Vállalkozást Indítók profil – Autósbiblia – Kajári Zoltán és egy járműmérnök barátja

Mi a Vállalkozást Indítók projekt?
Kezdő vállalkozókat bemutató videós, blogos, esettanulmányos sorozat indul. 5 projekt került be Vállalkozás Indítókba. Ezek mind-mind friss vállalkozások, üzleti ötletek. A “szereplők”, vagyis a vállalkozók között van olyan, aki egyedül, de lesz olyan is, aki egy társával (vagyis ketten) vág neki a vállalkozás ötletének. Nézzük is az aktuális vállalkozás/szereplők profilját!

Név: Autósbiblia
Vállalkozó: Kajári Zoltán és egy járműmérnök barátja
Rövid bemutatkozás (A videókban jobban megismeritek őket.)
Kajári Zoltán (én vagyok a felső képen):

Gyermekkorom óta autók között nőttem fel, és az ereimben is benzingőz folyik. Mivel édesapám akkoriban autószerelő és autóbontós volt egy kis faluban, így lehetőségem volt mindig autók között lenni. Már 10 évesen autót szereltem, apám bevett bontásra egy Skoda 100-ast, és volt némi hibája, és azt mondta, hogy ha megállapítom a hibát és megjavítom, akkor nyáron esténként a faluszéli földes utakon autózhatok vele. Bingó! A hiba meg lett javítva, és egész nyáron esténként autóztam, majd minden nyáron volt valami autóm:). De az autózás feltétele az volt, hogy minden nap nyári szünetben 8:00-17:00-ig dolgoztam, és a fizetség az üzemanyag volt, amit elautóztam… Tehát így került sok-sok benzin az ereimbe.

Majd középiskolába gépipari technikumba mentem, mert nem engedték, hogy autószerelő legyek, mondván az koszos munka, nem mintha a gépi forgácsoló nem lenne az… :). Mindegy, ezt elvégeztem, és utána a Budapesti Műszaki Egyetemen kötöttem ki mint gépészmérnök-jelölt, viszont ez már távol állt tőlem, mivel nem fogaskereket akartam számolni a munkám során, hanem pénzt. Két év eltelte után átjelentkeztem a Bánki Donát Műszaki főiskolára, ahol műszaki menedzserként végeztem, többek között itt tanultam műszaki és gazdasági ismereteket is vegyesen, hiszen az autók mellett még a gazdasági és kereskedelmi területet tudhatom magaménak. Ezt a főiskolát két diplomával zártam.

Főiskola mellett már a családi vállalkozás kereskedelmi üzletágát építettem, ahol jelenleg is dolgozom. (A családi vállalkozás motorfelújítással és motorikus alkatrész kereskedelemmel foglalkozik). Kb. két és fél évvel ezelőtt megjelentem a SportVerda műsorában mint autószakértő, és elindítottam saját online médiámat a tesztelok.hu-t, ami a mai napra már nagyon szép eredményeket tudhat magáénak, és kb. fél évvel ezelőtt a retrovasak.hu -t, ami szintén gyönyörű számokat mutat. Szerencsésnek mondhatom magam, mert a hobbim egyben a munkám is. Többször voltam előadó az Autotechnika szemináriumokon a motorfelújítás témában, ahol autószerelőket oktatnak, valamint vizsgáztató különböző autószerelő versenyeken. Célom, hogy az általam megszerzett tudást és tapasztalatot átadjam az autók iránt érdeklődőknek, felhasználóknak, hogy milyen formában óvhatják a gépkocsijaik “egészségét”, ezért született meg az autósbiblia gondolata az egyik oktató, járműmérnök barátommal.

Őri Péter vagyok, 27 éves és autófüggő…, az Autótechnika szakfolyóirat szerkesztője

Autós múltam majdnem korommal egyidős, már egész kiskoromban ismerkedtem a pöfékelő gépekkel. Máig emlegetik szüleim, amikor a fél falu tolta a Trabantot, mert senki nem vette észre, hogy „kis Péter” elzárta a benzincsapot. Szerencsésnek mondhatom magam, mert családi hátterem megalapozta autószeretetem. Édesapámmal jártam az utakat, amikor csak időm engedte, vagyis amikor nem kellett az óvodában vagy iskolában lennem. Az akkori vállalkozói lét nem a kiszámított és tervezett élettartamról és üzemeltetésről szólt, a teherautókkal hétközben szállítottunk, hétvégén pedig szereltünk, javítottunk. A középiskolai hétvégéket inkább töltöttem a teherautók alatt, mintsem a regényeket és kötelező olvasmányokat bújjam, és amit csak lehetett, próbáltam megtanulni édesapámtól. A javítások során többször szóba került egy-egy szerkezet konstruktőre, akit szívesen megnéztünk volna, ahogy az általa tervezett alkatrészt ki-be szereli, és küzd, ahogy mi tettük.

