Hogyan indítanék be egy WordPressel foglalkozó, WP piacra fókuszáló startupot? – webfejlesztő piac

A világon minden negyedik weboldal WordPress tartalomkezelő rendszerrel készül. Döbbenetes adat, %-os értékben ez 27,8%, tehát ekkora jelenleg a %-os részesedése a WP-nek a weboldalpiacból. Ezzel már lehet mit kezdeni. Erre a tartalomkezelő rendszerre már akkora piac épült, hogy például egy WordPress websablonokkal foglalkozó cég, az Avada már több mint 16 millió dollárt keresett az elmúlt 6 évben, ami átszámolva 4 milliárd forint. Ugye-ugye! Ez már jól hangzik. És tudod mi a legjobb az egészben? Hogy még nem vagy elkésve!

A cikksorozatban azt mutatom be, hogy én milyen módon lépnék be adott piacra, adott termékkel/szolgáltatással úgy, hogy maximum 1-2 millió forintom van beindítani a vállalkozást. Ha ennél több lenne, akkor sem módosulna a kivitelezés, maximum felgyorsulna a megcélzott időtáv.

A startup-ötlet

A korábbi “Hogyan indítanék be… startupot” cikkekben főleg lean szemléletet alkalmaztam, de most nem így lesz. Ezen a piacon elég jól látszanak az igények, piaci méretek, trendek. Így bele kell vágni!
Két irányt határoztam meg:
Websablon-készítés
Egy olyan céget szeretnék (indítanék), ami websablonokat készít WordPresshez. Jó az Avada és a Divi (mindkét cég WP sablonokat fejleszt) drag & drop megoldása is, vagyis a felhasználók “húzogatós” módszerrel készítik el a weboldalakat, pl. modulok hozzáadásával, ide-oda húzogatásával. A koncepció jó, hasonló, erre épülő ötletem van. A felhasználó úgy válogatja össze, állítja össze a weboldalát, mintha a pizzájára kiválaszthatná a feltéteket. Csak az előbbiekhez képest az a különbség, hogy szinte egy telepítőn keresztül megy végig.


Kitekintés – Ez tipp, ötlet neked. Egyébként a piacon elég fapados az egyes pluginok (kiegészítők a weboldalakhoz) beállításának, “telepítésének” a folyamata. Ezt lehetne dizájnolni, ez is egy jó célpiac.


Az ötlet alapján így nézne ki.

  • Kiválasztja, hogy melyik szektorban tevékenykedik a cége (autóipar, kozmetika, szolgáltatás…)
  • Ezután kiválasztja a főoldal és az aloldalak sablonját, elrendezését, színvilágát.
  • Majd elkezdi feltölteni például a képeket, szövegeket. Mindent ment a rendszer, és később is tudja folytatni, vagy át is tudja ugrani az adott beállítást. A képeket saját maga testre tudja szabni, vágni, hogy jól jelenjen meg a weboldalon.
  • … (mindent azért nem írok le, maradjon egy kis titok is)…
  • Majd kész a weboldal, amit bármikor tud módosítani.

Természetesen a supportért tud majd többet fizetni. Előre kap egy csekklistát, hogy mit kell előkészítenie a weboldal létrehozásához.

Marketingautomatizáció – landing oldal készítése
Akinek van weboldala, természetesen szeretné reklámozni is a weboldalát, termékeit. Így már van is upsell ajánlata a cégnek, és nagyobb bevételt tudunk elérni. Érdekes, de profi landing (érkező) oldal készítő plugin nincs a WordPresshez, amit én is jó szívvel tudnék ajánlani. Tehát egyrészt ez is egy jó piac. Landing oldal az, amikor egy-egy terméknek egy kampány erejéig külön egyoldalas reklám oldalt készít a cég. Nos ehhez adna a cég szintén sablonok alapján összekattintható megoldásokat (pl. landing oldal összekapcsolása hírlevél küldővel, vagy bankkártyás vásárlás, számlázás….). Itt partnereket is kell majd keresni.

