Nincs pénzed alkalmazottat felvenni? Vagy szeretnél költséghatékonyan működni? Szervezd ki a munkát egy szabadúszónak!

Az egyéni cégek, kis vállalkozások nagy lehetősége a szabadúszók alkalmazása. Nemcsak amiatt, mert jelenleg a legtöbb iparágban szakemberhiány van, hanem azért is, mert így sokkal gyorsabb növekedést érhet el egy néhány fős kis vállalkozás. Még biztonsági megoldásként is tekinthetünk a kiszervezésre, mert valljuk be, egy alkalmazott rengeteg költséggel jár most, főleg egy jó munkatárs felvétele (hosszú betanulási idő…). Persze ennek is van előnye/hátránya is. Nézzük is, miről van szó és azt, hogy mit tudsz kiszervezni!

Kik a szabadúszók?

A szabadúszó olyan valaki, aki otthonról, vagy közösségi irodából dolgozik, vállalkozó, saját erőforrásait használja arra, hogy a cégek által delegált, kiszervezett feladatokat elvégezze. Órabérben, vagy adott feladatra meghatározott díjért dolgozik. Bár távolról dolgozik, nagyon sokszor előfordul, hogy a cégbe is beül egy-két órára, főleg akkor, ha ezt a megbízó szeretné. Nemcsak önállóan dolgozik, nagyon sokszor csapatban (például egy webfejlesztő grafikussal és szövegíróval – erről tájékoztat téged is).

Mit tudsz kiszervezni?

Ez egyébként azért egy hülye kérdés, mert valójában szinte minden területet ki lehetne szervezni. Természetesen cégként nem mindent szeretnénk kiadni a kezünk közül, ez nem is baj, sőt jó is, ha a főbb dolgokat házon belül tartjuk. Viszont vannak olyan dolgok, amiket egy külsős is meg tud csinálni, és még kockázat sincs benne. Hát még az a rengeteg idő, amit ezzel nyerünk, nem is beszélve arról, hogy közben a növekedés is sokkal nagyobb lehet. Nézzük is, mit tudsz kiszervezni:

  • adminisztráció, távoli asszisztens – Milyen területekre gondolok?
    • jegyzőkönyvek írása, kísérőlevelek elkészítése, egyéb dokumentumok szerkesztése
    • táblázatok, kimutatások készítése
    • profi prezentáció készítése
    • statisztikák, infografikák készítése
    • kiadványok szerkesztése, fogalmazása, szövegírás
    • időbeosztás készítése, projektek kiosztása
    • tárgyalások egyeztetése
    • a fent említett felpozicionálás miatt
    • előadások szervezése, meghívók kezelése
    • szórólap-készítés, megrendelés
    • ajándéktárgyak megrendelése
    • egyéb megrendelések felvétele
    • konkurencia monitorozása
    • anyaggyűjtés
    • szövegírás
    • emailek írása, adminisztrálása….
    • telefonügyelet
    • korrektúrázás
  • emailek kezelése, ügyfélszolgálat
  • rendezvényszervezés
  • webfejlesztés, weboldal tuning (szinte mindig kell)
  • szövegírás (mindig meglepődök, mennyire olcsó)
  • videó és fotó készítés
  • marketing
    • közösségi oldal marketing (Facebook, Instagram)
    • blogmarketing (szövegírás, terjesztés)
    • marketing terv készítése
    • grafikai anyagok készítése

A kiszervezés hátránya

Egyik hátránya, hogy természetesen nem minden munkát tudunk kiszervezni. Továbbá a szabadúszók nem ott dolgoznak mellettünk az irodában, ezt nehéz megemésztenie egy cégvezetőnek. Igaz, nagyon sok példát tudok arra is, hogy sok szabadúszó bevállalja, hogy fontosabb feladatoknál beül a céghez 1-2 órára hetente. A bizalom nagyon fontos, nehéz megtalálni a megfelelő embert (erre lesz egy jó tippem lent).

A kiszervezés előnye

Olcsó! Elsőre talán furcsának hangzik, de pont azért olcsóbb, mint mondjuk egy alkalmazott, mert a szabadúszók egy órára eső munkavégzésük többszöröse egy alkalmazotténak. Másik előnye, hogy több mindenre jut idő a cégben, főleg azért is, mert a szabadúszók általában hamarabb belelendülnek egy új feladat elvégzésébe, mintha egy alkalmazottat tanítanánk be erre. A cég produktivitása tehát megnő, és több ügyfelet tud kiszolgálni úgy, hogy valójában a költségek nem nőnek olyan ütemben, mint ahogy a cég árbevétele növekszik.

Szabadúszót keresel?!

Az igény felismerésére létrehoztuk azt a közvetítő oldalt, ami megkönnyíti a dolgodat! A Minner.hu szabadúszó közvetítő oldalán a MarketingTársaságon több területen is találsz már szabadúszót. Az oldalra felkerülők folyamatos képzéseken is részt vesznek, hogy még jobb teljesítményt tudjanak nyújtani nálad is. Kattints ide ,keress egy szabadúszót!

 

Fotó: home thods/Flickr

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek