A sikeres cégek videósorozatunk legújabb kiszemeltje a Caffé Perté. Először nem hittük el, a saját szemünkkel kellett látni: az olasz kávét itthon pörkölik. Ezért ellátogattunk a Caffé Perté pörkölőüzemébe. Ez az üzleti történet félig olasz, félig magyar, ahogyan majd a videóból is láthatjátok. Több mint 30 éve jelen vannak a piacon, és cégérükkel már rengeteg helyen találkozhattál; partnereiket kávézóról-kávézóra, étteremről-étteremre szerezték meg. Mi a sikerük titka? Mi az olasz szál a történetben? Miért maradnak a hagyományos olasz kávénál, és nem merülnek bele a vad ízesítésekbe? Mindent megtudhatsz az új sikeres cégek videónkból.
Youtube-on itt éred el a tartalmat, Spotify-on itt, Apple Podcastban itt.
Sikeres cégek: Caffé Perté sikersztori
A cég weboldala: https://www.caffeperte.com
Hogyan kerül egy olasz kávémárka Magyarországra? És hogyan kerül a sikeres cégek rovatba, amikor mi magyar cégeket mutatunk be? Igazi fordulatos úton jutottunk ide. A Caffé Perté már a harmadik generációs vállalkozás, az anyavállalatot Giampiero Roncadi édesapja alapította 1974-ben. Giampiero 1996 januárjában alapította meg a magyar Caffé Perté Kft-t.
Olaszországban tehát egy kisebb pörkölőüzemként indult a családi vállalkozás, ahol apa és fia nem fértek meg egymás mellett. Elképzeléseik, fejlesztési terveik ütköztek, így Giampiero elhagyta a biztos olasz családi bázist. Korábban édesapja már járt Magyarországon, és miközben vadászaton vett részt, közös céget is alapított magyar társakkal.
Ami viszont rosszul sült el, az volt, hogy a magyar partnerek átvágták őt: a költségeket a papával közös cégben számolták el, a bevételt viszont egy saját, különálló cégben tartották, amelyben az olasz alapító nem volt benne. Giampiero és magyar felesége, Andrea jöttek rá erre, és nagy nehezen visszaszerezték a céget. Kifizették a felhalmozott adósságot, így a Caffé Perté tiszta lappal indulhatott újra. Andreával ekkor ismerkedtek meg, tolmácsként segítette Giampierot.
A vállalkozás fő profilja a kávépörkölés, és 90%-ban a Horeca piacra koncentrálnak. A HoReCa azt jelenti, hogy a vendéglátókat, éttermeket és szállodákat szolgálják ki.
Tudjátok, ez mit jelent? Bizony, lépésről lépésre kellett megkeresni a partnereket, kávézókat, éttermeket, hogy az ő kávéjukat főzzék. Mindezt úgy kezdték, hogy kávédarálóval a hónuk alatt mentek be a vendéglátókhoz. A frissen őrölt kávé illata segítette az értékesítést.
Pörköltek éjjel, nappal kóstoltattak
Andrea, és Giampiero saját maguk pörköltek és csomagoltak este, majd nappal mentek partnerről-partnerre.
Természetesen nem mondott mindenki igent, de előnyt jelentett, hogy Giampiero nem ismerte a nemet (hozta az olasz temperamentumot), ahogy a fenti videóban említi felesége, Andrea.
Az üzleti modell része volt, hogy kávégépet is kihelyeztek, kávégépörlőt valamint Caffé Pertés cégért, reklámtáblát, csészéket és marketing anyagokat is biztosítottak. Tehát az, hogy anno beleégett a szemünkbe a márka, annak a beruházásnak is köszönhető, ami igazán hosszú távon térült meg.
A vállalkozás különlegessége, hogy az ügyfelek (partnerek) több mint 150 kávérecept közül választhatnak, ami az olasz gyökereknek és a több évtizedes tapasztalatnak, receptgyűjteménynek köszönhető. Közép-Európa legmodernebb kávépörkölő berendezése mellett megtartották, ahogy ők mondják, a „nagymamát” is: az első teljesen manuális kávépörkölőjüket, amelyen a specialty kávéikat pörkölik.
Onnan tudod, hogy családi vállalkozás, hogy az alapítók szinte harmadik gyerekükként kezelik a vállalkozást, ahogy ezt más sikeres cégeknél is megfigyelhettük már. A cég vezetője, Andrea, a következőt mondta: „Tűzbe megyünk érte, óvjuk, neveljük, tanítjuk, az életünk körülötte forog.”
