Példaképek, akik megdolgoztak a sikerért

A legtöbb embernek szüksége van egy (vagy több) példaképre. Egy rosszabb napon nagy lökést adhat ennek az embernek a szava – akár egy videón keresztül, vagy a való életben. Néhány embernek az edzője, másoknak a főnöke vagy az egyik családtagja az, akire igazán felnéz. Vannak azonban az üzleti világban is olyanok, akiket világszerte több millióan elismernek a sikerei miatt (és nem csak a bankszámlán szereplő összegért). Ők az én példaképeim (figyelem, Marcell vagyok, nem a Milán, már én is írok a Minnerre!):

Richard Branson

A képen is szereplő Richard Bransonra sokan felnéznek, egy egész vállalatmonstrumot épített fel – a Virgint. Nem gondolnád, de a Virgin először nem annak indult, ami manapság: Branson lemezeket küldött ki postán, majd olyan jól ment a business, hogy kiadót alapított: Virgin Records néven. Ezzel a cégével már 23 évesen megkereste az első millióját.

Jól látod, a brit üzletember egy piaci rést talált meg a lemezküldéssel – ekkor még kevesen foglalkoztak ilyesmivel. Ennek köszönhetően a kiadójával több híres zeneszerzővel is együtt tudott dolgozni, a kiadót pedig 500 millió dollárért adta el a 90-es években.

Ezen kívül légitársaságot alapított 1984-ben, mobilszolgáltatót 1999-ben, sőt, a Virgin márka terjesztésének érdekében még Forma 1-es csapatot is indított a 2010-es szezonban.

Gary Vaynerchuk

Gary Vee-re (ahogy podcastjaiban nevezi magát) nem olyan régen figyeltem fel. Egy száz millió dolláros forgalmú marketingügynökség tulajdonosa, vérbeli vállalkozó.

Bevándorlóként megélhette az tipikus amerikai álmot: a szülei néhány dollárért éjjel nappal dolgoztak, és egy garzonban lakott szűkösen az egész család. Apja hamar felküzdötte magát a ranglétrán, és nyitott egy saját italboltot.

Gary Vaynerchuk vállalkozó karrierje 13-14 éves korában kezdődött, amikor heti 2-3000 dollárt keresett – baseballkártyákkal kereskedett. Megfigyelte, hogy melyikek a legnépszerűbbek, és ezeket jóval drágábban tudta később továbbadni.

Sosem volt jó tanuló, viszont vérbeli vállalkozó annál inkább. Apja italbizniszébe kamaszkorában került be, és 2-3 millió dolláros éves forgalomból pillanatok alatt csinált 60-at. Gyorsan felismerte az internet adta lehetőségeket, és a világ egyik első webshopját az italboltnak nyitotta Winelibrary néven.

2009-ben elindította marketingügynökségét VaynerMedia néven. Azóta elérték a 600 alkalmazottat, és a több mint száz millió dolláros éves forgalmat. Gary Vaynerchuk 1 év alatt lett nagyon népszerű a vállalkozók körében, amióta fut a DailyVee nevű napi valóságshow-ja. Van egy videós, aki 0-24-ben követi őt, és ebből napi szinten közzétesznek egy hosszabb és több rövidebb videót a közösségi oldalain. Persze ezt imádja a közönség, Gary nem a tipikus bullshit vállalkozó. Ő  tényleg napi 16-18 órát is dolgozik. Ez a videósorozat pedig nagyon jót tesz a cégének, és a személyes márkáját is remekül építi vele. Szívesen osztja meg ötleteit, ihleted ad a fiataloknak és időseknek egyaránt.

(Milán megjegyzése: Ideje lenne elolvasnia Gary-nek a 4 órás munkahét című könyvet, túl sokat dolgozik jelenleg, a könyv segítene neki csökkenteni a munkaidejét, és élvezni az életet.)

 

Neked ki a példaképed?

Írd ide kommentbe a Minner hét kérdéséhez, vagy nézd meg a többiek kire néznek fel!:

Instant posztok

MinnerInstant

Természetesen nem a meteorológiai hőtérképre gondolunk, hanem arra, amit a weboldaladon használhatsz a látogatóid aktivitásának elemzésére. Kiderítheted, hogy meddig görgetnek le, hová kattintanak, mely paneleken töltenek el több időt. Így lényegében folyamatosan monitorozhatod őket, és ennek segítségével javíthatod a felhasználói élményt, hogy lehetőleg minél több konverziót tudj elérni.

Az adatvédelemtől egyik félnek sem kell tartania, teljesen anonim módon történik a képernyőfelvétel, és nem terjed ki más megnyitott ablakokra. Az eszköz neve hotjar, amit úgy tudsz használni, hogy a regisztráció után beágyazod a szoftver által generált egyedi kódot a weboldaladba.

Rendkívül izgalmas lesz látni a látogatók viselkedését, és arra fog sarkallni, hogy addig fejleszd a weboldalad, amíg nem kínálod a lehető legjobb élményt számukra, hiszen ez a bizniszedet is befolyásolja.

MinnerInstant

Biztosan jártál már úgy, hogy egy érdeklődő valamilyen módon (telefonon, email-ben, Facebook üzenetben) megkeresett, és feltett milliónyi kérdést a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban. Ha ez viszonylag sokszor megesik, akkor valószínűleg nagyobb figyelmet kell szentelned a GY.I.K.-re, azaz a „Gyakran Ismételt Kérdések”-re (angolul F.A.Q.). Alapvetően a látogatók bizalmatlanok, ezért többféle módon is meg kell győzni őket arról, hogy téged válasszanak; de nem úgy, hogy rengeteg időt vesztegetsz el azzal, hogy mindenkinek egyesével válaszolsz. Tedd fel az összes olyan kérdést, amely felmerülhet a leendő vásárlód fejében! Mit, miért, mikor, mennyiért, hogyan…? Hozz létre egy ilyen oldalt a weboldaladon belül, és töltsd fel ide az összes kérdést, a válaszaiddal együtt. Ha ezután valaki újabb kérdéssel traktál, frissítsd a listát, így elkerülve azt, hogy állandóan felesleges kérdésekkel bombázzanak. Ha pedig a kérdések inkább a terméked / szolgáltatásod specifikációra irányulnak, bővítsd ki a termékleírásokat!

MinnerInstant

A linktr.ee nevű interaktív linkfáról már írtunk a Digitális Ninja hetek alkalmával, és ha akkor nem próbáltad ki, most itt az ideje! Röviden a lényeg: ha van Instagram fiókod, korlátozott karaktert tudsz a profilodon megjeleníteni. Egy linkcsokor lehetőséget ad, hogy a látogatót bármilyen felületre navigáld anélkül, hogy kettőnél többet kelljen kattintania. Így, ha bárhol – mondjuk egy rögzített közösségi média posztban – megosztod a linkcsokrod, onnan átirányíthatod a látogatót más platformokra, de akár közvetlenül a webshopodba is, ezáltal magasabb konverziót érhetsz el.

Az ingyenes verzió is tökéletesen ellátja a feladatát; az előfizetéssel több statisztikához férhetsz hozzá, eltüntetheted a linktr.ee logót, valamint feliratkozókat gyűjthetsz.

Nézd meg a Minner linkcsokrot ide kattintva!

Ebben a cikkben részletesebben olvashatsz erről az interaktív megoldásról: Linkből menü például Instagram-on. Interaktív online linkcsokor – linktr.ee

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek