Mi történt a Cápák között nyertesekkel műsor után? És a többi projekt hogy áll, nyereségesek? A befektetők beszálltak a projektekbe? A műsor segített nekik a növekedésben? Arra is kíváncsiak vagyunk, hogy az egyes vállalkozások hol tartanak ma 2024 év végén, 2025 év elején. A 6. évadtól (2023 őszi adások) nézzük most meg a projekteket, amennyit csak tudunk feldolgozunk.
Kövesd a Minner Facebook oldalát, mert oda tesszük ki egyesével a Cápák között utánkövetés posztokat. Kattints ide!
Mi történt ezzel a Cápák között projekttel? Simon’s Burger
- 2023 szeptemberében ment le az adás:
- Az ötlet röviden: Amerikai gyorséttermi minőséget hoztak be Budapestre. Kézműves hamburgerekkel szemben, klasszikus amerikai stílusú hamburgert értékesítenek. Miattuk is lett itthon smash burgerláz. Annyira ízlik az embereknek, hogy néhány hónap után már 300 millió forgalmat tudtak felmutatni. 80-100 millió forint nyereséget csináltak alig fél év alatt.
- 5%-ot kértek 100 millió forint befektetésért.
- Balogh Levente és Orbók Ilona tettek egy-egy ajánlatot. Levente 100 millió forintért 25%-ot kért az üzletből, ehhez Ilona is csatlakozott, ő az ajánlatában megadná a 100 millió forintot, 5%-ért cserébe, viszont a profit 50%-át elkérné, plusz vétójogot kérne a vállalati döntések kapcsán. A srácok először Leventével próbáltak megalkudni, 10%-ot felajánlva az üzletből, amire Levente ellenajánlata 20% volt. A srácok ezután nem fogadták el egyik Cápa ajánlatát sem. Amikor Levente végső ajánlata sem ért célt, felajánlotta azt is, hogy marad a 100 millióért 20%, DE a megtérülést követően 10%-ra csökkentené tulajdonrészét. Végül a fiatalok visszautasították a Cápák összes ajánlatát.
- András meglepődött a sikerükön, főleg hogy ilyen rövid idő alatt érték ezt el. És ahogy mondta is, a Simon’s csapata már előrébb jár és gyorsabb sikert ért el, mint ő a Jack’s Burgerrel.
Mi történt azóta velük?
- 2024-ben 7 éttermet nyitottak, most összesen 12 van. Eközben a vendéglátóiparnak nem ezek a legjobb évei.
- 2024 augusztus végén átlépték az 1 millió burger eladását.
- 2023-ban 919 millió forint árbevételük volt 66 millió forint nyerésséggel. Ahhoz képest, hogy csak 2022-ben indultak elég jó számok.
- Weboldaluk: https://www.simonsburger.hu
Mi történt ezzel a Cápák között projekttel? Shelby Rent
A műsorban ez történt 2023 őszén
- Az ötlet röviden: Főleg Mustang autók bérbeadásával foglalkozik a vállalkozó, lényegében élményautózással. Nemcsak saját autókat adnak bérbe, hanem külsős is hozhat autót és ők kezelik a bérbeadást.
- A vállalkozó 22 millió forintért 15%-ot ajánlott fel üzletéből.
- Orbók Ilonáról kiderült, hogy nagy autórajongó és az oldtimereket kifejezetten imádja. Ajánlatot is tett a fiatal vállalkozónak, 22 millióért 25%-os üzletrészt kért, amit némi alkudozást követően elfogadott a Shelby Rent tulajdonosa. Ezzel nem csak az „új” Cápa első befektetési ajánlata valósult meg a stúdióban, de a Cápák között hatodik évadának első befektetési ajánlata is elhangzott!
Mi történt azóta velük? Ilyenkor már az is érdekes, ha egy projekt életben van. Ez él! Na lássuk Ilona befektetett-e!
- Végül Ilona nem fektetett be a cégbe (céginformációs adatokból látszik)
- 2023-as árbevétele a cégnek 25 millió forint (2022-ben indult a cég), 3 millió forint veszteséggel.
- Aktív közösségi média jelenléte van még mindig a cégnek. Az alapító Halmi Bence Tiktokon indította el a bizniszt. Ahogy látszik az MLM üzletet hátrahagyta az elmúlt időszakban.
