Problémát old meg a vállalkozásod? Sikeres lehetsz. És ha nem?

Dátum

Megosztás

Egy vállalkozás sikerességét sok tényező befolyásolja. Mindenre nem tudunk kitérni a mostani podcastben, de az egyik legfontosabb tényezők között van a probléma / igény illeszkedése a piacra, fogyasztókra. Ezt fogjuk több oldalról megvizsgálni úgy, hogy igazán kattogjanak az agytekervényeid és sikerüljön másik oldalról is megközelítened a vállalkozásodat, annak működését. És természetesen megoldja azt, hogyha nem jönnek a számok, akkor legyen már egy tényező, amit vizsgálva akár megoldást is találhatsz. Sok példával készültem!

A podcast elérhetősége

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

A podcast rövid összefoglalója

Milyen sűrűn keletkezik a probléma / igény?

Lehetséges, hogy megoldasz egy problémát, ám az nem hoz sűrű forintot (vagy eurót, dollárt..) számodra. Azok a vállalkozások működnek jól, ahol sikerül rávenni a fogyasztót, hogy újravásároljon, újra igénybe vegye a szolgáltatásunkat. Hozok több példát is a podcast-ben, például

  • Michelin gumiabroncs anno azért vezette be a Michelin Guide-ot (Michelin csillagok), hogy a vevőik többet vezessenek, jobban kopjanak a gumik.
  • Pandora az ékszerpiacon hozott be olyan újdonságot, hogy többször is visszatérjenek a fogyasztók és például a karkötőkhöz vegyenek ún. charm-okat. Elkötelezte a vásárlót és újravásárlásra ösztönözi őket.
  • Más példák a podcastban

Vajon valódi problémát oldod meg?

Vizsgáld meg azt, hogy biztosan az a probléma, amit te megoldasz az biztosan a legfontosabb probléma a fogyasztó adott problémájához kapcsolódó teljes folyamatban.

Lehet, hogy azért nem találod a pénzt, mert olyan szakaszban oldod meg a problémáját, aminél valójában sok alternatívával találkozik, olyan szakaszban találod meg, amikor még nem is költene…

A Fix24 példáját hoztam, akik szakemberkereső portált üzemeltetnek. Ők valójában csak az első szakaszban segítenek a fogyasztónak, vagyis egy adatbázist adnak, de nem oldják meg a fő problémát, hogy az adott munka el legyen végezve, vagy kiderüljön ki ér rá, vagy összehasonlítható árajánlatot kapjon…

Lehet, hogy nincs is az a probléma, vagy nagyon apró, amire vállalkozást találtál ki?

Egy menüző kereső applikáció (nem létezik, nem véletlen) példáját hoztam, ami a helyi éttermek ebédmenüjét gyűjti össze. Jó ötletnek tűni, de gondolj bele a következőbe: a legtöbb ember általában a közelükben lévő menüzőkbe megy, és valójában ott helyben választ ételt. Bizony ez volt az egyik ok, hogy bár tényleg jó dolog volt, de mégsem kell az embereknek.

Sok olyan problémával találkozunk, ami igazából létezik, de vagy apró, vagy nem lehet rá vállalkozást építeni.

A probléma valós, de a célcsoport rossz, vagy túl tág

Nem jönnek a vevőid, pedig mindenkinek szüksége van arra amit nyújtasz, és közben látod, hogy a verseny is nagy? Nos akkor neked célcsoport-szűkítésre, vagy jobb pozícionálásra van szükséged.

Weboldalkészítő szolgáltatás példát hoztam. Első körben mindenki úgy lép a piacra, hogy mindenki is célcsoportja, hiszen weboldal minden cégnek kellhet. Azok érnek el igazán sikereket, akik egy célcsoportra állnak rá (pl. magánklinikák, vagy csak helyi üzlet…). Utóbbi azért is, mert hasonló problémát oldanak meg, hasonlóan kell készítenie a weboldalt, tudja kötegelni a munkát, akár sablonizálni is. Utóbbi nem baj, egy idő után úgy is sablonizálni fogsz, és pont ez hozza meg a folyamatos jó minőséget és közben pénzt is fogsz azon, hogy idővel sokkal jobban jössz ki. (Lásd McDonald’s)

Fognak-e ezért fizetni? Ki fog ezért fizetni?

Nem fejtem ki ezt már, hallgasd meg a podcastben! Hoztam ide is példát!

“Ez jó volt! Van még ilyen?” (ezek nem podcastok)

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A fiataloknak NEM ELÉG egy munkahely – Vigyázz töröl a Gmail – Kövesd az IKEA példáját – Hírszemle

Az IKEA szülőket ünneplő, "büszkén második legjobb" kampányával kezdjük a Hírszemle adást. Beszéltünk a hírről, ami szerint a Gmail hamarosan törölni fogja a 2...

Ugyanazt árulom. Miért fog engem választani a vevő? – Vállalkozói attitűd 3. rész

Konkurencia mindig lesz, na de mi alapján érhető el, hogy minket válasszon a vevő a másik cég helyett, miközben ugyanazt áruljuk? Ahogy más üzleti...
01:07:28

200 millió forint felett. Így ugord át a forgalmi plafonod e-kereskedőként – podcast

Úgy érzed, hogy elértél egy forgalmi plafont? Vagy benne vagy egy olyan halálzónában, ahol nem nő olyan gyorsan a forgalom és a haszon, ahogy...
00:41:26

Csődbe ment az antikapitalista – AI startup lufi – Ruhamegsemmisítés VS EU – Hírszemle

A mai Hírszemle podcastban beszélgettünk a Twitter új CEO-járól, Linda Yaccarinoról: zseniális választás hirdetési díjakért küzdő cégnek a hirdetési tapasztalata miatt, vagy az üvegszikla...

Miért éri meg átállni a GA4-re? [+ esettanulmány]

“Úgy hiányzik a GA4 átállás mint egy hasbarúgás!” - mondta az egyik ügyfelünk. Sokaknak valami hasonló jut eszébe, amikor szembesül a migráció gondolatával. Szinte...

Lidl digitális árak, Bud Light szivárványbotrány – Hírszemle

A mai Hírszemle adásban foglalkoztunk a Lidl új, digitális árcímkéivel. Vajon ez lehetőséget ad majd, hogy a kereskedelmi lánc dinamikus árazást vezessen be? Drágább...

Az AI újra kitalálta a nagy márkák neveit. Ikea, Netflix, Fanta, Nespresso, Foodora

Hogy nézne ki a világ, ha a globálisan ismert márkákat nem az alapítóik, hanem a mesterséges intelligencia nevezte volna el? Néhány napja debütált a...

Mobilfox Member vagy? Regisztráltál már a Woltra? A Tiktok Alza.huuuu-i. Mi ez az egész?

A Tiktok felhasználók elkezdték nyomozni, hogy mi az a Mobilfox Member és mire jó nekik. A Mobilfoxosok néha már-már kínos videókat is készítettek az...