Hogyan indítanék be egy WordPressel foglalkozó, WP piacra fókuszáló startupot? – webfejlesztő piac

A világon minden negyedik weboldal WordPress tartalomkezelő rendszerrel készül. Döbbenetes adat, %-os értékben ez 27,8%, tehát ekkora jelenleg a %-os részesedése a WP-nek a weboldalpiacból. Ezzel már lehet mit kezdeni. Erre a tartalomkezelő rendszerre már akkora piac épült, hogy például egy WordPress websablonokkal foglalkozó cég, az Avada már több mint 16 millió dollárt keresett az elmúlt 6 évben, ami átszámolva 4 milliárd forint. Ugye-ugye! Ez már jól hangzik. És tudod mi a legjobb az egészben? Hogy még nem vagy elkésve!

A cikksorozatban azt mutatom be, hogy én milyen módon lépnék be adott piacra, adott termékkel/szolgáltatással úgy, hogy maximum 1-2 millió forintom van beindítani a vállalkozást. Ha ennél több lenne, akkor sem módosulna a kivitelezés, maximum felgyorsulna a megcélzott időtáv.

A startup-ötlet

A korábbi “Hogyan indítanék be… startupot” cikkekben főleg lean szemléletet alkalmaztam, de most nem így lesz. Ezen a piacon elég jól látszanak az igények, piaci méretek, trendek. Így bele kell vágni!
Két irányt határoztam meg:
Websablon-készítés
Egy olyan céget szeretnék (indítanék), ami websablonokat készít WordPresshez. Jó az Avada és a Divi (mindkét cég WP sablonokat fejleszt) drag & drop megoldása is, vagyis a felhasználók “húzogatós” módszerrel készítik el a weboldalakat, pl. modulok hozzáadásával, ide-oda húzogatásával. A koncepció jó, hasonló, erre épülő ötletem van. A felhasználó úgy válogatja össze, állítja össze a weboldalát, mintha a pizzájára kiválaszthatná a feltéteket. Csak az előbbiekhez képest az a különbség, hogy szinte egy telepítőn keresztül megy végig.


Kitekintés – Ez tipp, ötlet neked. Egyébként a piacon elég fapados az egyes pluginok (kiegészítők a weboldalakhoz) beállításának, “telepítésének” a folyamata. Ezt lehetne dizájnolni, ez is egy jó célpiac.


Az ötlet alapján így nézne ki.

  • Kiválasztja, hogy melyik szektorban tevékenykedik a cége (autóipar, kozmetika, szolgáltatás…)
  • Ezután kiválasztja a főoldal és az aloldalak sablonját, elrendezését, színvilágát.
  • Majd elkezdi feltölteni például a képeket, szövegeket. Mindent ment a rendszer, és később is tudja folytatni, vagy át is tudja ugrani az adott beállítást. A képeket saját maga testre tudja szabni, vágni, hogy jól jelenjen meg a weboldalon.
  • … (mindent azért nem írok le, maradjon egy kis titok is)…
  • Majd kész a weboldal, amit bármikor tud módosítani.

Természetesen a supportért tud majd többet fizetni. Előre kap egy csekklistát, hogy mit kell előkészítenie a weboldal létrehozásához.

Marketingautomatizáció – landing oldal készítése
Akinek van weboldala, természetesen szeretné reklámozni is a weboldalát, termékeit. Így már van is upsell ajánlata a cégnek, és nagyobb bevételt tudunk elérni. Érdekes, de profi landing (érkező) oldal készítő plugin nincs a WordPresshez, amit én is jó szívvel tudnék ajánlani. Tehát egyrészt ez is egy jó piac. Landing oldal az, amikor egy-egy terméknek egy kampány erejéig külön egyoldalas reklám oldalt készít a cég. Nos ehhez adna a cég szintén sablonok alapján összekattintható megoldásokat (pl. landing oldal összekapcsolása hírlevél küldővel, vagy bankkártyás vásárlás, számlázás….). Itt partnereket is kell majd keresni.

