Az elgondolás jó volt, de túl szemtelenre sikerült, így sűrű bocsánatot kellett kérnie az ötletes marketing kampánya miatt a The North Face ruhamárkának. Mit csinált? Egy reklámügynökségnél egy growth hacking marketing kampányt találtak ki a cégnek. Mivel ez egy túramárka, így a legfontosabb túra helyszíneken készítettek képet, amin szerepelt a táskájuk, logójuk, ruhájuk, vagy éppen egy korábbi képre tették rá a logójukat. Elkövettek viszont egy hibát. A Wikipédiát használták fel, hogy még előrébb kerüljenek a Google képkeresőjében.

Mikor bemutatták a kampányt és az eredményeket, aztán a Wikipédia leszedte az összes képüket, amit ők tettek fel és elhatárolódott az akciótól. Mondván, hogy ehhez ők nem asszisztáltak. A cég bocsánatot kért a szemtelen trükkért. Na, de mit értek el vele? Először is egy ilyen kép találat (forrás: Adage)

Hozott ez nekik eladást? Miért csinálták

Persze hoz valamennyi vásárlót, hogy közvetlenül látják a márkát, de nem ez a jellemző. Ilyenkor főleg arra hajtanak, hogy mikor elkezdesz túraruha vásárlásban gondolkodni, egyszer csak beleivódik a márka az agyadba, és sokkal nagyobb az esély, hogy majd vásárláskor őket fogod választani. Ha kitartóbbak és nem a Wikipédiát használják, hanem saját csatornákat, több weboldalt, blogokat, akkor is elérhették volna a céljukat és akkor most nem kellene szégyenkezniük.

A Google képkeresőjébe előre kerülni máshogy is lehet, nem csak Wikipédiával. Itthon talán még egyszerűbb is, mert kevesen optimalizálnak arra, hogy a képkeresőbe is odakerüljenek. Ha olyan terméked van, akkor érdemes elgondolkodnod benne. Sőt egyébként is érdemes a képeket is feliratozni, vagy olyan névvel ellátni, amire optimalizálsz. A Minner már 2 éve figyel rá és folyamatosan emelkedik a SEO értékem. Tehát nem csak a képkeresőt befolyásolja egyébként az, hogy ügyelsz a képeidre az oldaladon, hanem az alap SEO-dat is, hogy a keresőbe hová rangsorol a Google.

Wikipédia: Ez is megér egy misét, én is írtam már néhány szócikket, bár én nem a képekre hajtottam, hanem releváns szócikkekbe írtam anyagot és belinkeltem a Minnert forrásként. Illetve már mást is hivatkozott Minner tartalomra, így sok látogató jön a Wikipédiáról nap mint nap. Például a Coca-Cola Vanilla szócikkről (nem én tettem be a linket).

Kapcsolódó cikk, ami szorosan ehhez kapcsolódik: Ő behackelte magát a képkeresőkbe – És pénzt keres vele!

Fotó: Adage
Forrás:Kreativ, Adage

Több száz millió a tét! Befektető kereső show döntő. Június 21. Ez nem egy unalmas üzleti rendezvény! Kattints ide!