vasárnap, január 17, 2021

Üzleti reggeli, amin aranyat is nyertem – Kapcsolatépítés sztorik

Többször jártam már üzleti reggelin, mert ez az egyik leghatékonyabb és leggyorsabb módja a kapcsolatépítésnek. Természetesen itt is érvényes a türelem, de nagyon sokszor már azonnali kapcsolatra tehetünk szert. A második üzleti reggelimre is meghívás útján jutottam el, erről szól most ez a történet. Illetve a cikkben részben be is mutatom egy ilyen üzleti reggeli menetét, a benne rejlő lehetőségeket.

A reggeli előtt

Kezdjük a legelején 🙂 2014 augusztusában jártunk. A Minner startup rovatában írni akartam néhány hazai startupról, így megkerestem az Ökokuka (most már Recobin) nevű céget, és véletlenül rábukkantam, hogy egy régi zalai ismerősöm a marketinges a startupnál. Összefutottunk egy kávéra, mert érdekelt a startup is, és természetesen egy gyors kapcsolatépítésnek is szántam a találkozót. Mikor utóbbira terelődött a szó, akkor az ismerősöm meghívott egy üzleti reggelire, aminél csak a 3000 Ft-os részvételi díjat kellett fizetnem (reggeli is benne volt). Természetesen azonnal érdekelt a dolog.

Az üzleti reggeli

Már nem az első üzleti reggelin voltam, így nem ért váratlanul a helyzet. Beértem, mondtam a nevem, és mivel meghívott vendég voltam, így tájékoztattak mi a menete a reggelinek, üzleti találkozónak. Befizettem a 3000 Ft-ot, majd rövid időn belül meg is érkezett mindenki, a reggeli előtt már el lehetett kezdeni beszélgetni, kapcsolatot építeni. Már akkor láttam, szerencsére vegyes a társaság, és különböző cégprofillal rendelkezőkkel építhetek kapcsolatot. 8:40 körül már reggeliztünk is (svédasztalos reggeli volt). 9:15-kor már az asztalnál ültünk, és következett az 1 perces bemutatkozás. Én is jegyzeteltem, hogy kivel tudok később kapcsolatot építeni, és kiből lehet akár ügyfél, illetve én kihez tudok kapcsolatot adni.

A rövid bemutatkozás után jött az ajánlás rész, amikor is egy-egy résztvevő ment körbe. Egyesével kerültünk sorra, mindenki osztogatta az ajánlásokat, vagy odament ahhoz, akivel kapcsolatba akar lépni már röviddel az üzleti reggeli után, és átadta a kapcsolati adatokat. Az esemény közben természetesen bemutatták az üzleti klubbot is, illetve utána kötetlen beszélgetésre is volt lehetőség, majd valamikor 11 körül távozott mindenki.

Üzleti reggeli eredménye

Már azonnali üzlet is született ott. Az egyik cég azonnal jelezte, őt érdekelné a marketing cikk a Minneren, és már ott le is beszéltünk egy találkozót, ahol már a megjelenő tartalmat beszéltük át. Ez gyors is volt, természetes, hogy belelkesültem az üzleti reggelik iránt. Így a második alkalomra is elmentem, még arra is vonatkozott a meghívás. (Egyébként éves 250-300 000 forint egy ilyen üzleti klubbank a tagsági díja.) A második reggelin egy pénzügyi cég vezetője is eljött, és azonnal átadta az elérhetőségét, hogy keressem meg. Le is ültünk tárgyalni, majd még egyszer találkoztunk, majd a harmadik találkozóra már egy ékszernagykereskedő is csatlakozott hozzánk. Az első találkozókon kerestük a kapcsolódási pontokat, és átbeszéltük, ki mivel foglalkozik, ki segíthet kinek egy-egy ajánlással, vagy éppen lehet-e közös projekt (értsd. valamelyikünk elad a másiknak). Ezek után jött az ötlete, hogy egyik üzleti kapcsolatának az én tudásomra van szüksége.
Az lett a találkozók eredménye, hogy az ékszer – és aranykereskedőnek (fizikai arany) készítettem el az online reklámkampányait, amiért összesen féléven keresztül (összesen) 700 000 forintot kaptam. Jó kis megtérülés. A kapcsolat később is megmaradt, sőt, azóta minden évben volt valamilyen közös projekt, összesen több mint 1 millió forint értékben.

Miért érdemes üzleti reggelikre járni?

Oda azért mennek a vállalkozók, menedzserek, hogy kapcsolatot adjanak, és kapjanak. Sőt, előszeretettel adnak ajánlásokat, mert tudják, nekik is jó lehet, ha valakinek segítenek, később megtérül. Azt is mondhatjuk, hogy szűrt közegben vagy (üzletemberek között), illetve ez fel is gyorsíthatja a kapcsolatépítést, kapcsolati tőkéd növekedését.

Mit csinálj, mit mondj, hogyan mutatkozz be?

A cikksorozatot azért indítottam, hogy felkeltsem a figyelmedet, és rövid sztorik miatt lásd értelmét a kapcsolatépítésnek. A tartalmakban annyi információt elhelyeztem, hogy azzal már el tudj indulni a kapcsolatépítés útján. Ha pedig neked ennél több kell, akkor ajánlom figyelmedbe a videós kapcsolatépítés oktatásomat. 12 900 forintba kerül, de ez tényleg alacsony befektetés összeg a későbbi haszonhoz képest. Tudod! Nem erőszak a disznótor. Kattints ide és bárhol, bármikor meg tudod nézni a videókat, utána pedig a tanítványok között meg is lelheted az első üzleti kapcsolatodat, lesz kin “gyakorolni” a tanultakat. (Hamarosan újabb anyagokkal bővül az oktatás, azt is elé fogod érni később).

Fotó: Flickr

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Sokakkal megesik. Pedig lehetne ez másképpen is! A Minner legújabb cikkében olyan piacra lépési stratégiát is bemutat, ami neked is megmozgatja a fantáziádat. De ha nem is kattintasz tovább vigyél el információt. Szóval több Minner vállalkozó is indult már úgy el, hogy beharangozó kampányt, sőt eseményt csinált az indulásból, ők nem élték át a fenti képen szemléltetett ürességet! Ma is működik még a vállalkozásuk! Itt a cikk: Így indítunk be egy új termékkereső oldalt, vállalkozást

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek