Sikeres vállalkozások listája. Olyanok, amelyeket akár te is csinálhatnál

Dátum

Megosztás

Sikeres magyar cégek listája. Ezt keresed? Ezek a cégek bizony jó példák lehetnek előttünk! Tanuljunk az ő sikereikből, sőt kudarcaikból is. Mit csináltak másként, mint azok a konkurenseik, amelyek nevét már nem is ismerjük, hiszen csődbe mentek? Olyan cégek történetét dolgoztuk már fel, mint a FamilyFrost, az Unix Autó, és a Lipóti Pékség, amelynek története a nézők körében is nagy népszerűségnek örvendett. És még számos vállalkozás sikerreceptjét hozzuk el nektek. Megkeressük a történetükben, hogy mivel emelkedtek ki, mitől különlegesek, és ehhez mit kellett tenniük. Sok sikert neked is!

A Family Frost nemhogy létezik, bármelyikünk elfogadná az éves nyereségét. Sikeres cégek 1. rész

Ma is él és virul a Family Frost és éves szinten 1 milliárd forint profittal gazdagítja a magyar tulajdonosokat. Igen, van benne egy igazi svédcsavar! Ez a cég a magyaroké, de csak itthon. Hogy élte túl az elmúlt évtizedet? Mi a sikerének a kulcsa? Egy igazi üzleti sikersztorit hallhatsz a Minner legújabb videósorozatának első részében. A mikrofon mögött: Mándó Milán, a Minner alapítója – Tudtad? 10 éves már a Minner!

Részletesen szövegesen itt.

Youtube-on itt érhető elSpotify-on ittApple Podcast-ban itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül.

FOXPOST sikersztori: Saját pénz nélkül vállalkozni? Nekik bejött! Sikeres cégek 2. rész

A sikeres cégek videósorozatunk újabb részében a Foxpost alig 10 éves sikersztoriját hoztuk el nektek. Senki nem gondolta még 2014-ben, hogy az e-kereskedelem egyik leggyorsabban növekvő kiszállítási módja lesznek a csomagautomaták. De mitől ilyen különleges a cég? Miben másabb a hasonló piaci szereplőkhöz képest? Megszerezték úgy a legjobb lokációkat, hogy még el sem indultak, sőt éppen akkor kalapozták össze a pénzt az indulásra. Próbálták már feltörni a FOXPOST automatákat? Szabadban értékes csomagok, vonzza a fürkész tekinteteket.

Szövegesen a sikersztori itt.

Youtube-on itt éred el, Spotify-on ittApple Podcast-ban itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

BioTechUSA: Ez a magyar cég milliárdossá gyúrta magát. – Sikeres cégek 3. rész

Biztosan van, aki felhúzza a szemöldökét, hogy miért BiotechUSA egy magyar cég neve, de a videónkból, cikkünkből kiderül, hogy miért is maradt ez. Ez az a magyar sikersztori, ami azt gondolom dobogós helyen lesz akkor is, amikor szavazást intézünk felétek ebben a Sikeres cégek videósorozatban. Van itt minden, jó ötlet, új generáció megjelenése, dizájnváltás, gyár létrehozása, külföldi piac meghódítása, nem is kicsit! És akkor a konkurencia felvásárlásáról még nem is beszéltünk, amit „aprópénzért” sikerült a cégnek megszereznie. És ennél a cégnél imádnak dolgozni a munkavállalók! Meghallod a videóban a fluktuáció %-ot, egészen biztosan irigyelni fogod őket. Ez az! Ilyen cégekre van szüksége Magyarországnak!

Szövegesen a teljes sikertörténet itt.

Youtube-on itt éred elSpotify-on itt, Apple Podcast-ban itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

Lipóti Pékség: Hogyan tudnak eladni heti 1,5 millió darab nosztalgia kiflit? – Sikeres cégek 4. rész

A Lipóti pékség történetét dolgoztuk fel ebben a tartalomban. Húsboltosból az ország legnagyobb pékségét hozta létre az elmúlt 30 évben. Ő Tóth József Péter, a Lipóti Pékség tulajdonosa, alapítója. Megtanulta a kenyérkészítést, a pékszakmát, és szinte kutatóként tanulmányozta a sütőipari trendeket, pékáru trendeket. Miután megismered a Lipóti Pékség sztoriját, akkor láthatod, hogy 30 év alatt annyi mindent csinált a cég, amit egy átlagos vállalkozás 200 év alatt tenne. Hetente több mint 1,5 millió darab nosztalgia kiflit adnak el, ami a cég slágerterméke. Neked van slágerterméked? Bár a péktermékek könnyűek, ők tonnában mérik a napi termelést is. Hallgasd meg ezt az inspiráló üzleti sztorit!