6 osztályos gimnáziumban tanultam, úgyhogy szinte kötelező volt a felsőoktatás irányában továbbtanulnom, hogy műszaki végzettségem legyen. Szerencsére nem okozott gondot a tanulás, és a fizika/matematika vonal érdekelt a legjobban, így a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedés- és Járműmérnöki karán kezdhettem meg egyetemi tanulmányaimat autógépész szakirányon. A tervezési és műszaki feladatok elvégzésében kapóra jöttek a hétvégi szereléseken szerzett tapasztalatok. Az egyetem elszakított az otthoni olajszagú (inkább illatú) környezettől, ezért amikor csak tudtam, dolgoztam az egyetem mellet, hogy ne teljen hasztalanul az idő. Mester fokozatot szereztem járműgépészként, ezzel párhuzamosan szintén a BME-n elvégeztem a műszaki menedzser mesterszakot, mert érdekelt a projektszemlélet és a termékmenedzsment, amit a műszaki vonalon nem igazán oktattak.

Teherautós és „szerelős” múltamnak köszönhetően már alapképzés alatt tesztmérnökként dolgoztam egy cégnél, és megismerkedtem a győri X-Meditor Kft. által kiadott Autótechnika szakfolyóirattal. 2012. óta folyamatosan írtam bele cikkeket, amikor befejeztem az egyetemet, főállásúként és a lap felelős szerkesztőjeként folytattam a munkámat.

Vonzott, hogy így az AUTÓ-t teljes egészében tanulmányozhatom, elemezhetem, és az új technikákat is így tanulhatom meg, ráadásul az egyetem alatt tudtam, hogy a modern technikákat, melyek javíthatatlanok és elrugaszkodnak a magyar valóságtól, nem tudnám tiszta lelkiismerettel tervezni, mert már látnám magam előtt, ahogy szenved az, akinek karban kell tartani vagy javítani kell vagy épp az autó tulajdonosának kell több havi bérét az autóba locsolni a drága egységek miatt. Szeretnék segíteni az autótulajdonosoknak, mert ezek a modern járművek már nyomokban sem hasonlítanak arra, amit a keleti blokkban megszoktak a magyarok. Máshogy kell vele bánni, és érdemes is figyelni, mert sokat spórolhatunk, ha a berögződéseket félre tudjuk tenni, és a saját autónk igényeinek megfelelően bánunk vele.

Szarkasztikusan szoktam mondani, hogy amit ma gyártanak az ipari hulladék, amit ma behoznak hazánkba használtautót az pedig gazdasági totálkáros, de ezt majd a könyvben részletesen kifejtem…

 

Honnan “üzemeltetem” a vállalkozásomat?: Budapest

Weboldal: autosbiblia.blog.hu
Facebook oldal: Autósbiblia

Induló vállalkozásod profilja (mivel foglalkozik):
Az autókról általunk megszerzett tudást és tapasztalatot egy könyvben szeretnénk átadni. Ez lesz az Autósbiblia. A blog tered ad majd annak, hogy megismerjétek a szerzőket, belelássatok abba, hogy miről szól a könyv. Már a blogbejegyzésekből is sokat tanulhattok. A könyv marketingjében a Minner.hu könyvkiadásos receptjét követjük, erről itt olvashatsz bővebben. 

Friss blogtartalom a weboldalon:
Mi az autósbiblia? Miért hoztuk létre ezt a blogot?

 

Kövesd a Vállalkozást Indítók projektet a Minneren! Szurkolj Kajári Zoltánnak, és Őri Péternek, hogy sikeres vállalkozóvá váljanak, és a könyvüket sikeresen kiadják.

Új vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem kell kezdőnek lenned!

Olvasd el a Minner friss üzleti ötleteit Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner ötletekre!! (A menüben is megtalálod)

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!