Hallottál már az Antavo nevű magyar vállalkozásról? Az alig 10 éves cég olyan világmárkákkal dolgozik együtt, mint a BMW, a Tommy Hilfiger, a C&A, a Hyatt Hotel, a BiotechUSA, és még sok más nagyvállalattal. Az Antavo sikertörténetéből származó lényeges tanulságokat hoztunk el nektek, amelyek motiválóak lehetnek mindenkinek. És ki tudja, lehet valakinek ebből jön egy jó ötlete! Például, miután 30 000-en használták az első verziójú megoldásokat, mégis úgy döntöttek, hogy kevesebb, de nagyobb tőkéjű ügyfélhez fordulnak. Ez teljesen más megközelítést és stratégiát igényelt. Elhoztuk nektek a sikeres cégeket bemutató videósorozatunk újabb epizódját.
Ez itt a Sikeres cégek rovatunk! Olyan magyar vállalkozásokat mutatunk be, amelyek példaként szolgálhatnak számunkra. Azt kutatjuk, hogy mi volt az ő sikerük receptje, és miben, valamint mitől kerültek piacuk csúcsára. Külön kategóriaként is elérheted a Minneren!
Youtube-on itt éred el, Spotify-on itt, Apple Podcastban itt
Sikeres cégek: A világ top 3 hűségprogram rendszere között az Antavo
Egy szegedi startup sikertörténetét szeretném elmesélni nektek. Nagyvállalatok versengenek azért, hogy az Antavo foglalkozzon az ő cégükkel is. Honnan is indult az ő történetük? Az alapítók, Kecsmár Zsuzsa, Kecsmár Attila, Csarnai Gábor és Nemes András, 2012-ben alapították az Antavót. Kicsit visszamegyünk még az időben!
Korábban webfejlesztő és applikációkészítő projektekben dolgoztak, de gyakran szembesültek azzal a kihívással, hogy mindig újabb és újabb ügyfelekre van szükségük. 2009-ben kifejlesztettek egy hírlevélküldő rendszert, amelynek Zunda volt a neve, hogy növeljék a visszatérő ügyfelek számát. Azonban a probléma az volt, hogy a piacon már létezett több hasonló szolgáltatás, és nem oldotta meg a cash flow problémájukat, mivel sok kis ügyfelük volt.
2012-ben az Egyesült Királyságba utaztak, és csatlakoztak egy Seedcamp programhoz, amely befektetést és startup inkubációt is nyújtott. Ezalatt rengeteget kellett pitch-elniük a projektjüket, amely ekkorra már az Antavo névre hallgatott, és hűségprogramokat lebonyolító marketing szoftver volt.
Azért is mentek ki, mert akkor külföldön a kockázati tőke cégek 15%-os részesedést kértek egy 300-400 milliós befektetésért, míg itthon 25-75%-ot. Emellett, míg itthon a befektetők az Excel táblázatokra és a számokra összpontosítottak, külföldön sokkal inkább a csapat meggyőzőereje került előtérbe.
Aztán jött a fordulat: kezdtek kifogyni a pénzből, ezért visszaköltöztek Szegedre. Már akkor is agilis cégnek számítottak, és azzal tűntek ki a piacon, hogy rövid időn belül bármit le tudtak fejleszteni. Amikor a Facebook előrukkolt a hírfolyam ötletével, ők azonnal fejlesztettek rá megoldást.
2016-ra már 30 000 vállalkozás használta a hűségprogram-megoldásukat, de csak kampányszerűen. Ekkor merült fel az ötlet, hogy mi lenne, ha kizárólag a nagyvállalati célcsoportra fókuszálnának.
Ehhez átalakították a marketingstratégiájukat is. Folyamatos blogmarketingbe kezdtek, hasonlóan ahhoz, ahogyan azt annak idején a Starschema is tette. Emlékszel, Csillag Péter (Starschema), a milliárdos mesélte egy interjúban, hogy ezzel a módszerrel kerültek be a Netflixhez és a Spotify-hoz. Nos, az Antavo hasonlóképpen került a BMW, a Hyatt Hotel, a Tommy Hilfiger és más nagy márkák látókörébe. Ezeknél a cégeknél is emberek dolgoznak, akik meg akarják oldani a problémáikat, és keresik a jó lehetőségeket. Az Antavo blogja meggyőzte őket.