A teljes sikertörténet szövegesen itt.

A videós tartalmat: Youtube-on itt éred elSpotfiy-on itt (podcast)Apple Podcast-ben itt.

Unix Autó: Óbudai panellakás kisszobájából milliárdos nagyvállalat – Sikeres cégek 5. rész

Tudom mire gondolsz az ilyen sikersztoriknál. Túl szép, hogy igaz legyen, persze csak felfelé ment, így nyert-úgy nyert… Az Unix sztorijában vannak kudarcok is, ahogy más cégnél is, például 2006-ban amikor az ügyfelek panaszkodtak, konkurencia is kezdte behozni őket, kiszállítási problémáik voltak. A vállalkozó valóban nulláról építkezett, és aki ilyen tempóban építi a vállalkozását arra csak fel lehet nézni, vagyis inkább példát venni. Jól reagáltak a a piaci igényekre, lásd 2008-as válságban, amikor kiderült, hogy lényegében az ő szezonjuk, lett is nagy piacszerzésük. 2021-es hackertámadásnál 2 milliárdos forgalomkiesésük, káruk keletkezett. Itt a sikeres cégek rovat újabb része, majd nézd meg a többit is!

A sikersztori szövegesen itt.

Youtube-on itt éred elSpotify-on ittApple Podcastban itt.

Crystal Nailt: Jákob Zoli ebből lett milliárdos? A Crystal Nails története. Sikeres cégek 6. rész

ákob Zoltán történetében az is érdekes szál, hogy építészmérnökként vágott bele egy szépségipari vállalkozásba. Ennél még izgalmasabb információ, hogy egy akkor elvileg telitett, több nagy piaci szereplő által leuralt iparágban sorra győzte le a konkurenciáit. Egészen a piacvezető pozícióig küzdette fel magát a Crystal Nails márkával. Mi kellett ehhez? Mi a sikere esszenciája? Ezt gyűjtöttük össze ebben a videóban.

Szövegesen a sikersztori itt.

Youtube-on itt éred el, Spotify-on itt, Apple Podcastban itt.

Nexon: 1 millió magyar bérügyeit intézik. A bérszámfejtésben ennyi pénz van? Nexon – Sikeres cégek 7. rész

Ebben ennyi pénz van? Tettem fel a kérdést, amikor láttam a Nexon teljesen hazai alapítású és tulajdonú cég eredményeit. A bérszámfejtés, HR feladatok digitalizációjával foglalkozó cég tevékenysége elsőre unalmasnak tűnhet, de amikor meghallgatod, hogy milyen izgalmas üzleti modellt alkalmaznak, máris máshogy gondolsz rá. A hazai TOP 200 cég harmada használja a Nexon hr szoftvereit, amivel több mint 1 millió ember bérszámfejtését végzik így az országban. Hogyan sikerült így ilyen hosszú ideig a piacon maradniuk, miközben a nemzetközi piaci szereplők vállalatirányítási rendszerei leuralják a hazai piacot?

Szövegesen a sikersztori itt található.

Youtube-on itt érhető el, Spotify-on itt érhető elApple Podcast-ban itt.

Az Abonett egy új termékkel 300 milliós forgalmat ér el: Abonett története – Sikeres cégek rovat

Szövetkezetből lett Kft. Izgalmas üzleti sztorit hoztunk neked, ami egészen 1949-ig nyúlik vissza. Véletlen találtak rá az extrudált kenyérre, de pont időben léptek és így a nevük teljesen beleégett az emberek fejébe. Ha a cég webshopjára nézel, akkor láthatod, hogy nem egy elmaradott cégről van szó, ahogy azt megszokhattuk a nagy, lomha évtizedek óta működő cégeknél. Ez talán annak is köszönhető, hogy időben meglépték a generációváltást és kisvállalkozásból nagyvállalat lettek. Ez itt az Abonett üzleti sztorija a Minner sikeres cégek rovatában.

