Ebből is lehet sikeres egy cég: Márkaképviselet. Gree Magyarország – Sikeres cégek 17.

Dátum

Megosztás

Építhetünk üzleti stratégiát arra, hogy egy másik márka forgalmazója vagy márkaképviselője legyünk? Igen, ez is lehetséges, nem kell mindig valami újat alkotni. Lehetőség rejlik benne? Ahogy látható, a Gree Magyarország 2023-as árbevétele 27,7 milliárd forint volt, míg a nyeresége 4,4 milliárd forintot tett ki. Hogyan érte ezt el az alapító? Ennek járunk most utána! A sikeres cégekről szóló videósorozat újabb állomása a Gree Magyarország, amely teljesen más üzleti modellel lépett piacra, mint a korábban bemutatott vállalatok. Teljesítményük a nemzetközi piaci szereplők számára is figyelemre méltó, amit a videóban is láthat majd. Jól szemlélteti, hogy egy márkaképviseletre is lehet sikeres üzletet építeni!

Ez itt a Sikeres cégek rovatunk! Olyan magyar vállalkozásokat mutatunk be, amelyek példaként szolgálhatnak számunkra. Azt kutatjuk, hogy mi volt az ő sikerük receptje, és miben, valamint mitől kerültek piacuk csúcsára. Külön kategóriaként is elérheted a Minneren!

Youtube-on itt éred el, Spotify-on itt, Apple Podcastban itt.

Sikeres cégek: Gree Magyarország márkaképviseletből sikersztori

Végre nem egy rendszerváltásos sikersztori!

Szín Csaba egy milánói kiállításon találkozott először a Gree légkondicionáló katalógusával. Nos igen, kereskedőként érdemes ilyen kiállításokra járni, ahol meg lehet tapogatni a termékeket és látni, hol tolonganak az emberek. A kínai cég akkor kezdett nyitni Európa felé, és Spanyolországban elhelyeztek egy nagyobb készletet. Ebből tudott „csipegetni” az alapító, és 2001-ben elindította kereskedői cégét. Elkezdett partnereket keresni azzal az ajánlattal, hogy kereskedelmi tudást és az akkori árakhoz képest kedvezőbb feltételeket kínálnak, amennyiben előfinanszírozzák a rendeléseket.

Szerencséjük volt? Ez is lehetséges, mert egy olyan gyártócég, mint a Gree, minden országban olyan forgalmazót keres, aki a piacon a legerősebbnek tűnik, akár több ingatlannal és bejáratott partnerkapcsolatokkal rendelkezve. Az első időszakban ebből adódott is probléma, mert a kizárólagosságot nem volt könnyű megszerezni, az előző feltételekkel az alapító nem rendelkezett. A versenytársak is szemet vetettek a márkára, így volt küzdelem bőven. Az alapító szerint titkuk az volt, hogy a vállalkozás teljes spektrumát figyelték, a szerelőtől a viszonteladón át a konkurenciáig. Minden szituációt és lehetőséget egyénileg kezeltek, kutatva, hol van lehetőség.

Elvileg a Gree sok díjat kapott, például a Magyar Brands és a British Enciklopédia szerepléséért, de ezeket könnyen meg lehet nyerni, kapni (kevés a feltétel), ezért ne tekintsük ezeket különösebb érdemnek. Ami igazán figyelemre méltó, hogy 2019-ben a Gree 160 országban működő márkaképviselete közül a Gree Magyarország kapta a Legjobban Teljesítő Vezérképviselet díját és a Legjobb Marketing Tevékenység díját is. 2022-ben ismét elnyerték a legjobb marketing tevékenységért járó díjat a cégtől. Továbbá, egy még nagyobb elismerés volt, amikor a Financial Times beválogatta a vállalatot Európa 1000 leggyorsabban fejlődő cége közé.

Igen, egy márkaképviselet is kezelhető önálló entitásként.

A marketingdíjakon szerintem te sem lepődsz meg, hiszen az elmúlt években a márkával találkozhattunk a TV-ben, rádióban és plakátokon is. Erős márkaépítő kampányt építettek fel az elmúlt évtizedekben, ami szükséges volt, hiszen forgalmazóként el tudták érni, hogy partnereik az ő termékeiket válasszák, ami mindenki érdeke volt. A marketinghez természetesen hozzátartozik az is, hogy milyen kommunikációs stratégiát alkalmazol a partnerek felé, és milyen ajánlatokkal ösztönzöd őket.

A cég lokálpatriota vezetője Szarvason építette meg a cég óriási irodaházát a pandémia időszaka alatt. Továbbá egy luxusétterem is helyet kapott az impozáns épületben.

2008-ban már aktív weboldaluk is volt, online jelenlét tehát már ekkor elindult, bár az igazat megvallva ezen a piacon valószínűleg a plakát és TV reklámok hozták a legnagyobb sikert.

Árbevétel, nyereség

Mi a cég esszenciája? Mitől olyan sikeres?

  • A 2000-es években még nem alakult ki a cégek részéről az a világos elképzelés, hogy pontosan mik a feladatuk, és hogyan tudják azokat jól elvégezni. Ahogy a Lipóti Pékség tulajdonosa mondta az 1990-es évek elején: akkoriban még egy „hülye” is tudott pénzt csinálni. Nos, 2000-ben ez már nem volt így. A Gree Magyarország azonban folyamatosan kereste a módját, hogyan végezheti hatékonyabban a tevékenységeit. Tudod, a Minner videóiban és cikkeiben mi is mindig ezt kutatjuk: hogyan lehet jobban csinálni? Ez a célunk!
  • Több ezer, sőt százezer céget nem dolgoztunk fel a sikeres cégek rovatban, mert elbuktak. Ezen érdemes elgondolkodni! Tehát mi az, amit ők nem tettek meg, de a sikeres cégek igen. A Gree folyamatosan kutatta, hogyan lehet hatékonyabban működni, hogyan lehet jobban eladni, és miként tud kedvezni a kivitelezőknek.
  • A Gree felismerte, hogy a sikerük attól függ, hogy a klímaszerelők mennyire ajánlják a terméket, és hogy a fogyasztók mennyire ragaszkodnak ahhoz, hogy a kivitelezők a Gree-t válasszák.

Hova tovább? Mi lesz a Gree-vel?

Bár a kiugró bevételek időszakot most éli át a cég, a várható hazai forró légkör, a trópusi időjárás egyik nyertese lehet a vállalat. Nézd csak, ezt a témát itt dolgoztuk fel: Trópusi életmód Magyarországon: üzleti lehetőségek a klímaváltozás korában

„Érdekes volt! Van még ilyen tartalmatok?”

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!