Mi történt ezzel a Cápák között projekttel? Cseles
- Az ötlet röviden: alkoholos szörp, egy speciális long drink. Már egy sikeres közösségi finanszírozó kampány után mentek a Cápák elé (elővásárlóik voltak)
- 8 millió forintot kértek 25%-os tulajdonrészért cserébe.
- 12 millió forinttal és három 12,5%-os mámoros Cápával gazdagodtak a fiatalok (Szabina, Levente, István fektetett be).
Mi történt azóta velük? Megkérdeztük őket és válaszoltak:
- Két Cápa befektetett a cégbe (Levente és István), mind a mai napig szakmai dolgokban is támogatják az alapítókat. Lakatos István nagyon sokat segített nekik kontrolling témakörben, árazásban, kiadástervezésben.
- E-kereskedelmi forgalmuk már 100 millió forint, továbbá a kiskereskedelmi és vendéglátóhely (HoReCa) forgalmuk is 100 millió forint, így már összesen 200 millió forint éves forgalom.
- CBA, Auchanban, Coopban is megtalálhatóak a termékeik.
- A logisztikát kiszervezték az iLogistic fulfillment céghez.
- Külföldi piacra nyitnak. Például Románia, de érdekes szál a történetükben Costa Rica-i piacnyitás.
Velük kapcsolatban egy friss videót is készítettünk (MOST). Nézd meg itt: Egy új italkategóriát teremtettek. Több tízezer palack fogy évente a Cselesből
Mi történt ezzel a Cápák között projekttel? Connectini autódiagnosztikai kütyü
2023-ban szerepeltek a műsorban
- Az ötlet röviden: Kálmán Gábor, villamosmérnök és Horváth Oszkár, közgazdász és programozó legújabb termékükkel érkeztek a Cápák elé. A Connectini vállalkozóinak az a célja, hogy találmányukkal csökkentsék a használt autók fenntartási és javítási költségeit, és hogy egy adásvétel utáni vitás helyzetben a fizetési kötelezettség ne a vétlen félre háruljon. Egy 0-24 órás távmonitoring rendszert fejlesztettek az autókhoz, amit kényelmi funkciókkal egészítettek ki, megkönnyítve az autók vételét-eladását megbízható, könnyen hozzáférhető diagnosztikai adatokkal. A kereskedők szerint ez a vásárló és az eladó érdeke is.
- A termék értékesítésének felépítéséhez most 60 millió forintra lenne szükségük 29%-os tulajdonrészért cserébe.
- Balogh Levente először tett egy félajánlatot, 30 millióért 15%, de mivel nem szálltak vissza a Cápatársai, ugyan fedezeti kitétellel, azaz garantált megtérüléssel, de végül megadta a 60 millió forintot 29%-os üzletrészért, ezzel a vízkirály beszállt a használtautó bizniszbe is.
Mi történt azóta velük? Ilyenkor már az is érdekes, ha egy projekt életben van. Ez él!
- 2023 őszén szerepeltek a műsorban, 2024-ben elindult a cégük és a weboldaluk is. https://connectini.com
- Balogh Levente a műsorban ajánlatot tett, megegyeztek, de végül nem fektetett a cégbe a cégadatok alapján.
- A termék, előfizetés ára: 74 900 Ft. A marketing szövegük szerint: Egy márkaszerviz egyszeri hibakód-kiolvasási díjánál alig többért a Connectini egész évben akár napi több ezer (!) alkalommal olvassa ki a DTC hibákódokat. Emellé állapot- és motorérték-adatokat, útvonalakat és használati szokásokat elemez. Az első évre egyben megváltott előfizetés a második évtől egy jóval kedvezőbb havidíjra áll át.
- 2024-es árbevétel adatok nincsenek még, nagy marketing kampányt és hírverést nem találtunk.
Mi történt ezzel a Cápák között projekttel? Trinity Security Guard
2023 szeptemberében ment le az adás:
- Az ötlet röviden: Győrfi Gyula és ifj. Győrfi Gyula egy apa-fia páros, akik lefejlesztették a Tirinty Guide GPS alapú őrjáratellenőrző és szolgálatvezénylő alkalmazását, ami az emberi mulasztások megelőzésére és kiküszöbölésére szolgál.
- A Cápáktól 25 millió forintot kértek 10% üzletrészért cserébe.
- A Trinity Security Guard megosztotta a Cápákat. Moldován András szerint „kamu a dumájuk”, azonban Balogh Levente látott benne potenciált, viszont rizikósnak találja ezt az üzletet.
