Problémát old meg a vállalkozásod? Sikeres lehetsz. És ha nem?

Dátum

Megosztás

Egy vállalkozás sikerességét sok tényező befolyásolja. Mindenre nem tudunk kitérni a mostani podcastben, de az egyik legfontosabb tényezők között van a probléma / igény illeszkedése a piacra, fogyasztókra. Ezt fogjuk több oldalról megvizsgálni úgy, hogy igazán kattogjanak az agytekervényeid és sikerüljön másik oldalról is megközelítened a vállalkozásodat, annak működését. És természetesen megoldja azt, hogyha nem jönnek a számok, akkor legyen már egy tényező, amit vizsgálva akár megoldást is találhatsz. Sok példával készültem!

A podcast elérhetősége

Spotify-on itt éred el, Apple Podcast-ben itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

A podcast rövid összefoglalója

Milyen sűrűn keletkezik a probléma / igény?

Lehetséges, hogy megoldasz egy problémát, ám az nem hoz sűrű forintot (vagy eurót, dollárt..) számodra. Azok a vállalkozások működnek jól, ahol sikerül rávenni a fogyasztót, hogy újravásároljon, újra igénybe vegye a szolgáltatásunkat. Hozok több példát is a podcast-ben, például

  • Michelin gumiabroncs anno azért vezette be a Michelin Guide-ot (Michelin csillagok), hogy a vevőik többet vezessenek, jobban kopjanak a gumik.
  • Pandora az ékszerpiacon hozott be olyan újdonságot, hogy többször is visszatérjenek a fogyasztók és például a karkötőkhöz vegyenek ún. charm-okat. Elkötelezte a vásárlót és újravásárlásra ösztönözi őket.
  • Más példák a podcastban

Vajon valódi problémát oldod meg?

Vizsgáld meg azt, hogy biztosan az a probléma, amit te megoldasz az biztosan a legfontosabb probléma a fogyasztó adott problémájához kapcsolódó teljes folyamatban.

Lehet, hogy azért nem találod a pénzt, mert olyan szakaszban oldod meg a problémáját, aminél valójában sok alternatívával találkozik, olyan szakaszban találod meg, amikor még nem is költene…

A Fix24 példáját hoztam, akik szakemberkereső portált üzemeltetnek. Ők valójában csak az első szakaszban segítenek a fogyasztónak, vagyis egy adatbázist adnak, de nem oldják meg a fő problémát, hogy az adott munka el legyen végezve, vagy kiderüljön ki ér rá, vagy összehasonlítható árajánlatot kapjon…

Lehet, hogy nincs is az a probléma, vagy nagyon apró, amire vállalkozást találtál ki?

Egy menüző kereső applikáció (nem létezik, nem véletlen) példáját hoztam, ami a helyi éttermek ebédmenüjét gyűjti össze. Jó ötletnek tűni, de gondolj bele a következőbe: a legtöbb ember általában a közelükben lévő menüzőkbe megy, és valójában ott helyben választ ételt. Bizony ez volt az egyik ok, hogy bár tényleg jó dolog volt, de mégsem kell az embereknek.

Sok olyan problémával találkozunk, ami igazából létezik, de vagy apró, vagy nem lehet rá vállalkozást építeni.

A probléma valós, de a célcsoport rossz, vagy túl tág

Nem jönnek a vevőid, pedig mindenkinek szüksége van arra amit nyújtasz, és közben látod, hogy a verseny is nagy? Nos akkor neked célcsoport-szűkítésre, vagy jobb pozícionálásra van szükséged.

Weboldalkészítő szolgáltatás példát hoztam. Első körben mindenki úgy lép a piacra, hogy mindenki is célcsoportja, hiszen weboldal minden cégnek kellhet. Azok érnek el igazán sikereket, akik egy célcsoportra állnak rá (pl. magánklinikák, vagy csak helyi üzlet…). Utóbbi azért is, mert hasonló problémát oldanak meg, hasonlóan kell készítenie a weboldalt, tudja kötegelni a munkát, akár sablonizálni is. Utóbbi nem baj, egy idő után úgy is sablonizálni fogsz, és pont ez hozza meg a folyamatos jó minőséget és közben pénzt is fogsz azon, hogy idővel sokkal jobban jössz ki. (Lásd McDonald’s)

Fognak-e ezért fizetni? Ki fog ezért fizetni?

Nem fejtem ki ezt már, hallgasd meg a podcastben! Hoztam ide is példát!

“Ez jó volt! Van még ilyen?” (ezek nem podcastok)

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Mercedes lóerő előfizetés, Walmart a Facebook új kihívója – Hírszemle podcast

A BMW után a Mercedes is előállt az előfizetéses extrák ötlettel, de még jobban feldühítette az embereket, mint a másik autómárka. Benne van az...

Bennfentes információk a Spar beszerzési osztályáról. Hogyan leszek beszállító? [podcast]

Bár már hallottam a Hungaricool by Spar lehetőségről, hogy magyar gyártók, márkák fel tudnak kerülni a Spar polcaira, ám kíváncsi voltam a sokkal mélyebb...

A fiatalok NEM csak rövid videókat néznek & Elon Musk jó példakép? – Minner hírszemle

Vajon jó ötlet szemben menni a Black Friday akciókkal? Egy cég így tett, érdekes megoldást választott. Kiderült, hogy a fiatalabb generáció mégis megnézi a...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Ki profitál a Black Fridayból? A magyar kereskedők magukat vágják át?

Hivatalosan Amerikában a Hálaadás napjához köthető a Black Friday: a Hálaadás minden évben november negyedik csütörtökére esik, aminek a másnapja a Fekete Péntek, ami...

Mit szóltak a befektetők Donát sörnaplójához? Pitchversenyen voltunk – Business GYM

Egy hete indult el Donát közösségi finanszírozó kampánya a Brancs közösség honlapján (Beerálom), ahol is elővásárlókat gyűjt a sörnapló termékére. Mivel ő is az...

Csekklista étterem, bár, vendéglátóhely digitalizációjához. Digitális vállalkozói attitűd kialakítása

Megnyitsz egy cikket valamelyik média oldalon, aztán egyből szembetalálkozol a digitalizáció szóval. A legtöbb esetben nagy igazságokat írnak, itt-ott találni tippeket is, de vendéglátósként...

Tech cégek kirúgási hulláma, Új kereső a Google ellen, VB antiszponzor kampány – Hírszemle podcast

Valami van a levegőben! A tech szektor elbocsátási hulláma azért is lehet furcsa, mert azért egy trendi területen történik. Téma lesz egy saját projekt...