Egy érdekes jelenséget fedeztünk fel az online marketingben. Új kollégánk, Levente hívta fel rá a figyelmet először, majd utána egyre több példa került elém, mire úgy gondoltam, ez megér egy cikket. A jelenség pedig nem más, mint a szándékosan rossz grafikával készült közösségi média posztok és hirdetések.
Nézzünk először utána, honnan is ered ez a trend, mik előzték meg a hirdetésekben való felhasználását a szándékosan rossz grafikáknak?
A „Graphic design is my passion” meme
Ez a stílus, amit egyre több helyen fedezünk fel hirdetésekben, a „graphic design is my passion” meme hangulatát idézi, amit nosztalgikus WordArt feliratok, Comic Sans MS vagy Papyrus betűtípus, és egymást vadul ütő színkombinációk jellemeznek.
Az eredeti meme egyébként Tumblrről származik, talán ez volt az első kép, ami a grafikusok önéletrajzából átvett klisés mondatot kifigurázta:
Egy zseniális(an rossz) álláshirdetés
Hasonló stílusban készült 2018-ban Los Angeles önkormányzatának az álláshirdetése, amiben grafikust kerestek. A szokatlan álláshirdetés nagy médiavisszhangot kapott, és azóta sokat másolták a formátumot:
A TikTok hírnévért bármit…
A szándékosan béna dizájnból pedig egész brandet húzott fel Emily Zugay humorista: a Covid alatt indult TikTok csatornáján nagy márkák logóját tervezte újra, de direkt nevetségesen bénán. A humoros videóknak hatalmas nézettsége lett, a TikTokon megjelenő brandek pedig örömmel léptek interakcióba Emily-vel, kommentáltak a videói alá, kérték a saját logójuk újratervezését, sőt le is cserélték a logójukat Emily változatára.
Ezek között a cégek között volt a Windows is. Kitartóan könyörögtek egy új logóért, amit végül meg is kaptak. A virális pillanatot kiszagolva, a Windows egy New York-i üzletükben ténylegesen le is cserélte a logóját a Zugay által megálmodott változatra. A hivatalos Windows TikTok profil a mai napig csak egy fiókot követ: Emily-t.
Most pedig, hogy kontextusba helyeztük a béna grafikák trendet, nézzük, milyen cégek, hogyan, miért használják jelenleg is a social felületeiken, sőt, fizetett hirdetésekben – és hogyan ülj fel te is a trendhullámra!
Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!
A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)
Kapcsolódó tartalmak:
- A tökéletes termékleírás receptje, hogy ne ezen bukj vásárlókat (szolgáltatóknak is!)
- Ajánlás 2.0: A vevők egymást veszik rá a vásárlásra. 6+ példa a social proofra
- Brandépítés hozza el a céged következő szárnyalását! Márkaépítés lépései, folyamatai
Kiemelt kép forrása: Canva, Facebook Ad Library/Our Place