Új chatbot szabályok a Facebooknál. Vége a jó világnak!

Dátum

Megosztás

Újabb szigorítást vezet be a Facebook a Messengerre épülő, kapcsolódó chatbotoknál. 2020. január 16-tól már nagyon szigorú keretek között használhatjuk csak a chatbotot. Ami egyben rossz hír is, de jó is, mert sokkal tovább ki tudjuk használni ezt az automata rendszert. Sajnos akik spamelésre használták, kéretlen üzeneteket küldtek ők, mind negatív élményt nyújtottak a felhasználóknak és akik jó célra használták, számukra is okoztak kárt.

Mi történt?
A chatbot egyik fő funkcióját fogják korlátozni, méghozzá azt, hogyha valaki írt a Facebook oldaladnak chaten (Messengeren), akkor a chatbotod a felhasználó interakcióját követően 24 órán órán túl még 1 üzenetet küldhetett. Ezt sokan spamelésre használták. Már idén július 31-ével szigorított a subscription üzeneteken is, csak előzetes regisztrációval tudtunk ingyen küldeni üzenetet a feliratkozóknak (mintha hírlevél lenne). Na most sokan olyan példa üzeneteket küldtek be, ami helyett később reklámot küldtek, spamelték a felhasználókat. Ezt elégelte meg a Facebook, hiszen a Messenger az ő tulajdona és folyamatosan azon van, hogy a felhasználóknak minél nagyobb élményt adjon. A Facebook nagyrészt fizetőssé teszi így a chat üzenet küldést, bár átszámolva még így is meg fogja érni, továbbá a 24 órán belüli üzenet még mindig „ingyen van”.

Mi lesz? Mire kell figyelnünk?
Jelenleg 2020. január 15-ig még marad jelenlegi verzió, de szigorúbban ellenőrzik. Nem javaslom, hogy addig is visszaélj a chatbot szabályokkal, vagy kihasználd a most még zavaros dolgot. Helyette már használd a 2020. január 16-tól érvénybe lépő új szabályokat. Addig úgyis rengeteg segítő cikk fog megjelenni a Minneren.

2020. január 16-tól életbe lépő szigorítás minket 5 dologban érint.

  • 24 órán belül küldhetsz reklám üzenetet is a felhasználónak, ha már megvolt az interakciója (értsd rajta a botodon, chaten írt, kattintott…).
  • Megszűnik a 24+1 üzenet. Tehát a felhasználó legutolsó reakcióját követő 24 óra után nem küldhetünk már ingyen +1 üzenetet a nekik (amiben reklám is lehetett – ezt főleg broadcast üzenettel oldottuk meg).
  • Ilyen +1 üzenetet, illetve sok ilyen üzenetet ezentúl csakis a Sponsored Message üzenettel tehetjük meg, vagyis fizetünk kell érte. Ennek van olyan verziója, mikor a már chaten kapcsolatba lévőknek küld üzenetet a Facebook, megjelöli Hirdetésként (látja a felhasználó), de ott van a Messengerében, mintha te küldted volna neki.
  • A subscription üzenet csakis híroldalaknak lesz elérhető, ez tehát egy normál vállalkozásnak meg fog szűnni. A híroldalalak is csak hír típusú üzenetet küldhetnek. Ez volt az anno, hogy a feliratkozott felhasználóknak tudtunk küldeni nem promóciós jellegű üzenetet (eddig hírlevélszerű üzenetekre használtuk főleg, ezt elégelte most meg a Facebook, mert sokan visszaéltek vele).
  • A live üzenet, ügyfélszolgálat típusú beszélgetés és azok kezelése megmarad. Tehát ha valakivel élő beszélgetésben vagyunk, arra tudunk választ adni a chatbot felületünkön keresztül, a felhasználókat tudjuk ott kezelni (Manychat, Chatfuel-en).

Mit javasol a Minner? A héten lesz erről egy podcast adás és egy ötletbörze, hogy mire érdemes ezentúl használni. Gyere vissza később! Mi nem temetjük ezt a megoldást, idomulunk a változáshoz! Az érvek még mindig mellette vannak, és most még jobb is lesz!

Addig is amíg elkészül a podcast és a cikk, ajánlom figyelmedbe ezeket a korábbi tartalmakat:

A Facebook legfrissebb közleményét itt találod (angolul)

Fotó: NordWood Themes /Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!