Mi történt azóta velük? Megkérdeztük őket és válaszoltak:
- “A Trinity Security a Cápák óta is működik. Id. Györfi Gyula 26 év szolgálat után 2024 nyarán leszerelt a Rendőrségtől. Mindketten a cégben vagyunk. Biztonsági kamerarendszerek, riasztók szerelésével valamint őrjárat ellenőrzéssel foglalkozunk. A Trinity Guard alkalmazást tovább fejlesztettük. 2024 nyarán a szoftverben lévő automatizálások és ellenőrző algoritmusok után valódi AI fejlesztésbe kezdtünk. Egy mesterséges intelligencia ellenőrzi az őrök munkáját, akit Trinity Agentnek neveztünk el. A fejlesztések jelenleg is folytatódnak. Most azon dolgozunk, hogy az AI ne csak ellenőrizzen és értesitéseket küldjön, hanem aktívan kommunikálni is tudjon. Rengeteg fejlesztési ötletünk van a jövőre nézve is.”
- “Megfogadtuk Dr. Varga Eszter tanácsát és az ertékesítésre több időt és energiát fordítunk. Sok helyen emlékeznek egyébként ránk a műsorból. Magyarországon egyre több helyen alkalmazzák a Trinity Guardot őrző-védő cégek illetve olyan cégek is, akik az őrzést saját hataskörben oldják meg. Jelenleg környező országokban is keresünk partnereket a jövőbeli terjeszkedéshez.”
- “A Cápák óta megkerestek bennünket nagy biztonsági cégek, hogy beszállnánk mellénk a cégbe és a fejlesztésbe, de szerencsére nem tudtunk velük megegyezni. Nem bántuk meg, hogy senki sem fektetett be a cegünkbe, így saját magunk járhatjuk végig az utat lépésről lépésre és nem kell senkihez sem alkalmazkodnunk.”
“A jövőnket az AI fejlesztéseink fogják meghatározni.”
- Számok: Árbevétel a Cápák elé vitt applikációból néhány millió forint.
- Weboldal: https://trinityguard.hu
Mi történt ezzel a Cápák között projekttel? Forever Bracelet
2023 szeptemberében ment le az adás:
- Az ötlet röviden: Temesvári Boglárka és Benkő Bence Magyarország első örökékszerekkel foglalkozó vállalkozását hozták a Cápák elé. Olyan egyedi és különleges ékszereket kínálnak, amelyeket egy hegesztőgép segítségével tesznek fel vendégeikre.
- 10 millió forintos befektetésért érkeztek, hogy megnyithassák első külföldi üzletüket Bécsben, amiből 10%-os tulajdonrészt ajánlottak fel.
- 5-5 millió forintért 4-4%-ot haraptak ki az ékszerbizniszből a Cápák, egészen pontosan Orbók Ilona és Dr. Varga Eszter.
Mi történt azóta velük? Megkérdeztük őket és válaszoltak: Benkő Bence alapító:
- “Talán 2-3 hónap telt el az első kapcsolatfelvételig és nem sikerült időpontot találnunk, nem éreztük, hogy ez fontos lenne és ennyi idő alatt annyi minden változott és fejlődtünk, hogy megírtuk nekik, hogy mi ebből szeretnénk visszalépni, mert már tárgytalan, amiért mentünk.”
- “Marketing szempontból nálunk nem volt rekord foglalás szám, sok látogató jött az oldalra (11.000 ember az adás napján), de nem foglaltak annyira szerintem a specialitása és lokációja miatt az üzletnek. De márkanév szempontból azért biztos segített elültetni néhány ember fejében azért a Forever Bracelet nevet.”
- 3 üzletük volt. Budapest, Debrecen, Pécs, de Pécsen bezárták boltjukat a nyár közepén, mert sajnos nagyon nem jött be az a régió, hiba is volt ott próbálkozni ilyen lokális, prémiumabb szolgáltatással. “Rossz helyen is voltak, valószínűleg ez is hozzárakott.”
- Budapest és Debrecen szerencsére megy szépen, Budapesten kiemelkedő a forgalom.
- Bevétel: 133 millió forint körül lesz a forgalmuk 2024-ben.
- “Tavalyhoz képest érzünk visszaesést, hozzánk sok külfüldi járt, de lehet már kezd picit lecsengeni ez a trend és nem keresik annyira kifjezetten az ilyen ékszeres spotot, mint a miénk, így többet kell hirdessünk.”