Szövegesen itt az Abonett sikersztorija itt olvasható részletesen.

Youtube-on itt érhető el, Spotify-on itt, Apple Podcastban itt

Használt ruhából birodalmat építeni? A Háda üzleti sztorija – Sikeres cégek 9. rész

„Még aki hülye, az is pénzt tudott csinálni a használt ruhákból a rendszerváltás idején” – mondta Háda György a Háda alapítója. Nos ők akkor alapozták meg a több mint 20 éves vállalkozás jövőjét, míg mások felélték a profitot, ők befektettek, építkeztek. Kíváncsi voltam, hogy miért is van ebben a használt ruhában ennyi pénz, honnan jön a ruha, miért másabb a Háda, mint egy másik hasonló vállalkozás. A sikeres cégek rovatunkban több hasonló cég izgalmas történetét ismerheted meg, és közben üzleti potenciáljukat is vizsgáljuk.

Szövegesen a teljes Háda sikersztori itt érhető el.

Youtube-on itt éred el, Spotify-on itt, Apple Podcast-ban itt.

140 millióan használják, mi ez? A magyar startup-csoda: Prezi. Sikeres cégek 10. rész

Ha itthon valahol említik a startup szót, akkor biztosan szóba kerül a Prezi. Úgy építették a vállalkozásukat, startupjukat ahogyan az a nagykönyvben meg van írva. Rövid időn belül külföldre terjeszkedtek, több millióan kezdték el használni prezentációs megoldásukat. Sikerült elképzelhetetlen nagy összegű befektetést is bevonzaniuk. Ha ma valaki prezentációkészítésben gondolkodik, és szeretné azt a legszínvonalasabban megcsinálni, akkor a Prezi ott lesz, mint választási opció. Világszerte vannak irodáik, profitot termelnek, és majd látni fogod milyen jól reagáltak például arra, hogy a pandémia idején a home office majdnem megölte a piacukat.

Szövegesen itt találod a teljes Prezi sikertsztorit a Minneren.

Youtube-on itt éred el, Spotify-on itt, Apple Podcastban itt.

Milliárdok autószalonokból? Schiller, Petrányi – Sikeres cégek 11. rész

Mikor elmegyek egy autószalon mellett, alig látok embert az autók között, a szalonban. Akkor hogyan érnek el ezek a cégek milliárdos forgalmat? Mi a titka ezeknek az autókereskedéseknek? Több évtizede működő cégekről fogok most beszélni nektek. Már az is megdöbbentő, hogy milyen óriási forgalmat generálnak. Persze, több tízmilliós autókról is van szó, ez is igaz. De lehet, hogy a haszon máshol van, és nem is a kereskedésben? Erre keressük most a választ a „Sikeres cégek” rovatunk újabb részében. A hazai piac két ikonikus autópiaci szereplőjét mutatom most be nektek: a Schiller Autó Családot és a Petrányi Autót.

A teljes történetet szövegesen ide kattintva olvashatod.

Youtube-on itt éred el, Spotify-on itt, Apple Podcastban itt.

Edzőből vállalkozó. Zoltán a kondiparkok atyja – Bestrong – Sikeres cégek 12. rész

Sárospataki Albert, Cápa, befektető is nagy szemekkel figyelte a Bestrong (Katker 2005 Kft) vállalkozás sikertörténetét, amikor bemutattam neki egy beszélgetés során. Én sem gondoltam volna, hogy a kondipark üzlet ilyen hatalmas, milliárdos piacot jelent itthon, és különösen meglepő volt számomra, hogy az alapító, Katona Zoltán honnan indult. Az ő üzleti történetében minden megtalálható: szerencse, jó üzleti érzék, profi vezetői hozzáállás és innováció. Több milliárd forint éves árbevétel és több milliárd forint éves profit? Hogyan érte el mindezt? Ezt akár te is megcsinálhattad volna?!

A sikersztorit szövegesen itt olvashatod.

Youtube-on itt éred el, Spotify-on itt, Apple Podcastban itt.


