Több mint tízezer autó nem készült el az Audi ingolstadti gyárában a győri sztrájk miatt

– erről a német konszern kommunikációs vezetője tájékoztatta a Világgazdaságot. Amikor a sztrájk kitört, először egy rövid posztban említettem a Minner Instantban, majd a hírlevélbe is belekerült természetesen. Akkor azon gondolkodtam, hogy a részvényekkel vajon mi újság? Körülnéztem a nemzetközi sajtóban, de semmilyen visszhangja nem volt. Nagyon nem szoktam foglalkozni az európai részvényekkel, csak a magyar papírokkal, de ránéztem az árfolyamra és még emelkedett is. Mondom magamban: Miért??

Aztán végül is egyértelmű, egyrészt a sztrájk Magyarországon volt, pár napig tartott, és mint kiderült elenyésző mennyiségű autó gyártását érintette. Mivel a sztrájk ideje alatt nem változott az árfolyam, már nem is fog.

2%-os kiesést okozott összességében a sztrájk

Múlt hét szerdáig az összesen hét napon át tartó győri munkabeszüntetés miatt egyáltalán nem érkeztek motorok Ingolstadtba, a készletek pedig elfogytak.

A több mint tízezer darab, szalagon maradt autó alig három nap alatt (január 28–30. között) torlódott össze. Havonta átlagosa 100-110 000 darab autót gyárt az Audi. Tehát kiszámolva valahol 2% -ra tehető az el nem készült autók száma. Ez még nem akkora szám, hogy átlépje a befektetők ingerküszöbét, főleg az éves 1,5 millió darabszámú autó legyártásához viszonyítva.
Ez tehát az árfolyamra nem lesz nagy hatással. Bár láttunk már meglepetéseket, de a sztrájk már lement, szóval nagy változást nem fog eredményezni az Audi árfolyamában.

Cikkajánló: Milliárdok nyomában: Így követheted a bennfentesek lépéseit

 

(x)Születésnapi akció! 5 éves a Minner! Egy mozijegy áráért megkapod most a minikurzusokat! 5900 Ft helyett 1500 Ft. Csak pár napig él az akció! Kattints ide!