Apró érdekesség, hogy volt olyan időszak, amikor kifejezetten a divatpiaci szereplőkre összpontosítottak, majd az e-kereskedelmi ruhapiacra, és ezt követően tovább bővítették ügyfélkörüket. Mindig mélyen belemerültek az adott piac sajátosságaiba, így ügyfeleiket gyakran meglepte, milyen alapos piacismerettel rendelkeznek. Ismerték például az adott piacon felmerülő kihívásokat, lehetőségeket és a fogyasztói viselkedést.
Saját hűségprogram-kiadványt is készítettek, amely évente 50 000 nagyvállalathoz jut el. Mondhatni, alapanyagot biztosítanak a következő megbeszélésekhez, így amikor a marketingről esik szó, az Antavo neve is felmerülhet. (Lásd B2B sales stratégiák anyag)
De mitől ilyen izgalmas az ő hűségprogram-rendszerük? Mi a nagy újítás? Például az Antavo egyik ügyfele, egy nagy német túrafelszereléssel foglalkozó márka, pontokat ad azért, ha valaki túrázni megy. Ha valaki visszaviszi a használt ruháját az üzletbe, szintén pontot kap, és ha saját szatyorral érkezik, azért is jutalmazzák. Így nemcsak a vásárlói lojalitást növeli, hanem a márka iránti elkötelezettséget és érzést is erősíti.
Képzeld a hazai piacon a BiotechUSA is ügyfelük! Róluk is már van sikeres cégek videó. Itt találod.
A matek, árbevétel, nyereség
Mi a vállalkozás esszenciája? Mitől olyan jó?
- Mertek célpiacot váltani. A több tízezer kisebb ügyfélről váltottak a nagyvállalati célközönségre. Sőt közben volt célcsoport stratégiájuk is, ahogy láthattad volt, amikor csak divatcégekkel foglalkoztak, majd divat ecommerce, majd csak e-kereskedelem egy ideig.
- Az alapító Kecsmár Attila mondta egy interjúban:
„hogyha vegetálsz 4-5 éve akkor hagyd abba azt, amit csinálsz és kezdj valami újba!”.
- A sikeres cégek rovatban található cégeknél megfigyelhetted, hogy úgy mennek előre, mint az úthenger. Ők is óriási növekedést értek el az első 10 évben. Ahogy feljebb a vezető mondta, nem tehették meg, hogy vegetáltak, kutatták mi a legjobb működési forma, majd azt csiszolták.
- Bár hosszú távon térül meg, de jó befektetés a céges blog, amivel B2B piacon ki lehet emelkedni. De nem ilyen ChatGPT-vel írt általános blogot írj természetesen, hanem a mély piacismeretre ugranak rá a túl oldalon lévő nagyvállalati dolgozok, leendő megbízók. (Lásd B2B sales stratégiák anyag)
- Látszik az, hogy szeretik azt, amit csinálnak, ez látszik a kommunikációban, marketing anyagaikban. Nem szükséges rossznak tekintenek rá, hanem lelkesen csinálják.
- A cég növekedésénél figyelembe vették a halál-völgye szakaszokat és a szervezetfejlesztésnél önálló vezetőket képeztek ki.
„Érdekes volt! Van még ilyen tartalmatok?”
- A sorozat összes részét itt találod (folyamatosan frissül): Sikeres cégek rovat
- 140 millióan használják, mi ez? A magyar startup-csoda: Prezi. Sikeres cégek 10. rész
- Használt ruhából birodalmat építeni? A Háda üzleti sztorija – Sikeres cégek 9. rész
- A Family Frost nemhogy létezik, bármelyikünk elfogadná az éves nyereségét. Sikeres cégek 1. rész
Fotó: Canva
Forrás: https://creators.spotify.com/pod/show/innonic/episodes/Hogyan-lett-az-Antavo-bl-vilgsznvonal-szakrt-cg–I-Kecsmr-Zsuzsa-s-Kecsmr-Attila-e1ci1di
https://bet50.hu/bet50-2024/antavo-kft
https://forbes.hu/uzlet/antavo-startup-gartner-szeged/