Egy csésze Itália itthon pörkölve. Caffé Perté sikersztori – Sikeres cégek #13

A sikeres cégek videósorozatunk legújabb kiszemeltje a Caffé Perté. Először nem hittük el, a saját szemünkkel kellett látni: az olasz kávét itthon pörkölik. Ezért ellátogattunk a Caffé Perté pörkölőüzemébe. Ez az üzleti történet félig olasz, félig magyar, ahogyan majd a videóból is láthatjátok. Több mint 30 éve jelen vannak a piacon, és cégérükkel már rengeteg helyen találkozhattál; partnereiket kávézóról-kávézóra, étteremről-étteremre szerezték meg. Mi a sikerük titka? Mi az olasz szál a történetben? Miért maradnak a hagyományos olasz kávénál, és nem merülnek bele a vad ízesítésekbe? Mindent megtudhatsz az új sikeres cégek videónkból.

Szövegesen itt tudod elolvasni ezt a sikersztorit.

Youtube-on itt éred el a tartalmat, Spotify-on itt, Apple Podcastban itt.

Egyszer kell csak egy jó ötlet! A Hirkereső milliárdos üzlete. Sikeres cégek #14

áttad már a hirkereso.hu oldalt? Két dolgot biztosan nem gondolnál erről az oldalról. Az egyik, hogy évente körülbelül 500 millió forint bevételt, és nagyjából ugyanennyi profitot (!!!) hoz a tulajdonosának, aki egyébként teljesen egyedül működteti a céget, nulla alkalmazottal. A másik pedig az, hogy havonta több tízmilliószor látogatják ezt az oldalt a magyarok. Mi ez a pénznyomda? Honnan jött az ötlet? Mi az alapító, Holló Gábor titka? Ezekre a kérdésekre keressük a választ a sikeres cégeket bemutató videósorozatban, ahol olyan magyar üzleti történeteket dolgozunk fel, amelyek inspirálhatnak és tanulságosak lehetnek számunkra (a 14. részt látod most). Itt van egy vállalkozó, aki szó szerint évente megnyeri a lottót. Miből származik a bevétele? Kik olvassák ezt az oldalt? Miért nem sikerült még senkinek letaszítania őt a trónról? Utóbbi kérdést lehet, hogy nem fogjuk most megfejteni, de a többit igen!

Ha szövegesen olvasnád, akkor itt tudod megtenni.

Youtube-on itt éred el a sikersztoriSpotify-on itt, Apple Podcastban itt, vagy az alábbi lejátszón keresztül:

Még a szőlőmagból is pénzt csinálnak. Gere Pincészet sikersztori – Sikeres cégek 15.

Mit eredményez, ha két lépéssel a piac előtt jársz? Ezt láthatjuk a Gere Pincészet példáján keresztül, amely remekül mutatja meg, hogy mit lehet elérni egy innovatív vállalkozással. Ők tartják magukat ahhoz, hogy prémium borokat értékesítenek, és ebben a szegmensben előkelő helyet foglalnak el. Méghogy az ár számít! Na jó, tudom ez bor. Érdekes módon még olyan piacon is sikereket értek el, mint a szőlőmagból készült kozmetikumok. Mit tanulhatunk ebből a sikertörténetből? Ahogy ezt a „Sikeres cégek” rovatban már megszokhattad, mindig ezt kutatjuk! Lássuk, hogyan!

Szövegesen itt olvashatod a teljes cégtörténetet.

Youtube-on itt találodSpotify-on ittApple Podcastban itt.

Egy márkanévre építeni a jövőt? Ennyi az egész? Euronics sztori – Sikeres cégek 16.

Adócsalás, szcientológia. Nos, nem ezzel a felütéssel szoktam kezdeni egy sikeres cég történetét. Persze, 30 éves távlatban az ember belefuthat különféle ballépésekbe. Szerettem volna ezt a fekete foltot feldolgozni, részben azért is, hogy ne csak a pozitív oldalt lássuk mindig. Ennél a cégnél valóban volt mit feldolgozni. A szcientológiai vonatkozás is meglepő lehet, érdekes szál ez a történetben. De itt van ez a sikeres cég, ki kell emelnem, hogy jól helytálltak a piacon. Izgalmas sikertörténetet látunk, és tanulhatunk a hibáikból, sikereikből. Lássuk, mit alkotott itthon az Euronics, azaz a Vöröskő Kft.

Szövegesen olvasnád a cégtörténetet? Itt éred el!

Youtube-on itt éred elSpotify-on itt, Apple Podcastban itt.

Ebből is lehet sikeres egy cég: Márkaképviselet. Gree Magyarország – Sikeres cégek 17.

