Több mint 250 nagy cég vonta vissza a reklámjait a Youtube-ról. Kell pánikolnia a Google-nak? Ez egy lehetőség, mutatom miért!

A nagy multik azért bojkottálják a Youtube-ot, mert több gyűlöletkeltő és sértő videót is feltesznek a felhasználók a videómegosztóra, és többször is mellette jelent meg a reklámjuk. Olyan nagy cégek vonták vissza a reklámjaikat, mint a Johnson & Johnson, Volkswagen, Tesco, At&t, Toyota. Most már több mint 250 nagyvállalat. A részvény ára meg is sínylette ezt, már több mint 4%-ot esett a részvény az elmúlt napokban. Lesz további esés? Lehet ebből profitálni?

Nézzük a tényeket, és akkor máris látod:

  • A Google bevételeinek alig 10%-át adja a Youtube-ból származó reklámbevételek.
  • Nem a nagy cégek hozzák a Youtube bevételeinek 80%-át, hanem a kisebb vállalatok.
  • A cég bejelentette, hogy felülvizsgálja a videók engedélyezésének lépéseit, és kidolgoznak egy módot az ehhez hasonló videók csökkentésére (eddig nem cenzúrázott a Youtube, csak bejelentés után).

A befektetők elfelejtik a botrányt

Szerencsére a befektetők memóriájában nem sokáig marad meg egy ilyen kis “botlás”, probléma. Ez egy minibotrány, vagy még botránynak se nevezhetnénk. Bár fura párhuzam lesz, de volt egy hasonló eset a jóga ruhát gyártó Lululemon cégnél még 2014-ben. A jóganacis cégnél azért robbant ki a botrány, mert kiderült, a ruhájukban a teltebb nők amikor előrehajolnak, akkor teljesen átlátszó lesz a ruha. A cég erre azt reagálta, úgy látszik, hogy néhány nő túl kövér ahhoz, hogy az ő terméküket, ruhájukat hordják. A részvény bezuhant bő 30-40%-ot. Én ekkor írtam róla egy elemzést, hogy ezt hamar el fogják felejteni a befektetők, és a cég eredményeit fogják később figyelni. Így is lett, a részvény abban az évben 78%-ot emelkedett.

Másik példa: Nem is olyan régen a Volkswagen-botránytól volt hangos a sajtó. A “dízelbaki” kitörése után rövid ideig 102 euró alá csökkent VW részvény ára, majd 120 euró környékére állt be. Azóta 143 euróig kúszott fel az árfolyam, ami 19% -os hozamot jelent 1,5 év alatt.  Nem rossz!

Konklúzió

A Google cég nagyon stabil, sőt, amennyiben valami történne a céggel, az alapjaiban megrengetné a világgazdaságot, mivel sok cég függ a Google hirdetésektől (ha nem hirdetnek, nincs vevőjük). Azt is mondhatjuk, hogy megkerülhetetlen jelenleg. Ehhez szorosan kapcsolódó cikk: Google, Facebook, Microsoft, Apple… mindennapi életünk részei, és még profitálhatunk is belőlük

A részvény eszméletlen nagy növekedést mutatott az utóbbi időszakban. Nem véletlen, mivel 2016 harmadik negyedévében megugrottak a bevételei és a nyeresége is. Mivel látod, a részvényárfolyama olyan, mintha egy rakéta lenne (úgy kilőtt), így hosszú távon érdemes ebben a részvényben gondolkodni (1-5 év).

google reszveny 2017

Regisztrálj be a HotForexhez, mert náluk tudsz kereskedni a Google-részvénnyel, illetve más amerikai és európai részvénnyel, illetve a tőzsdeindexekkel. A tőzsderovatot a HotForex támogatja!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek