“Én ezt jobban tudnám csinálni!” – neked is eszedbe jutott már ez a mondat a munkahelyeden? Talán már lapul is az asztalfiókban egy-két megvalósításra váró vállalkozási ötlet, csak nem tudod, hogy állj neki a kivitelezésnek. Nézzük meg, milyen lépéseket kell követned, hogy az ötletből sikeres vállalkozás legyen!
„Ha túlórázni kell, akkor inkább a saját cégemben teszem…”
Egyetértesz a fenti gondolattal? Nos a vállalkozás indítás nem könnyű, nem ingyen pénz, és nem is passzív jövedelem (aki könnyen, gyorsan sok pénzt kínál, arra gyanakodj!). Vannak nehézségek és kihívások, de ha lelkesít az ötlet, hogy magadnak dolgozz és lásd a sok ötletedet megvalósítva, akkor lehet, hogy neked való a vállalkozói lét.
Recept a vállalkozásindításhoz
Egy jó vállalkozás rengeteg részterületből áll össze. Nem elég a piacismeret vagy az innovatív termékötlet! Nézzük mik azok a lépések és területek, amiken át kell rágni magad.
A csekklista, amit követned kell:
- Gyűjts ötleteket. Lehet, hogy ez a része könnyen jön, akkor már ugorhatsz is a következő pontra. Ha csak azt tudod, hogy a magad ura akarsz lenni, de azt nem, hogy mit csinálj, akkor viszont fel kell ismerned üzleti lehetőségeket, fejlődő területeket, trendeket, keresletet…
- Ellenőrizd, jó-e az ötlet. Valódi piaci igényt elégít ki, létező problémára nyújt megoldást? Ne ötleted legyen, hanem olyan problémát/igényt fedezz fel, amire te tudsz választ adni!
- Butítsd le. Sok kezdő vállalkozó jön hozzánk nagyszabású, ambiciózus tervekkel. Ezzel nincs is semmi gond, legyen előtted egy bátor jövőkép – de tudd leegyszerűsíteni az ötletet olyan szintre, amivel könnyen piacra tudsz lépni. Ezt hívják MVP-nek vagy minimálisan működő terméknek is. Kapcsolódó cikk: Butítsd le a vállalkozási ötleted! Indulj -1ről!
- Ne magadból indulj ki, végezz piackutatást. Kik a célpiacod legfontosabb szereplői? Mi a piac mérete? Ki a te ideális ügyfeled, neki milyen problémái, fájdalompontjai, kérdései, kétségei vannak? Kik a versenytársaid, ők miben jók és mik a hiányosságaik? És a többi, és a többi… Piackutatást érdemes az elindulás előtt, majd a vállalkozás építése közben folyamatosan is végezni. Biztos, hogy a hasznodra fog válni, százalékban mérhető, hogy profitabilisebbek azok a cégek, akik valamilyen piackutatást végeznek.
- Készíts üzleti tervet, találd ki az üzleti modellt. Jó esetben az üzleti terv nem egy unalmas sablon, amiket közhelyes válaszokkal töltesz meg csak hogy kipipáld ezt a részt is. Egy olyan dokumentum lehet az üzleti terv, amihez rendszeresen visszatérsz, iránymutatást ad, segít célokat kitűzni és ellenőrizni a haladásod.
- Marketingelj, érd el a vevőket. Lekutattad a piacot, ellenőrizted és leegyszerűsítetted az ötleted, ideje el is adni! A marketinget nem hagyhatod figyelmen kívül, még ha nem is érzed magad született marketingesnek. El kell érned valahogy a vevőket, bekerülni a fogyasztók fejébe, és kinyitni a pénztárcájukat. Rengeteg csatorna és módszer áll ehhez rendelkezésedre, itt így megint fontos lesz a piackutatás, a célcsoport meghatározása és megismerése. Ez a cikk is segít: Te mennyire ismered az álomügyfeled? Buyer persona tervezése
- Weboldal, online jelenlét. Valamennyire a marketing része, de ma már nem elhagyható, hogy online megtaláljanak. A weboldalad az online kirakatod, ne felejtsd el megcsinál(tat)ni, karbantartani, frissíteni.
- A száraz, de fontos részek: könyvelés, számlázás, adó… Ha sikeres vállalkozó szeretnél lenni, akkor ne feketézz, tiszta jogi háttérrel vágj bele, amihez nem árt egy könyvelő és minimális szakismeret.
- Ha mindezek megvannak, jöhet a finomhangolás. Kapcsolatépítés, időmenedzsment, feladatok kiszervezése alvállalkozónak vagy alkalmazottnak, szervezetfejlesztés, hogy ne csak önfoglalkoztató, de cégvezető legyen belőled.
Soha többet ne stresszelj a hétfőtől!
A saját vállalkozásodban várni fogod a hétfőket. Vagy ha azt nem is, legalább nem fogsz már péntek délután előre stresszelni azon, hogy hétfőn vissza kell menni az irodába. Vannak kihívások és nehézségek, de legalább magadnak dolgozol.
A fenti lépéseket követve már magabiztos lábakon indulhat útjára a vállalkozásod. Ha a pontokat olvasva sűrűn bólogattál, akkor nincs más hátra, mint a megvalósítás – használd ezt a keretrendszert tennivalólistaként.
Ha azonban inkább kérdéseket ébresztett benned néhány pont, nem látod egyértelműen, hogyan is történik mindez a gyakorlatban, akkor vedd be a Minner-pirulát: egy könnyen emészthető, gyakorlatias online kurzusban mindezeken a pontokon végigmegyünk. Lépésről lépésre útmutatókkal, példákkal és valódi vállalkozókkal készült interjúkkal.
Olyan, mintha Netflixet néznél, csak épp minden percben tanulsz valamit, ami segít pénzt keresni.
Nézd meg a bemutató videót, olvasd el a leírást itt: Vállalkozó leszek! Kezdő vállalkozó online kurzus a MinnerAkadémián
Kapcsolódó tartalmak
- Kezdő vállalkozók főoldala a Minneren
- Más tudásanyagra van szükséged? Böngéssz a kurzusaink között: MinnerAkadémia
- Problémát old meg a vállalkozásod? Sikeres lehetsz. És ha nem?
- Van egy jó ötleted, de se kezdő tőke, se kapcsolatok? Mihez kezdj? Kevés pénzből vállalkozás