A WordPress piac és én

Ahogy a többi ötletnél, itt is megvizsgálom, hogy az ötlethez én mit tudok hozzáadni. Ez arra lehet jó, hogy a saját vállalkozásod ötleténél te is vizsgáld ezt meg. Szóval én már több mint 10 éve foglalkozom ilyen tartalomkezelő rendszerekkel, sőt, 1,5 évvel ezelőtt egy féléves webfejlesztő, php programozói tanfolyamot is elvégeztem. Rájöttem, ha még profibb marketinges akarok lenni, akkor ez is kell hozzá. Szóval ennek az ötletnek a megvalósításában segít, hogy van piacismeretem, és értek valamennyire a programozáshoz, így tudom mit lehet leprogramozni, mennyi idő, és kit kell megbíznom hozzá. Illetve a marketinget természetesen én csinálnám az elején.

A piac – WP fejlesztés, sablonok

Az alábbi ábrán azt látod, hogy az összes weboldal 27,8%-a WordPress alapú, illetve a CMS (tartalomkezelő rendszer) oldalakon belül a WP piaci részesedése 58,9%. Tehát a legnagyobbat választottam, és a piac is elég nagy. A célpiacom – a fenti ötlet leírásából is kitűnik, hogy – a kisebb, helyi vállalkozások, tanácsadó cégek, kisvállalkozások.

Weboldalak “típusa”, milyen rendszerre épül – Forrás: W3Techs

Piacra lépés

1. év

Itt most eltérek a cikksorozatban leírt lean szemlélettől, és csak akkor lépek a piacra, amikor már a béta verzió kész van. Nézzük is, milyen pontokon megyek végig.

  • Nem lesz olcsó a fejlesztés, ezt most nem úszom meg. Legalább 1,5 millió forinttal számolok.
  • Ugyanott fogok én is nyomulni, ahol az AVADA és a Divi, vagyis a Themeforest.net websablon értékesítő oldalon. Bár kell majd költeni már az elején reklámra, ez később organikus vásárlókat fog jelenteni számomra.
  • Kiépíteni partneri, vagy affiliate kapcsolatokat (ötlet második része) olyan marketingrendszerekkel, amiket tovább tudok értékesíteni, ajánlani az ügyfeleknek, vagy beépíteni a rendszerbe.
  • Bár furán hangzik, de elkezdeni WP-vel kapcsolatos blogtartalmakat gyártani, pluginokat kiajánlani a blogolvasóknak. És itt jön a csavar.
    • A blogon egy-egy bejegyzésben pluginokat (kiegészítők a weboldalakhoz) ajánlok, akár ingyeneset, akár fizetőset.
    • A pluginok között ott a saját websablon ajánlóm, hogy ez kompatibilis vele…. sales szöveg….
    • A fizetős plugintippekre teszek affiliate, partneri linket, így ha valaki rákattint és vásárol, én is kapok jutalékot. Ez extra profit, és pozitív hozadéka lesz, hogy a blognak jó lesz a SEO-ja (keresőben előre kerül).
  • Melyik piacra célzok? Természetesen a magyar jó tesztpiac, de itt ebben az esetben a Themeforest ügyfeleire, felhasználóira, illetve nemzetközi szinten.

2.- 3. év

Itt kezdődik komolyabban a fejlesztés és a rendszer további elemeinek változtatása, új funkciók fejlesztése. Ezeket nehéz lenne most leírni, mert függ a felhasználói visszajelzésektől, a vevők igényeitől.

Mit csinálj az ötlettel? 

Gondold tovább! Gondolkozz ebben a piacban! Találj ki rá valami más megoldást, vagy valósítsd meg ezt csak módosítva, hozzátéve ezt-azt!

A cikksorozat további részei:

 

[adrotate banner=”5″]

 

Fotó: Serge Kij/Flickr

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később