Ha már 20 perc alatt nem vesznek tőle az új kollekciójából, akkor már úgy érzi kudarcot él meg. 2-3 perc alatt elfogynak a Niki’s Tiki bögréi egy-egy új kollekció piacra kerülésekor (drop). Bánfi Nikit már korábban bemutattuk egy interjúnkban. Tiki bögréket árul Amerikába, de azóta már Európában és Ausztráliában sőt Magyarországon is vannak vásárlói. Egy egy utánkövetéses podcast adás lesz, ahol elmeséli hogy szerezte meg az első millióját, hol tart most a vállalkozása, hogy tud eladni több százezer forintért egyetlen bögrét. Niki igazi példakép számomra is. Azt csinálja, amit szeret, abból keres pénzt, ami a hobbija.
A BinX nemcsak a kedvező utalásokat hozta el számunkra, hanem támogatta ezt a vállalkozói utánkövetést is! Ismerd meg a BinX-et!
Youtube, Spotify, Apple Podcast
0:00 Az első milliómat ebből szereztem
Sokan gondolnák, hogy Niki a tiki bögrékkel szerezte az első millióját, de nem így történt. Niki körülbelül 16-17 éves lehetett, amikor elolvasta a Titok című könyvet, és úgy döntött, kipróbálja a benne leírtakat. Akkoriban hostessként dolgozott, karszalagozott egy szórakozóhelyen, és sminkelt. Bár még nem volt maszkmesteri végzettsége, menyasszonyokat és más alkalmakra hívott embereket sminkelt. Kitűzte célul, hogy év végére meglesz neki az első 1 millió forint. Ezt az összeget minden nap beírta egy úgynevezett „akarom naplóba”. A munkák úgy jöttek, hogy végül több mint egymillió forinttal zárta azt az évet, 16 évesen.
1:55 Művészet
Niki bevallotta, hogy a kézművesség iránti imádat mindig is jelen volt az életében. Gyerekként Pixar animátor szeretett volna lenni, azelőtt pedig divattervező. Végigpróbált minden művészettel kapcsolatos területet. Festőszakon végzett az iskolában. A sminkes és maszkmesteri területen, a formázás közben jött rá, hogy mennyire tetszik neki az agyaggal való munka.
2:34 Tiki bögrék Amerikába
Niki már több mint két éve üzemelteti kis manufaktúráját. Az ötlet onnan jött, hogy a szüleinek van egy tikibárja. Itt kezdett először hoszteszként, majd felszolgálóként. A bárban ismerkedett meg mélyebben a tiki kultúrával. Anyukája is gyűjtötte a bögréket. Megtetszett neki a tiki világ játékossága, színessége és formavilága, és egészséges önbizalommal vágott bele, mondván, ő ezt jobban tudná csinálni. A webshopját már két évvel ezelőtti podcastünk idején indította el, és azóta is főleg Amerikában értékesít.
3:54 Műhely megnyitása, mi történt a korábbi interjú óta
Sok minden történt az utolsó találkozásunk óta. Niki elköltözött egy új műhelybe, ami sokkal könnyebbé teszi a munkát, és már van külön raktárhelyiség a csomagolóanyagoknak. A webshop hivatalosan 2023 szeptemberében nyílt meg. Kezdetben hétféle bögrével indult, ami nagyon berobbant. Ezt követően havonta egy, majd kettő, nagyjából 10 darabos kiadást tartott.
A tavalyi év sűrű és megterhelő volt: Niki kiégett. Utólag hálás, hogy végül egyedül maradt. Az idei év eleje mély depresszióval indult. A mélypontot egy februári kiadás jelentette, amikor 20 percen keresztül nem volt vásárlás, ami korábban soha nem történt a Nik’s Tiki idejében. Borzasztóan élte meg ezt a kudarcot, de az azóta elért felállás jelenti számára jelenleg a legnagyobb sikert. Azt mondja, most újra boldog és csillogós szemmel készíti az új formákat.
8:20 A tiki bögrék és miért olyan drága?
