Építhetünk üzleti stratégiát arra, hogy egy másik márka forgalmazója vagy márkaképviselője legyünk? Igen, ez is lehetséges, nem kell mindig valami újat alkotni. Lehetőség rejlik benne? Ahogy látható, a Gree Magyarország 2023-as árbevétele 27,7 milliárd forint volt, míg a nyeresége 4,4 milliárd forintot tett ki. Hogyan érte ezt el az alapító? Ennek járunk most utána! A sikeres cégekről szóló videósorozat újabb állomása a Gree Magyarország, amely teljesen más üzleti modellel lépett piacra, mint a korábban bemutatott vállalatok. Teljesítményük a nemzetközi piaci szereplők számára is figyelemre méltó, amit a videóban is láthat majd. Jól szemlélteti, hogy egy márkaképviseletre is lehet sikeres üzletet építeni!
Ez itt a Sikeres cégek rovatunk! Olyan magyar vállalkozásokat mutatunk be, amelyek példaként szolgálhatnak számunkra. Azt kutatjuk, hogy mi volt az ő sikerük receptje, és miben, valamint mitől kerültek piacuk csúcsára. Külön kategóriaként is elérheted a Minneren!
Youtube-on itt éred el, Spotify-on itt, Apple Podcastban itt.
Sikeres cégek: Gree Magyarország márkaképviseletből sikersztori
Végre nem egy rendszerváltásos sikersztori!
Szín Csaba egy milánói kiállításon találkozott először a Gree légkondicionáló katalógusával. Nos igen, kereskedőként érdemes ilyen kiállításokra járni, ahol meg lehet tapogatni a termékeket és látni, hol tolonganak az emberek. A kínai cég akkor kezdett nyitni Európa felé, és Spanyolországban elhelyeztek egy nagyobb készletet. Ebből tudott „csipegetni” az alapító, és 2001-ben elindította kereskedői cégét. Elkezdett partnereket keresni azzal az ajánlattal, hogy kereskedelmi tudást és az akkori árakhoz képest kedvezőbb feltételeket kínálnak, amennyiben előfinanszírozzák a rendeléseket.
Szerencséjük volt? Ez is lehetséges, mert egy olyan gyártócég, mint a Gree, minden országban olyan forgalmazót keres, aki a piacon a legerősebbnek tűnik, akár több ingatlannal és bejáratott partnerkapcsolatokkal rendelkezve. Az első időszakban ebből adódott is probléma, mert a kizárólagosságot nem volt könnyű megszerezni, az előző feltételekkel az alapító nem rendelkezett. A versenytársak is szemet vetettek a márkára, így volt küzdelem bőven. Az alapító szerint titkuk az volt, hogy a vállalkozás teljes spektrumát figyelték, a szerelőtől a viszonteladón át a konkurenciáig. Minden szituációt és lehetőséget egyénileg kezeltek, kutatva, hol van lehetőség.
Elvileg a Gree sok díjat kapott, például a Magyar Brands és a British Enciklopédia szerepléséért, de ezeket könnyen meg lehet nyerni, kapni (kevés a feltétel), ezért ne tekintsük ezeket különösebb érdemnek. Ami igazán figyelemre méltó, hogy 2019-ben a Gree 160 országban működő márkaképviselete közül a Gree Magyarország kapta a Legjobban Teljesítő Vezérképviselet díját és a Legjobb Marketing Tevékenység díját is. 2022-ben ismét elnyerték a legjobb marketing tevékenységért járó díjat a cégtől. Továbbá, egy még nagyobb elismerés volt, amikor a Financial Times beválogatta a vállalatot Európa 1000 leggyorsabban fejlődő cége közé.
Igen, egy márkaképviselet is kezelhető önálló entitásként.
A marketingdíjakon szerintem te sem lepődsz meg, hiszen az elmúlt években a márkával találkozhattunk a TV-ben, rádióban és plakátokon is. Erős márkaépítő kampányt építettek fel az elmúlt évtizedekben, ami szükséges volt, hiszen forgalmazóként el tudták érni, hogy partnereik az ő termékeiket válasszák, ami mindenki érdeke volt. A marketinghez természetesen hozzátartozik az is, hogy milyen kommunikációs stratégiát alkalmazol a partnerek felé, és milyen ajánlatokkal ösztönzöd őket.
A cég lokálpatriota vezetője Szarvason építette meg a cég óriási irodaházát a pandémia időszaka alatt. Továbbá egy luxusétterem is helyet kapott az impozáns épületben.
2008-ban már aktív weboldaluk is volt, online jelenlét tehát már ekkor elindult, bár az igazat megvallva ezen a piacon valószínűleg a plakát és TV reklámok hozták a legnagyobb sikert.
Árbevétel, nyereség
Mi a cég esszenciája? Mitől olyan sikeres?
- A 2000-es években még nem alakult ki a cégek részéről az a világos elképzelés, hogy pontosan mik a feladatuk, és hogyan tudják azokat jól elvégezni. Ahogy a Lipóti Pékség tulajdonosa mondta az 1990-es évek elején: akkoriban még egy „hülye” is tudott pénzt csinálni. Nos, 2000-ben ez már nem volt így. A Gree Magyarország azonban folyamatosan kereste a módját, hogyan végezheti hatékonyabban a tevékenységeit. Tudod, a Minner videóiban és cikkeiben mi is mindig ezt kutatjuk: hogyan lehet jobban csinálni? Ez a célunk!
- Több ezer, sőt százezer céget nem dolgoztunk fel a sikeres cégek rovatban, mert elbuktak. Ezen érdemes elgondolkodni! Tehát mi az, amit ők nem tettek meg, de a sikeres cégek igen. A Gree folyamatosan kutatta, hogyan lehet hatékonyabban működni, hogyan lehet jobban eladni, és miként tud kedvezni a kivitelezőknek.
- A Gree felismerte, hogy a sikerük attól függ, hogy a klímaszerelők mennyire ajánlják a terméket, és hogy a fogyasztók mennyire ragaszkodnak ahhoz, hogy a kivitelezők a Gree-t válasszák.
Hova tovább? Mi lesz a Gree-vel?
Bár a kiugró bevételek időszakot most éli át a cég, a várható hazai forró légkör, a trópusi időjárás egyik nyertese lehet a vállalat. Nézd csak, ezt a témát itt dolgoztuk fel: Trópusi életmód Magyarországon: üzleti lehetőségek a klímaváltozás korában
„Érdekes volt! Van még ilyen tartalmatok?”
- A sorozat összes részét itt találod (folyamatosan frissül): Sikeres cégek rovat
- Az Abonett egy új termékkel 300 milliós forgalmat ér el: Abonett…
- Egy csésze Itália itthon pörkölve. Caffé Perté sikersztori – Sikeres cégek 13.
- A Family Frost nemhogy létezik, bármelyikünk elfogadná az éves nyereségét. Sikeres cégek 1. rész