Edzőből vállalkozó. Zoltán a kondiparkok atyja – Bestrong – Sikeres cégek 12. rész

Dátum

Megosztás

Sárospataki Albert, Cápa, befektető is nagy szemekkel figyelte a Bestrong (Katker 2005 Kft) vállalkozás sikertörténetét, amikor bemutattam neki egy beszélgetés során. Én sem gondoltam volna, hogy a kondipark üzlet ilyen hatalmas, milliárdos piacot jelent itthon, és különösen meglepő volt számomra, hogy az alapító, Katona Zoltán honnan indult. Az ő üzleti történetében minden megtalálható: szerencse, jó üzleti érzék, profi vezetői hozzáállás és innováció. Több milliárd forint éves árbevétel és több milliárd forint éves profit? Hogyan érte el mindezt? Ezt akár te is megcsinálhattad volna?!

Ne feledd! Ez már a 12. rész a sikeres cégek rovatban. Hétről-hétre újabb üzleti sikersztorit mutatunk be és keressük bennük az üzleti recepteket is!

Youtube-on itt éred el, Spotify-on itt, Apple Podcastban itt.

Sikeres cégek: Kondiparkokból milliárdok

Katona Zoltán a kilencvenes években edzőként tevékenykedett sportkluboknál. Látta, hogy milyen szegényes a sportszerkínálat, mind a klubok, mind a piacon, ahol alig volt választék. 1997-ben elindította a Katker 2005 Kft-t, és sportszerkereskedésbe kezdett. A vállalkozás lassan indult be, mivel a kluboknak nem volt pénzük a vásárlásokra. Azonban Zoltánnak nagy szerencséje volt, amikor 2011-ben az akkori kormány bevezette a TAO-rendszert, ami lehetővé tette, hogy a sportegyesületekhez kerüljön a vállalkozások társasági adója. Ezáltal rengeteg pénz áramlott a sportegyesületekhez, amelyet sporteszközökre is fordítottak. Ennek hatására felpezsdült a hazai sportruházat- és sportszerpiac.

Ekkor alapozta meg a cég a vagyonát, ami jól is jött, mert 2007-ben az alapítónak új ötlete támadt. Ekkor találkozott először a szabadtéri kondiparkokkal. Ez teljesen más piacot jelentett, ahol a vásárlók főként önkormányzatok voltak, így teljesen más értékesítési metódussal kellett megközelítenie a piacot.

Az üzletágba gyorsan belevágott és először Kínából szerezték az alapanyagokat, majd hazahozták a gyártást. Már több mint hazai 1500 kondipark építése tartozik a nevükhöz. Azt gondolnád, hogy itt meg is áll a történet, és ez a cég készen van, pénznyomda beindult.

Ha egy cég azt az utat választja, hogy egy napon valami váratlan dolog miatt kihúzzák alóla a talajt, akkor itt meg is állna később a történet, a sikersztori. A legtöbb piaci szereplőre ez igaz. Na, de mit csinál akkor máshogy egy sikeres cég? Kezdjük először azzal, hogy a Bestrong (Katker 2005 Kft) az évek során a piaci átlagos képest is nagyobb műszaki mérnőki szürkeállományt vonzott be magához. Mindezt fizetésben és elismerésben is megmutatkozik, ami miatt igazán szárnyalnak a munkatársak.

Ez fontos is, mert itt jön az, ami igaz volt több más cégre is a sikeres cégek rovatban: új piaci lehetőségek után néznek. A Katker első új piaca a kondiparkok voltak, és ez jó döntésnek bizonyult, hiszen a forgalmuk kétharmada ebből származik. Ha ez a piac nem lenne, a cég ma nem lenne ilyen nagy.

Az új irány a cégnél az, hogy sportág- vagy célcsoport-specifikus szabadtéri konditermeket építenek. Van kifejezetten labdarúgáshoz kifejlesztett parkjuk, küzdősport-felkészülést elősegítő megoldásuk és időseknek szánt rekreációs parkjuk is. Megoldásaikat viszonteladókon keresztül már 15 országba exportálják. 2019-ben az alapító felmérte az amerikai piacot, és úgy látta, hogy van keresnivalója a Bestrong márkának ott is. Meg van győződve arról, hogy néhány éven belül cége Európa legnevesebb gyártói között lesz, és az amerikai piacon is sikeres lehet.

Árbevétel, nyereség

Apró érdekesség, hogy 2023-ban van 600 millió forint aktív időbeli elhatárolásuk, lehet nincs veszteség, csak a pénz éppen átalakul?

Mitől olyan különleges a cég, mi a vállalkozás esszenciája?

  • Nem állt meg ott, hogy akkor én szabadtéri kondiparkokat építek. Kutatta, hogy mire van még igény és ez a sportág és célcsoport specikfikus megoldások, kondiparkok lettek.
  • A vállalat weboldala a Bestrong.com abszolút azt sugallja, hogy ez egy erő márka, hogy labdába tud rúgni külföldön, elhiszed, hogy minőségi szolgáltatást nyújtanak.

További sikeres cégek sztorija itt

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!