Mit eredményez, ha két lépéssel a piac előtt jársz? Ezt láthatjuk a Gere Pincészet példáján keresztül, amely remekül mutatja meg, hogy mit lehet elérni egy innovatív vállalkozással. Ők tartják magukat ahhoz, hogy prémium borokat értékesítenek, és ebben a szegmensben előkelő helyet foglalnak el. Méghogy az ár számít! Na jó, tudom ez bor. Érdekes módon még olyan piacon is sikereket értek el, mint a szőlőmagból készült kozmetikumok. Mit tanulhatunk ebből a sikertörténetből? Ahogy ezt a „Sikeres cégek” rovatban már megszokhattad, mindig ezt kutatjuk! Lássuk, hogyan!
Hol vagy most? Ez már a 15. sikeres cégek videó. Hétről-hétre újabb üzleti sikersztorit mutatunk be és keressük bennük az üzleti recepteket is! Sikeres magyar cégek után kutatunk, keressük a sikerreceptjüket! Lássuk most ezt a céget! Ne feledd! Itt találod a többit!
Youtube-on itt találod, Spotify-on itt, Apple Podcastban itt.
Sikeres cégek: Gere Pincészet sikersztori
Gere Attila erdészként kezdte pályafutását, ám a szerelem közbeszólt: beházasodott egy borászcsaládba, és Szegedről Villányba költözött feleségéhez, Wéber Katalinhoz. Nászajándékba egy szőlőbirtokot kaptak Villányban, amelynek első terméséből 30 hektoliter bor lett, ezzel kereste meg a szegedi halászcsárdákat.
Annak idején az 1980-as években 80 000 forintért adta el a bort, miközben éves fizetése erdészként 23 000 forint volt. Apósától sokat tanult, és akkor olyan prémium borokkal léptek piacra, amilyenek akkor még nem voltak jellemzőek a hazai piacon. A számítások beigazolódtak, és beindult a borbiznisz.
1987-ben bevezették a palackozást is, vagyis a bort most már a megszokott üvegekbe töltötték, míg addig a piacon főként demizsonokban árulták. Az innováció itt nem állt meg. Ma már, ha egy bormárkára gondolsz, gyakran eszedbe jut, hogy biztosan van borteraszuk vagy szállásuk. Nos, ők több mint 20 évvel megelőzték a piacot, ugyanis 1991-ben elindult szállásadási és vendéglátási üzletáguk is. Ez fontos mérföldkő volt a cég életében, mivel később nagy hasznot hozott számukra, és ebből indult ki új üzletáguk. Maradj még velem, elárulom később mi volt az. Tudod, próbálunk mintát találni és sikerrecepteket bemutatni a sikeres cégek rovatában.
Újabb mérföldkő volt 1992-ben, amikor a Villány régiójába beleszerető burgenlandi szőlész-borász, Franz Weninger ajánlatot tett Attilának, hogy alapítsanak közös borászatot. Ekkor Gere Attila ismét a piac élére került a technológiában, mivel borászata olyan acéltartályos feldolgozó részleggel bővült, amely sterilebb körülményeket biztosított, és professzionális szintre emelte a borkészítést.
Az elejétől fogva a prémium célpiacot célozták meg. Szerencséjük is volt, hiszen éppen akkor alakult ki az a réteg, amely keresni kezdte a minőségi borokat. Így tudták az áraikat emelni, természetesen magas árrés mellett, ahogy bővült a célpiac (a piac bővülése segítette őket). Sok vállalat nem mer a prémium üzletágra fókuszálni, vagy ha mégis megpróbálkozik vele, akkor a márkatervezésben és a kommunikációban vall kudarcot.
Ebben az időszakban a nyereséget visszaforgatták a cégbe, sőt még 47%-os kamatú hitelt is felvettek annak idején. Igen, akkoriban ilyen magas kamatozású hitelek is léteztek, de a piacon minden gyorsabban bővült akkor.
2000-ben átálltak az biogazdálkodásra (bioszőlőre), és ekkor már 75 hektáron gazdálkodtak. A mennyiségi növekedést nem célozták meg, inkább a minőségre helyezték a hangsúlyt. A skálázást inkább új termékek piacra dobásában látták, például a szőlőmag-feldolgozásban. Attila lánya, Gere Andrea, nevéhez fűződik a kozmetikai márka, amely jól illeszkedett a wellness-spa részlegükhöz. Először a hotel spa részlegénél szőlőmag-őrlemény és -olaj alapú pakolásokat készítettek a vendégek számára. A vendégek jelezték, hogy otthonra is szívesen megvásárolnák ezeket a termékeket. Egy svájci kutatócéggel együttműködve megszületett az arcápoló termékcsalád, amelyet mind a webshopban, mind az FMCG piacon, vagyis kiskereskedelmi láncokban és drogériákban is meg lehetett vásárolni.
A 2020-as covid válság erősen érintette a céget, volt olyan 2 hét, hogy forgalmuk sem volt.
Bevétel, nyereség, a számok
Mi a cég essszenciája? Mitől ilyen sikeres?
- Ideje korán innováltak, és a piac elé kerültek például a palackozás és a nagyüzemi termelés terén. Nem vesztették el a fókuszt, nem mentek rá a mennyiség növelésére, hanem a minőségre helyezték a hangsúlyt. Erre példa a bioszőlőre való átállás is: itt a permetezést természetes szerekkel végzik.
- Kitartóan megmaradtak a prémium szegmensben. Megjegyzendő azonban, hogy a Gere & Schubert kollaborációval egy kisebb szegmensre is sikeresen fókuszáltak.
- A skálázódást tehát új termékek bevezetésével érték el, és nem azzal, hogy még több hektáron termelnek szőlőt. Izgalmas!
„Érdekes volt! Van még ilyen tartalmatok?”
- A sorozat összes részét itt találod (folyamatosan frissül): Sikeres cégek rovat
- Egy csésze Itália itthon pörkölve. Caffé Perté sikersztori – Sikeres cégek…
- Az Abonett egy új termékkel 300 milliós forgalmat ér el: Abonett…
- BioTechUSA: Ez a magyar cég milliárdossá gyúrta magát. – Sikeres cégek 3. rész
Forrás: bet.hu, pannonborbolt.hu