A Google és a Facebook nem vállalja be. Használd ki a lehetőséget és forgasd fel a boltkereső appok piacát

Dátum

Megosztás

Nem véletlen, hogy sokan próbálkoznak boltkereső applikációkkal. Hiába a nagy cégek a Google, Facebook vagy egyéb üzletkereső applikációk egyszerűen nem tudják lefedni a piacot. Volt már veled olyan, hogy nagyobb távolságra elmentél egy dolgot megvenni, majd kiderült, hogy valójában a lakásodtól pár utcával feljebb van egy bolt, ahol be tudtad volna szerezni? Vagy elmentél egy bolt mellett és azt mondtad, „hm ez jó”, de aztán nem találtad meg a Google-ban? Na erre van egy jó ötletem!

Mit nem vállal be a Google és a Facebook vagy hasonló cégek?

Túl nagyok ahhoz, hogy bevállalják azt, hogy  nyereményjátékokon keresztül húzzák fel az adatbázisukat. Persze a Google már elég nagy, hogy a cégek szinte önként és dalolva adják meg az adataikat, de így még sem elegen. Miért?

  • Nincs meg a megfelelő motivációja, hogy feltöltse az adatokat
  • Kell nekik egy ember, aki feltöltögeti az adatokat, frissíti azt.
  • Még az elején megteszik, de aztán elmaradozik. Lásd a Facebookjukat sem töltögetik rendesen, azt nehezen oldják meg, hogy ki csinálja, ki foglalkozzon vele.

Forgasd fel a boltkereső applikációk piacát!

Legyen az egy szalonkereső vagy étteremkereső, szalonkereső, ezt alkalmazni tudod majd!

Így töltesd fel az adatbázisodat a közösség erejével. Ezt az információt már a Minneren említettem egyszer a 125. üzleti ötletben  Gyorsan fel tudod húzni egy ilyen applikáció adatbázisát, ha viszel bele egy kis játékot. Szervezz nyereményjátékokat (már szponzorokkal), és a felhasználók úgy gyűjthetnek pontokat! Mit csinálnak a felhasználók?

  • Ha feltöltenek egy-egy boltot, bármerre is járnak, készítenek képet, nyitva tartást…, akkor részt vesznek a nyereményjátékban, pontokat gyűjtenek.
  • Aki a legtöbb pontot gyűjti, az nyer valamit,
  • illetve sorsolsz is azok között, akik mondjuk minimum 20 helyet beírtak (ugyanazt nem lehet).
  • Egy Wikipédia-szerű moderációt használhatnál, így nem kerülhetnek bele fals adatok. A moderátorok külön kaphatnának pontokat.
  • Jah igen, mit sorsolsz? Az elején még barterbe szerzel termékeket, vagy te vásárolsz, később már neked fizetnek majd, hogy sorsold ki az ő terméküket.

Tehát a cégek (nyereményjátékok által) finanszírozzák a te sikered, a weboldalad, applikációd felfuttatását. A felhasználók pedig feltöltik az adatbázisodat.

Remélem, sokat segítettem!

+ információ:

A Minner Befektetőkereső showján is több adatbázisra épülő applikációt mutattak be. A befektetők elé sokszor kerül hasonló applikáció és látják is benne a fantáziát, de még senkinek nem sikerült ezt tényleg megvalósítania. Nézd meg, mit mondott erről egy befektető! A videó alatt folytatom.

Minden héten jön legalább egy ember, vagy csapat, aki szalonkereső applikációt, vagy étteremkeresőt, vagy ..XY.. boltkeresőt akar elindítani, és erre akar tőkét szerezni. /Szugyiczki András/

 

Fotó: Free-Photos / pixabay

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!