetéktelenek férnek hozzá a rendszerhez, és ezáltal a fent említett személyes adatokhoz is. Nem felhasználóbarát, a programozáshoz külön telepítői szoftver kell, 42 oldalas felhasználói kézikönyvvel, tele IT szakkifejezésekkel. Vajon ennek elsajátítása szintén a recepciós kollégát terheli vagy a folyton elfoglalt cégvezető nyakába zuhan?
A fent említett problémák orvoslására létrehoztunk egy Bluetooth technológiára épülő zárvezérlőt, amely bármilyen elektromos zárhoz csatlakoztatható, és ezáltal mobillal is vezérelhető. Legyen szó sorompóról, utcai kapuról, garázsajtóról, vagy bejárati ajtóról a Nold készüléke megoldást nyújt.
Miért érdemes a Nold beléptetőrendszerét választani?
- Egyszerű, átlátható felületet biztosít
- Magas szintű biztonság a titkosított rendszernek köszönhetően
- Szakember segítsége nélkül akár távolról is megoszthatunk vagy visszavonhatunk hozzáférést vendégeinktől.
- A felhőalapú szolgáltatásnak köszönhetően bárhonnan bármikor lekérhetők az adatok.
- Költséghatékony, korlátlan számú vendég és Nold eszköz adható hozzá a rendszerhez
- A hó végi statisztikáknak köszönhetően optimalizálhatók üzleti folyamatok
- A használati napló alapján könnyedén elkészíthető a munkaidő nyilvántartás, ezáltal segítve a HR-es munkáját.
Nektek is problémát okoz a kulcskezelés a munkahelyen? Esetleg ingatlanbérléssel, lakáskiadással foglalkozol?
Ha további információt szeretnél kapni a szolgáltatásunkkal kapcsolatban, keress minket emailben, telefonon a +3630 214 6396 -os számon, vagy weboldalunkon!