A tárgyaló bérlés Airbnb-je. Rád vár, hogy megvalósítsd!

Dátum

Megosztás

Ebben az évben járom az országot és üzleti konzultációkat tartok. A legnagyobb nehézség vidéken tárgyalót találni. Több olyan város is volt, ahol lehetetlen feladatnak bizonyult a tárgyaló igénybevétele. Győrben, épphogy ráleltem egyre, ami használható, Pécsen is, de ha azok nem lettek volna, akkor nehéz helyzetben lettem volna. Szegeden, Kecskeméten is korlátozottak a lehetőségek, Nagykanizsáról nem is beszélve! Közben kiposztoltam ezt a problémát a Minner Facebookjára és jöttek is az üzenetek. Tanácsadóktól, értékesítőktől, területi vezetőktől, hogy igen ők is tapasztalták ezt. Két ötletem is lett ezzel kapcsolatban!

Miről van szó? Ötletelek, mert felismertem egy problémát, és kezd több visszajelzés jönni, hogy jó helyen tapogatózok. Tudod, így születnek a vállalkozások! Egyszerűen a vidéki üzleti megbeszéléseimre nem találok tárgyalási helyszínt. Győrben épphogy találtam egyet, Veszprémben egyenlő a 0-val. De több városban is csak az a mázli, hogy van egy coworking iroda, ahová lehet menni. Nem tudsz csak úgy kibérelni tárgyalót. Mondom magamban, hogy: akkor miként tárgyalnak az itteniek? Nagy projekt esetén oké, hogy a tárgyaló mellett étterem is szóba jöhet, mert több körös a megbeszélés. Ahová csak megyek megkérdezem erről az embereket. Például ma olyan cégvezetővel is tárgyaltam, akik szintén mennek más városokba, és ő is ezt tapasztalja.

Továbbá éppen Veszprémben voltunk és mondta, hogy itt pedig ha nincs irodád, akkor marad a kávézó. Na és ugye én átutazóban vagyok. Persze kevés ilyen üzletember van mint én, aki így megy városról városra. Jah és még valami, a szabadúszók?! Vagy ennyire nincsenek vidéken? Pedig pont az a lényege, bárhol dolgozhatsz, de azért mégis jó időnként nem otthonról dolgozni, na meg tárgyalóban fogadni az ügyfelet, ha éppen nem mész ki hozzá.

Sok mindenkinek szüksége lehet privát tárgyalóra, ezt a visszajelzést is kaptam. Sőt kisebb meetingek tartására. Sőt ez még jobban tetszeni fog! Több nagyobb cégnél is tapasztaltam, hogy szeretik külsős helyszínre tenni a megbeszéléseket.

Több üzleti modell is beugrott ezzel kapcsolatban.

  • Eddig az az ötlet volt bennem, hogy kibérelek egy 20-30 négyzetméteres üzlethelyiséget és szerelek rá egy kulcsszéfet vagy elektronikus ajtózárat, és online kiadom (jó azért a folyamatot még csiszolni kell). Online foglalnak, fizetnek, kapják a kódot (QR vagy szám) és bejutnak.
    Aztán eszembe jutott a 61. üzleti ötlet, aminek ez lett nemrég az új címe: Lakáskávézó. Az új Starbucks a lakásodból indul hódító útjáraEgészen biztosan hozzácsapnám ezt is, sőt erre építeném az egészet.
  • De jött egy másik ötletem is. A tárgyalók Airbnb-je. 
    • Ha van egy cégnek tárgyalója, kiadhatja rajtam keresztül – Vidéken egyébként sem ritka, hogy egy 150-200 nm-es irodában két-három cég is van, és van közös tárgyalójuk. Extra bevétel, azért az óránként 2-3 000 Ft is jól jön. Heti 10 órával számolva már havi szinten 80-100 000 Ft, persze ebből még jön a közvetítői jutalék.
    • Az irodánál ki lesz téve a weboldal neve, hogy lássa a foglaló jó helyen van és az ügyfelének is tudja mondani merre és mégsem lesz annyira idegen az ügyfél számára, hogy más cégneveket is lát a falon.
    • Így nem kell üzlethelyiséget venni, bérelni hanem csak egy marketplace (piactér) rendszert üzemeltetek – Ennél mázli az, hogy a fizetési megoldást is tudnák bonyolítani Barion-on keresztül. Van piactér fizetési megoldásuk. Egyszerre kap pénzt, aki kiadja az irodát és maga a cég. Könnyebb a számlázást is megoldani.
    • Sőt az első pontban fent írtam a sajátot, attól még, hogy a tárgyalók Airbnb-je, a sajátot is ezen adnám ki.
    • Elsőként egy WordPress marketplace sablonnal, pluginnal indítanám el. Későbbre tenném az egyedi fejlesztést, amikor már elegen használják. Itt akkor jönne a legnagyobb profit, amikor már nemzetközi piacra is sikerül belépni.

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!