- Termékfejlesztés: Most decemberben piacra dobták Európa első otthoni örök karkötő készletét, fejlesztettek egy speciális csatot, amit ha összecsuknak nem lehet szétnyitni, így tényleg van egy szimbolikus varázsa az egésznek. 10 nap alatt eladták a beérkező készletet.
- “Átállunk egy pusztán fizikai brick and mortar üzletről egy hibrid modelle és környező országokban szépen elkezdünk menni az otthoni készletekkel.”
- A műsor és egyéb csatornán látott népszerűség miatt többen másolták őket, 5 ilyen üzlet is nyílt, már csak 2 működik és Bence elmondása szerint azok is épphogy működnek.
- Weboldal: https://foreverbracelet.hu/
“Mi voltunk az elsők és jól csináltuk már elsőként is, olyan pici a magyar piac, hogy mindegyik kihalt.”
Kövesd a Minner Facebook oldalát, mert oda tesszük ki egyesével a Cápák között utánkövetés posztokat. Kattints ide!
Mi történt ezzel a Cápák között projekttel? fito.C
2023 szeptemberében ment le az adás:
- Az ötlet röviden: A fito.C vállalkozói kozmetikai- és fodrász termékeket gyártanak három hazai gyárban. A cég alapja a C-vitamin és a kollagénképzés.
- Cégükből 40% tulajdonrészt ajánlottak fel 30 millió forintért cserébe.
- Levente 25 éve ismeri a vállalkozót. Sok kisebb kozmetikai, fodrászati márkát, szereplőt hozott be anno a piacon
- A Cápák között formátuma szigorúan szabályozott: a Cápák soha nem tudhatják előre, hogy ki vagy kik érkeznek eléjük. Levente szerint ez a találkozás azért is bizonyíték erre, mert ha tudta volna, ilyen összeszedetlenül biztosan nem pitch-el a vállalkozó. A Cápák a C-vitaminos üzleti lehetőségből kiszálltak. A befektetők nem fektettek be a cégbe, volt egy kis vita kollagén-C-vitamin vita. a tudományos elméletükkel egyik Cápa sem tudott egyetérteni. Azt azonban elismerték, hogy korábban a magyar kozmetikai piacnak Zsolt volt az egyik királya, hiszen annak idején még Balogh Levente is állást kínált neki, de azóta felnőtt a piac, ahonnan a vállalkozó mára már kiszorult.
Mi történt azóta velük?
- 2023-ban 44 millió forint árbevétele volt, 8 millió forint nyereség mellett. Ez a vállalkozás jogutódja a korábbi cégüknek. A vállalkozók nem ma kezdték, de valahogy nem találnak fogást a piacon új termékükkel.
- Meglévő kozmetikai kapcsolatok által próbálják terjeszteni a termékeket.
- Ahogy korábbi évadoknál is írtam, a hazai kozmetikai piacon óriási a verseny, szinte nagyobb, mint más területen. Rengeteg natúrkozmetikai termék van, rengeteg egyéb külföldről behozott márka, és persze természetesen a magyar márkák, kézműves márkák. A piac olyan szakaszban van, ahol a kicsik most pattannak le versenyből, megnőtt a marketingköltség is, a fogyasztó kosarában egyre nehezebb bekerülni.
- Nem sikerült előrébb haladniuk a vállalkozóknak.
- Nagyon inaktív marketing tevékenységet látni a cégtől, így nehéz egyáltalán a versenybe belépniük.
Weboldaluk: https://st-beauty-shop.co
Mi történt ezzel a Cápák között projekttel? Petsup
2023 szeptemberében ment le az adás:
- Az ötlet röviden: Kun Ferenc és Kerezsi Béla 2020 nyarán tervezték meg a két típusú kutyaitalt. Az egyik egy általános szűrt víz, a másik pedig kollagén hozzáadásával készült.
- A csapvízzel ellentétben ezek a termékek nem tartalmaznak klórt és egyéb kemikáliákat.
- Mentorálás és 10 millió forint reményében érkeztek a Cápák elé, akiknek cserébe 10% tulajdonrészt ajánlottak fel.
- Az ásványvízkirály ajánlatot tett a Petsup vállalkozóinak, akikkel némi alkudozást követően meg is állapodtak – Levente először 30%-ot harapott volna ki a cégből, végül félúton találkoztak, 10 millió forintért 20%-os üzletrész-átadásra ráztak kezet a stúdióban.
Mi történt azóta velük? Megkérdeztük őket és válaszoltak:
- Sajnos Balogh Leventével nem sikerült még megállapodni.