Niki termékeit limitált számban, ún. droppolással értékesíti. Általában a bögrék 2-3 perc alatt elfogynak. Már a podcast előtt beszélgettünk arról, hogy Niki bögréinek árai – amelyek nem 3900 Ft, hanem 80.000 vagy 120.000 Ft körüliek – elsőre bicskanyitogatóak lehetnek. Niki hangsúlyozta, hogy ez nem véletlen; ezek művészi, kézműves termékek, amelyek mögött komoly munka és kidolgozottság van.
A minőség az alapanyagokban is megmutatkozik. Niki sokat küzdött korábban a festék minőségével, de mára áttért egy amerikai festékre, amit egy neves, külföldi tikikészítő munkatárs ajánlott. Ez a festék nem pattogzik, gyönyörű színeket eredményez, és abszolút megéri az árát, még úgy is, hogy a vám miatt dupla árat fizet érte.
10:08 Nincs marketing költsége
A Niki’s Tiki népszerűsítésére Niki lényegében nulla forint marketing költséget fordít. Az új vásárlókat külföldi tiki bögrés Facebook csoportokból gyűjti. Nagyon hűséges törzsvásárlói vannak. Az egyik vásárlójának már 16 bögréje van tőle, és sokaknak 10 darab felett van a gyűjteményükben. Minden dropnál van 2-3 új vásárló, akik aztán visszatérővé válnak.
A népszerűséghez sokat dobott, hogy tavaly felkereste egy amerikai tiki író, és Niki történetét bemutatta egy ott nagyon népszerű tikis magazinban. Három oldalt szenteltek Niki munkásságának, ami rengeteg új követőt és vásárlót eredményezett.
11:50 A legdrágább termék, prémium árazás
A legdrágább bögre, amit Niki eddig készített, az idei halloweeni kiadás volt, 425 dollár plusz szállítás áron. Niki elmondása szerint félt tőle, mivel feszegette a saját határait is az árral. Ugyanakkor rengeteg visszajelzést kapott, ami megerősítette abban, hogy a prémium vonalban van még növekedési potenciál.
Sokan írták neki, hogy a bögréi „bármennyit megérnek”. Volt olyan vásárlója, aki eldöntötte, hogy eladja az összes egyszerű tiki bögréjét, és csak Niki speciális, nagyon limitált darabjait fogja gyűjteni, mert azoknak van igazán értékük.
Niki gondolkodik azon, hogy kettéossza a kínálatát: egyrészt egy prémium kategóriára, amelybe minden szívét-lelkét beleadja. A másik kategória pedig olyan bögrékből állna, amelyek bár szintén nem egyszerűek, de elérhetőbbek azok számára, akik nem tudnak feltétlenül ennyi pénzt kiadni.
15:20 Bankköltségek
Mivel Niki vevőinek többsége külföldi, alapvetően a PayPal-t használja, mert abban bíznak a legjobban az amerikaiak. A PayPal azonban horrorisztikus költségeket von le. Az éves szinten levont díjak több százezer forintot tesznek ki, és a forintba való átváltás is katasztrófa. A könyvelővel való beszélgetés során kiderült, hogy akár 2 millió forintot is kifizethetett már csak a tranzakciós díjakra. Niki szerint ez nem feltétlenül jogos, mivel ez az összeg az ő munkájából van levonva. Jelenleg alternatívát keres, amelyben az amerikaiak is megbíznak, és fontolgatja a Stripe fizetőkapu kipróbálását.
Magyar beszerzésekhez pedig elgondolkodik a BinX használatán, ahol akár a bankköltsége 90%-át is megtakaríthatja.
19:08 TikTok sikerek
Niki a hazai piacon is szeretné megmutatni a munkáját, ezért indította be a TikTok csatornáját. Tavaly sokat gondolkodott ezen, mert félt a visszajelzésektől (érzékeny lelke van) és a tartalomgyártás „hogyanjától”. Januárban tűzte ki célul, hogy videózni kezd, és év végére eléri a 10.000 követőt, ami nagy célnak tűnt. A nehézséget a lemondás és a saját hangjának visszahallgatása jelentette. Niki nagyon hálás a TikTokért, mert megmutathatja a magyaroknak is, mennyi munka van a folyamatban. Ez az év egyik legnagyobb sikere számára.
21:04 Kudarc: Művészként jobb egyedül?