Az alapítók, Giampiero Roncadi és felesége, Andrea gyermekei közül a fiúk már a céget erősíti a sales területen, lányuk pedig most érettségizik, és egyetem után a marketing területen fog dolgozni.
Nézzük a több mérfölköveket:
- 1989 -ben még importálták a kávét
- 1996 Első cégalapítás, pörkölőüzem létesítése Kecskeméten,
- 2003 Budaörsi Üzem megnyitása,
- 2013 budaörsi üzem bővítése,
- 2018 új modern teljesen komputerizált kávépörkölő gép vásárlása.
- 2021 B2C piac megerősödése
A Covid őket is érintette, hiszen partnereik 95%-a bezárt, és a cég, mint beszállító, támogatást sem kapott. Ezen a ponton érezték, hogy a Horeca piac nem elegendő a cég működtetéséhez, szükség lesz a B2C üzletágra is. Ekkor modernizálták a weboldalt és termékfejlesztésbe kezdtek, amely az Art of Coffee termékcsalád létrehozásában csúcsosodott ki.
Pénzügyi eredmények
Mi a cég esszenciája, mitől különleges a vállalkozás?
- A sikerünk kulcsa, hogy 30 éve folyamatosan biztosítjuk a kiváló és állandó minőséget. Ehhez persze változtatni is kellett, alkalmazkodni a piachoz. A 30 éves tapasztalat abban is megmutatkozik, hogy tudják, hová kell nyúlni, és megtanulták, hogy figyelni kell a környezetre.
- Szakértők vagyunk. Például tanácsot adunk a kávégép kiválasztásában a vendéglátósoknak, hogy a legjobb kávét tudják lefőzni. Ismerjük a kávégépek határait, és ezt meg is tanítjuk annak, akit ez érdekel.
- A kávégép-szervizünk egyedülálló az országban: van hétvégi hibabejelentés, 10 fős dedikált csapat, és 24 órán belüli kiszállással dolgozunk.
- Kísérletezünk is. Egyrészt elindítottuk a B2C üzletágunkat, amiből bármikor kialakulhat valami jó történet. Másrészt, bár már 150 recepttel rendelkezünk, a fogyasztói igények miatt folyamatosan keresünk új kávékeverékekben rejlő üzleti lehetőségeket.
- Ha már egy partner megáll nálunk, teát, édesítőt, sőt, még likőrt is kínálunk nekik.
Merre tovább?
A Caffé Perténél az export és a retail bővítése a cél, új termékek fejlesztése és bevezetése, valamint új viszonteladó partnerek felkutatása külföldön. Továbbá egy új, modern, gyors csomagológép beszerzése is a közeli tervük része, valamint értékesítési pontok nyitása országszerte. Ez utóbbi azt jelenti, hogy lesznek saját Caffé Perté kávézók országosan. Izgalmas tervek, és láthatóan 30 év után sem áll meg a fejlesztés és az újdonságok bevezetése!
Ízesített italokat, kávékat, szirupokat fognak árulni?
A videó végén látható egy interjú, amelyben felteszem a nagy kérdést: fognak-e ízesített kávét árulni, vagy ösztönzik-e erre a kávézókat, ahogy azt más kávézóláncok teszik? Andrea elmondta, hogy ők nem a fiatalokra céloznak, hanem az idősebb generációra, akik ízlelőbimbója már az igazi eszpresszót keresi és szereti. Ez nem jelent rossz irányt, hiszen a speciality kávék előretörése ezt mind támogatja.
Nézd meg a teljes adást, videót, vagy hallgasd meg a podcastot! Youtube-on itt éred el a tartalmat, Spotify-on itt, Apple Podcastban itt.
Van még ilyen sikersztori!
- Az összeset összegyűjtve itt is megtalálod: Sikeres vállalkozások listája. Olyanok, amelyeket akár te is csinálhatnál
- Néhányat még itt belinkelek:
- Edzőből vállalkozó. Zoltán a kondiparkok atyja – Bestrong – Sikeres cégek 12. rész
- Milliárdok autószalonokból? Schiller, Petrányi – Sikeres cégek 11. rész
- Használt ruhából birodalmat építeni? A Háda üzleti sztorija – Sikeres cégek 9. rész