Építhetünk üzleti stratégiát arra, hogy egy másik márka forgalmazója vagy márkaképviselője legyünk? Igen, ez is lehetséges, nem kell mindig valami újat alkotni. Lehetőség rejlik benne? Ahogy látható, a Gree Magyarország 2023-as árbevétele 27,7 milliárd forint volt, míg a nyeresége 4,4 milliárd forintot tett ki. Hogyan érte ezt el az alapító? Ennek járunk most utána! A sikeres cégekről szóló videósorozat újabb állomása a Gree Magyarország, amely teljesen más üzleti modellel lépett piacra, mint a korábban bemutatott vállalatok. Teljesítményük a nemzetközi piaci szereplők számára is figyelemre méltó, amit a videóban is láthat majd. Jól szemlélteti, hogy egy márkaképviseletre is lehet sikeres üzletet építeni!

A cégtörténet szövegesen itt érhető el.

Youtube-on itt éred elSpotify-on ittApple Podcastban itt.

Ennek a szegedi cégnek világmárkák a megrendelői – Antavo – Sikeres cégek 18.

Hallottál már az Antavo nevű magyar vállalkozásról? Az alig 10 éves cég olyan világmárkákkal dolgozik együtt, mint a BMW, a Tommy Hilfiger, a C&A, a Hyatt Hotel, a BiotechUSA, és még sok más nagyvállalattal. Az Antavo sikertörténetéből származó lényeges tanulságokat hoztunk el nektek, amelyek motiválóak lehetnek mindenkinek. És ki tudja, lehet valakinek ebből jön egy jó ötlete! Például, miután 30 000-en használták az első verziójú megoldásokat, mégis úgy döntöttek, hogy kevesebb, de nagyobb tőkéjű ügyfélhez fordulnak. Ez teljesen más megközelítést és stratégiát igényelt. Elhoztuk nektek a sikeres cégeket bemutató videósorozatunk újabb epizódját.

A cégtörténet szövegesen itt érhető el.

Youtube-on itt éred el, Spotify-on ittApple Podcastban itt

110 munkavállaló a tulajdonosa ennek a milliárdos cégnek – Vámosgép – Sikeres cégek 19. rész

Ez a vállalat attól különleges, hogy 110 tulajdonosa van, és mindegyikük munkavállaló! Milyen sikereket lehet így elérni, hogy több tucat tulajdonos szólhat bele a működésbe? És hogyan lehetséges, hogy nem akarják az összes profitot kivenni? Legutóbb például, a sikeres 2022-es évükben, amikor 1,5 milliárd forint nyereségük volt, a pénzt eredménytartalékba helyezték, vagyis nem fizették ki osztalékként, pedig fejenként átlagosan 13 millió forinthoz juthattak volna a tulajdonosok. Mi a titka a cégnek? Erre keressük a választ a sikeres cégek rovatunkban. Kezdjük tehát azzal, hogy a Vámosgép Kft.-ről van szó, amelynek fő tevékenységi köre a közepes és nagy bonyolultságú acélszerkezetek gyártása.

A cégtörténet szövegesen itt érhető el.

Youtube-on itt találodSpotify-on itt, Apple Podcastban itt


Te is éppen fejleszted a vállalkozásodat?

Te leszel a következő, akivel interjút készítek? Lehet itthon sikereket elérni! Fejleszd a céged a Minnerrel, ahogy azt már több mint 13 000-en (!!!) teszik. Tavaly, „még csak” 10 000-en voltatok vásárlóink, előfizetőink. Jó látni, hogy ti is azt keresitek: hogyan lehet jobban csinálni!

A megoldások, amelyekkel fejleszteni tudod a céged:

  • Üzleti és digitalizációs képzés: Kezdd el feldolgozni a videós képzéseket és használd már ma a benne elmondott gyakorlatias példákat. Itt találod a képzéseket: https://minnerakademia.hu
  • Minner Előny előfizetés. Használd úgy a Minner Előny előfizetést, mintha egy folyamtatosan frissülő üzleti könyv lenne, benne magyar példák, esettanulmányokkal, letölthető útmutatókkal (üzleti terv sablon, B2B sales stratégiák…):

Gyere vissza, mert folyamatosan töltjük fel az újabb és újabb részeket! 60-70 cégig meg sem állunk!

Addig is, hogy ne maradj tartalom nélkül:

Fotó: Canva

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!