A februári drop kudarca mellett, Niki felidézte, hogy tavaly év végén elváltak útjai egy munkatárssal, akivel csapatban kezdte a munkát. Bár próbálkozott új munkatársakkal, rájött, hogy egyszerűen nem megy, nem tud a saját világában lenni, ha valaki mellette van.
Bár tisztában van vele, hogy egyedül nem fog tudni nagy sorozatgyártásokat készíteni (hiszen csak két keze van), ez a világ vonzza jobban: a minél kisebb mennyiségű, különlegesebb bögrék készítése.
22:47 Megszállottnak kell lenni
Niki szerint az alkotó, kreatív elmének vannak pillanatai, amikor annyira megszállott tud lenni, hogy nem jó, ha kizökkentik. Ezért kellett meghúznia a határt és egyedül dolgoznia. Ez segített neki abban, hogy még jobban megélje a sikereit, mert minden 100%-ban az ő munkája. Niki megfogadta, hogy ha újra csapatban dolgozik, fixen szüksége lesz egy külön részre, ahol el tud merülni a saját alkotásában.
24:56 Nagy siker: 29 amerikai államban ott a bögréje
Niki a magazinos megjelenést hatalmas sikernek tartja. A legnagyobb eredménynek azonban azt tartja, hogy már kilenc országban megtalálhatók a munkái. Kapott megrendeléseket Ausztráliából és Kanadából is.
Ami igazán lenyűgöző: az 51 amerikai államból Niki bögréi már 29 államban ott vannak, ami két év alatt hatalmas dolog. Még Hawaiiról is kapott megrendelést, de a legtöbb vásárlója Kaliforniában és New Yorkban él.
28:12 Tervek, mi lesz a következő években
Niki folytatni szeretné a megkezdett vonalat, valószínűleg kettéosztva a kínálatot. Maradnak az „egyszerűbb” bögrék (amelyekhez képest igen, de nagyon részletesek). Emellett egyre inkább át szeretne térni a minél részletesebb, különlegesebb darabokra, amelyek már nem is feltétlenül bögrék (például a karácsonyi kiadás 1 literes űrtartalmú, és inkább dekorációnak szánják). Gondolkodik szobrok vagy lámpák készítésében is.
A jövőbeli céljai közé tartozik, hogy a következő évben elérje a 35 amerikai államot. Az idei év az újrakezdésről szólt, így négy kiadása volt, amelyek kisebb mennyiségekben (pl. 18, 15, 8 darab) fogytak, de magasabb áron. Niki készít még céges bögréket (már csak a Rumpusznak). Azt is elmondta, hogy nagyon sok egyedi megrendelést (évfordulóra, születésnapra) kap, amelyek az éves forgalom mintegy 10%-át teszik ki, és ezek a speciális, egyedi darabok töltik fel a legjobban. Örömmel tapasztalja, hogy a TikToknak köszönhetően egyre több magyar vásárlója is van, sőt, van olyan magyar vevő, akinek már 8-9 bögréje is van tőle.
Analógia Niki sikerére: Niki Stik vállalkozása olyan, mint egy művészeti galéria, ami speciális, kézzel készített szobrokat árul. Nem az a célja, hogy elárassza a piacot olcsó másolatokkal, hanem hogy minden egyes darab valódi értéket képviseljen, amelyért a gyűjtők hajlandóak prémium árat fizetni. Miközben a PayPal tranzakciós díjai próbálják elszívni az erejét, mint egy sivatagi szél, Niki a minőséggel és a művészi megszállottsággal építi fel a hűséges közönséget, akik világszerte követik a limitált kiadásokat, mintha egy ritka műkincsvadászat lenne.
Első millióm további részek
- Ebbe még a Cápák is beszálltak. Hogy áll most a Forever Hands? Nagy biznisz?…
- Az első milliómtól a 400 milliós ajándékgyárig: Gyetvai Szilárd, a Lovenir alapítójának üzleti gondolatai
- Az első millióm után: Biobubi – több tízezer háztartásban használják.
- Mit lehet eladni több ezer ingatlanosnak? Előfizetésben? Posztolom.com. Az első millióm után
Fotó: Canva, saját szerkesztés