- Petsup jól halad az értékesítéssel. Már mintegy 100 üzletben lehet találkozni a termékeikkel.
- “Sokat köszönhetünk a műsornak, sok megkeresésünk érkezett azóta. Jelenleg van már disztribúciós partnerünk Írországban, Spanyolországban és hamarosan indulnak az értékesítések Németországban is.” – mondta Kun Ferenc alapító a megkérdezésünkre
- Már tárgyalnak a bulgáriai, svédországi és romániai értékesítésről is, és idén tavasszal elindították a private label szolgáltatásukat, amelyre már van is megrendelőjük Lengyelországból és az Egyesült Államokból (más cég fizet nekik, hogy saját logójuk legyen a terméken).
- Időközben megjelent 2 fajta cicavizük is, 2025-ben pedig további három új terméket terveznek. Azt mondják, ez még közelebb viszi őket ahhoz, hogy meghatározó branddé váljanak a pet szektorban.
Weboldal: https://petsup.hu/
Mi történt ezzel a Cápák között projekttel? MolinAI
2023 szeptemberében ment le az adás:
Az ötlet röviden: Az Angliában élő Tóth Benedek azért érkezett a Cápákhoz, hogy bemutassa nekik azt a személyre szabható chatbotot, ami nemcsak kommunikálni tud, de le is tud menedzselni teljes folyamatokat. A Molin AI olyan mesterséges intelligenciával rendelkezik, hogy már-már emberi szinten képes megválaszolni az üzeneteket, céges problémákat saját adatbázisunkból, adatainkból.
- A vállalkozásuk fejlesztéséhez 75 millió forintra lenne szükségük, amiért cserébe 5%-ot tudtak felajánlani.
- A Molin AI mind az öt Cápa érdeklődését felkeltette. Először Balogh Petya, Balogh Levente és Orbók Ilona tett közös ajánlatot Tóth Benedeknek. Majd dr. Varga Eszter is becsatlakozott, de ő egyedül akarta megszerezni az üzletet. A vállalkozó ellenajánlata viszont átrendezte a befektető Cápák névsorát. Végül három Cápa is beleharapott az AI-vállalkozásba 25-25 millió forinttal, 3-3%-os üzletrészért (Petya, András, Levente).
Mi történt azóta velük? Megkérdeztük őket és válaszoltak:
- A műsor után a Cápák 75 millió forintot fektettek a Molinba, ezen kívül jött még egy befektető 75 millió forinttal, így 150 milliós befektetési kört zártak 2023 decemberében.
- 2024 volt igazából az első évük és az sem teljes, mert kb februárban kezdték el fizetőssé tenni a chatmegoldásukat.
- Most 800+ bolt használja a MolinAI chatet aktívan. Ebből nem mindenki fizetős, az arányt nem árulták el.
- Sikerként könyvelik el, hogy sok kereskedő, márka kezdett külföldre terjeszkedni Molinnal, anélkül, hogy lenne olyan alkalmazottja aki beszéli az adott helyi nyelvet. Az LLM-ek többnyelvűsége új piacokat nyit meg tradicionálisan lokális vállalkozásoknak. Nem beszélve arról, hogy eddig nagyon drága volt külföldre terjeszkedni D2C brandeknek, most meg pár dollárból el lehet indulni.
- Ha végignézel a referenciáikon, olyan cégeket is találsz, mint a BiotechUSA (pont most próbáltam a chatbotjukat, jó.
- Nem látunk rá eredményekre, de 800 aktiv webshop estében, ha rátesszük a 80-20 szabályt, akkor 200 ügyfelük fizeti a bevétel 80%át. A középső csomag havi 55 euró, így saccolva kb. éves 50 millió forintnál jár a cég árbevételben: Startup, így nyereséget még ne is keressünk.
Ha egy kis párhuzamot veszünk, akkor a magyar alapítású Antavo statup sikersztoriját a MolinAI-nak ezt nehéz lesz megcsinálnia, mert “könnyű” ma hasonló chatbot projektet létrehozni, mint amit a Molin csinál.
Weboldaluk: https://molin.ai
Az Antavo sikersztori: Ennek a szegedi cégnek világmárkák a megrendelői – Antavo – Sikeres cégek 18. –
Gyere vissza később is!
Ez is érdekelhet: Sárospataki Alberttal Cápával beszéltük át befektetéseit
Sárospataki Albert X Minner befektetői kibeszélő – Több részes sorozat!