A WordPress piac és én

Ahogy a többi ötletnél, itt is megvizsgálom, hogy az ötlethez én mit tudok hozzáadni. Ez arra lehet jó, hogy a saját vállalkozásod ötleténél te is vizsgáld ezt meg. Szóval én már több mint 10 éve foglalkozom ilyen tartalomkezelő rendszerekkel, sőt, 1,5 évvel ezelőtt egy féléves webfejlesztő, php programozói tanfolyamot is elvégeztem. Rájöttem, ha még profibb marketinges akarok lenni, akkor ez is kell hozzá. Szóval ennek az ötletnek a megvalósításában segít, hogy van piacismeretem, és értek valamennyire a programozáshoz, így tudom mit lehet leprogramozni, mennyi idő, és kit kell megbíznom hozzá. Illetve a marketinget természetesen én csinálnám az elején.

A piac – WP fejlesztés, sablonok

Az alábbi ábrán azt látod, hogy az összes weboldal 27,8%-a WordPress alapú, illetve a CMS (tartalomkezelő rendszer) oldalakon belül a WP piaci részesedése 58,9%. Tehát a legnagyobbat választottam, és a piac is elég nagy. A célpiacom – a fenti ötlet leírásából is kitűnik, hogy – a kisebb, helyi vállalkozások, tanácsadó cégek, kisvállalkozások.

Weboldalak “típusa”, milyen rendszerre épül – Forrás: W3Techs

Piacra lépés

1. év

Itt most eltérek a cikksorozatban leírt lean szemlélettől, és csak akkor lépek a piacra, amikor már a béta verzió kész van. Nézzük is, milyen pontokon megyek végig.

  • Nem lesz olcsó a fejlesztés, ezt most nem úszom meg. Legalább 1,5 millió forinttal számolok.
  • Ugyanott fogok én is nyomulni, ahol az AVADA és a Divi, vagyis a Themeforest.net websablon értékesítő oldalon. Bár kell majd költeni már az elején reklámra, ez később organikus vásárlókat fog jelenteni számomra.
  • Kiépíteni partneri, vagy affiliate kapcsolatokat (ötlet második része) olyan marketingrendszerekkel, amiket tovább tudok értékesíteni, ajánlani az ügyfeleknek, vagy beépíteni a rendszerbe.
  • Bár furán hangzik, de elkezdeni WP-vel kapcsolatos blogtartalmakat gyártani, pluginokat kiajánlani a blogolvasóknak. És itt jön a csavar.
    • A blogon egy-egy bejegyzésben pluginokat (kiegészítők a weboldalakhoz) ajánlok, akár ingyeneset, akár fizetőset.
    • A pluginok között ott a saját websablon ajánlóm, hogy ez kompatibilis vele…. sales szöveg….
    • A fizetős plugintippekre teszek affiliate, partneri linket, így ha valaki rákattint és vásárol, én is kapok jutalékot. Ez extra profit, és pozitív hozadéka lesz, hogy a blognak jó lesz a SEO-ja (keresőben előre kerül).
  • Melyik piacra célzok? Természetesen a magyar jó tesztpiac, de itt ebben az esetben a Themeforest ügyfeleire, felhasználóira, illetve nemzetközi szinten.

2.- 3. év

Itt kezdődik komolyabban a fejlesztés és a rendszer további elemeinek változtatása, új funkciók fejlesztése. Ezeket nehéz lenne most leírni, mert függ a felhasználói visszajelzésektől, a vevők igényeitől.

Mit csinálj az ötlettel? 

Gondold tovább! Gondolkozz ebben a piacban! Találj ki rá valami más megoldást, vagy valósítsd meg ezt csak módosítva, hozzátéve ezt-azt!

A cikksorozat további részei:

 

[adrotate banner=”5″]

 

Fotó: Serge Kij/Flickr

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek