Néhány éve indult az USA-ban a mozibérlettel foglalkozó cég, és már 2 millió előfizetője van

Az elmúlt egy-két évben többször is olvastam, hogy hiába termeli a sikerfilmeket Hollywood, a mozi népszerűsége csökkenőben van az USA-ban. Egyébként ez még nem is lenne akkora probléma, mert több ilyen kisebb hullámvölgy is már volt a mozitörténelemben. Az emberek többsége még mindig szeret moziba járni, a filmeket nagy vásznon nézni, profi hangzással, képi világgal. Viszont egy új trend ide is elért, ami már elérte a zeneipart, vagy például a TV-s filmipart, méghozzá a korlátlanság élménye egy havidíjért. Egy új ötlettel állt elő egy cég.

Mozibérletet, előfizetést értékesítenek. Jelenleg havi 7,95 dollár értékű előfizetésért napi egy filmet megnézhetnek a közelünkben lévő mozikban (csak 2D-s filmeket). Csak az adott napon elérhető filmekből válogathatunk, nem tudunk előre foglalni (Ismerős? Itthon hasonló napi korlátozással működik a Ma Este Színház, csak ott még nincs előfizetés). Az elmúlt egy hónapban 500 000 új előfizetője lett a MoviePass-nak, és így már 2 millió aktív felhasználója van.  Szóval most már lassan megkerülhetetlenek lesznek.

Nem volt mindig “korlátlan”

Amikor 2011-ben elindult a cég, akkor először inkább csak segítettek mobilon keresztül megvásárolni a mozijegyeket. Aztán jött a váltás 2016-ban. Mitch Lowe-t nevezték ki vezérigazgatónak, aki korábban a Netflix vezérigazgatója is volt. Innen nem nehéz kitalálni, hogy miért is ment át rövid időn belül nagyobb változáson az üzleti modell. Nem akarták azonnal felrázni a piacot, így fokozatosan vezették be, a szinte korlátlan mozilátogatást. Először csak 2-3 filmet adtak havi 15-20 dollárért, majd fokozatosan álltak át egyre több filmre. A fokozatosság meg is hozta a sikert, és most elérték az említett 2 milliós előfizetői számot.

“Korlátlan”

Sajnos nem látunk bele a statisztikájukba, de nem is kell, mivel nem életszerű az, hogy a felhasználók nagy része mindennap elmenne moziba. Így ezt jól ki tudják használni. Az viszont biztos, hogy a havi 3-5 mozira így már beülnek az emberek (fogok kérni tőlük emailben statisztikát). Fontos az is, hogy csak 2D-s filmeket lehet így megnézni.

Árt a piacnak?

Arra is gondolhatnánk, hogy árt-e a piacnak. De gondolj bele, hogy így olyan filmeknek a látogatottságát is megtöbbszörözi, amit amúgy csak 10-15 fő nézne csak. A mozik többségének egyébként is a büfé szolgáltatásból van a legtöbb profitjuk. Tehát többen fognak menni a moziba, és kiszámolva még a jegybevétel is ugyanannyi lehet. A 3D-s filmekre pedig nem vonatkozik az előfizetés, mert csak a 2D-seket lehet nézni. Bár a cég még veszteséges, most már van annyi felhasználója, hogy a mozikkal és a filmgyártókkal tárgyalni tudjon (olcsóbb jegyekért, szponzorációról…)
Gondolj bele! Nincs is annyi film, hogy 3 hónapon keresztül mindennap tudj nézni egy filmet. A havi közel 2000 forint pedig elég jó ár arra, hogy megnézz havi 3-4 filmet.

Mit tanulhatunk ebből?

Hogy érdemes új üzleti modellekben gondolkodni, sőt, már kiépült szektorra ráépíteni. Érdemes ellesni azt is tőlük, hogy fokozatosan építették be a “korlátlanság”-ot a szolgáltatásukba. Ezzel a felhasználók is azt érezték, hogy a cég folyamatosan megújul, és sokkal könnyebb volt kísérletezni.

Ehhez hasonlóan felépült ötleteket olvashatsz a Minneren, továbbá a “Hogyan indítanék el egy …xy … startupot ” cikksorozatban:

Forrás: Engadget

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később