Nem vásárolják elegen a termékeidet/szolgáltatásaidat? Lehet, hogy a helyesírással van gond.

Dátum

Megosztás

Ezen a héten a Minner Facebookján feltett kérdés most a helyesírásra irányult. Arra voltam kíváncsi, hogy mennyire befolyásolják az emberek vásárlási hajlandóságát a helyesírási vagy az elgépelési hibák. Vegyesek voltak a válaszok, de egy biztos.

A legjobban az zavarja az embereket, ha keverik, rosszul használják a -ba, -be, -ban, -ben ragokat, illetve a ly és j betűket. Egy-egy elgépelést még elnéznek a promóciókban, cikkekben, posztokban is. Szóval erre érdemes koncentrálnod, hogy átnézd a szövegeidet. Természetesen még így is maradhat benne hiba.

Kiemelek egy hozzászólás-részletet:

„Nem ítélek meg igazából senkit, maximum nem élek a lehetőségével, hiszen ha egy szöveg megírásakor és közzétételekor ennyire figyelmetlen, akkor valószínűleg a szolgáltatás vagy termék körül is zűr lehet (de nem feltétlenül). Hangsúlyozom, a nagyon alapvető helyesírási hibákról beszélek, nem a véletlenül kihagytam egy betűt elütésekről. 
Vannak egyébként kifejezetten erre „szakosodott” helyesírás trollok. Én azt mondom, hogy az vesse ránk az első követ, aki nem hibázott még.” /Fésűs Veronika/

Két dolgot tehetsz

  • Tanulsz. Szerencsére tanulható, én is sokat fejlődtem. Bizony, pont én, a Minner jó példa is vagyok, mert én annyi cikket írok nap mint nap, hogy természetes, hogy a nagy mennyiségben szépen előfordulnak a hibák. De az utóbbi 1 évben azzal foglalkoztam, hogy javítsak ezen, és már kevesebb a hiba. Még többet olvasok, az segít a legjobban.
  • Keresel egy korrektúrázót. Én is nyár óta alkalmazok korrektúrázót, aki a régebbi és az újabb tartalmaimat is javítja (helyesírás, stilisztika…., természetesen a Minner stílust meghagyja). Sokkal magabiztosabban írok, így nem is görcsölök annyira a hibákon, majd kijavítja ő.

Itt van az eb elhantolva

Ha végigolvasod a kommenteket, akkor láthatod, hogy tényleg sokan a helyesírási hibák alapján ítélik meg az embert, terméket, céget, szolgáltatást. Na várjunk csak! Ha kijavítjuk a helyesírási hibákat, akkor kiderül, hogy az egy jó tartalom, termék? Hm…. Tételezzük fel, van benne reklám, akkor a korrektúrázó miatt még a termék/szolgáltatás is jobb lett? 🙂
Oké-oké! Tudom, mire gondolsz! Én is egyetértek, hogy azért ne legyen benne hiba, figyeljünk oda.

Itt a hét kérdése, kattints a hozzászólásokra! Olvasd el a kommenteket, vagy szólj hozzá te is!

Fotó: Demotivalo

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!