A Központi Statisztikai hivatal budapesti bevásárlóközpontokra fókuszáló kiadványában megjelent elemzés szerint egyelőre éppen a jövőben fontos korosztályok képviselőinek többsége hiányzik a plázákból. A bevásárlóközpontok csak a fiatal generációra összpontosítanak mind termékkínálatban, mind marketingben, pedig az idősebb korosztály már most fellendíthetné a plázákat, pár év múlva pedig már hiányozni is fog a bevétel, amivel komoly hátrányba kerülhetnek. Mit is jelent ez számunkra és miért fontos?

Először is azért fontos, mert alátámasztja a Minner 2018-as üzleti trendjei között leírt idősekre specializálódott vállalkozások trendjét és így több vállalkozás ötletet is, amit az oldalon találsz. Na de először jöjjön a lényeg, aztán az ötletek!

Idősmarketing – ideje ráfokuszálni

A KSH szerint a plázák nagy vesztesei lesznek az elkövetkező éveknek, ha nem foglalkoznak az 55 feletti korcsoporttal. Ők adják a magyarországi háztartások 31%-át és az egy főre jutó személyes célú kiadásaik pedig már rég meghaladták az országos átlagot. A fogyasztási szerkezetük pedig markánsan eltért az országos átlagtól. Az elkövetkező években tovább nő az 55 év felettiek aránya a lakosságon belül, sőt exponenciálisan nő. Tehát aki most lép előnyt szerezhet. Nemcsak a plázákban, hanem akár online vagy más platformokon.

A KSH alátámasztja a Minner üzleti trendjét és vállalkozás ötleteit

A 2018-as összeállításban a 8 üzlet trend között az egyik az idősekre fókuszáló volt. Ide bemásolom azt a részt (a többi trendet, üzleti ötletet is olvasd el!):

Részlet a 2018-as üzleti trendekből – Idősek: 

Tudtad, hogy 2050-re  nyolcszor több 100 éves lesz mint most? A cégek többsége nem szeret foglalkozni az időseknek szóló termékekkel, szolgáltatásokkal, mert nem elég trendi. Pedig az 50 feletti lakosságnál van a hazai vagyon nagy része. Az index.hu-n olvashattál már róla, hogy a hazai 50 év felettiek nagyobb arányban használják az internetet, mint a környező, sőt, a nyugati országokban élők. Már most tehát érdemes olyan vállalkozásban is gondolkodni.

Néhány példa/ötlet ehhez a trendhez:

  • webshop idősekre szabva
  • havi díjas webshop (ugyanazokat a termékeket megkapja házhoz)
  • valamilyen szórakozási, kikapcsolódási program, azok szervezése
  • nyugdíjas szövetkezetek – egyre több ilyen alakul az iskolaszövetkezetekhez hasonlóan. A nyugdíjasokat kiközvetítik cégekhez. 

Az alábbi ábrán azt látod, hogy milyen mértékben nő a 100 éves korúak száma 2050-re.
100evesek

 

Ehhez kapcsolódó Minner ötlet:

Forrás: VG.hu/KSH
Fotó: StockSnap / pixabay

Gyere és nézd meg a Befektetőkereső show döntőjét! Nézőként is tudsz jönni! Ezt látnod kell élőben! Június 21. 14:30-19:30 között. 15 csapat, 10+ befektető, több 100 millió forint Kattints ide!