Amerikai piaci áttekintés – 2014. július 30. Szerda

Kisebb visszaesés volt tapasztalható kedden az amerikai indexek esetében: a korábban alulteljesítő tech és small-cap szektor tartja magát (Nasdaq és Russell 2000), a Dow és az S&P 0.4% körüli eséssel fejezte be a napot. Utóbbiakat tekintve mindkettő a mindenkori csúcsa közelében van, láthatóan nincs olyan erő, amely segítene az emelkedésben. A gyorsjelentések kifutásával (USA-ban jövő héttől kezdődően) a geopolitikai problémákra terelődik a befektetők figyelme, ezért stagnálást, lassú lecsorgást várok.

Megjöttek az Oroszországot érintő szankciók: a korlátozások a bankszektort (Sberbank, VTB Bank), energiaszektort (Gazprom, Novatek), honvédelmi szektort és egyes precíziós technológiákat érint. Az intézkedések 24 órán belül lépnek életbe. Tovább szankciókat említett Obama az esti beszédében: megtiltották az orosz vállalatok tőkeszerzését Európából, vagyis újonnan kibocsátott részvényeket és kötvényeket nem vásárolhatnak az európai befektetők. Így marad az orosz vállalatoknak az ázsiai (kínai) piac, kérdéses, hogy mennyire lesznek képesek megoldani az itteni forrásszerzést.

A keddi fogyasztói bizalmi index jobb lett a vártnál (85.4 pont helyett 90.9 pont), az 5 pontos emelkedés már szignifikáns elmozdulásnak számít. A mai napon az ADP júliusi munkaerő-piaci adatára figyelnek majd a befektetők.

Jelentett a Twitter: a vártnál jobb árbevétel és profit (1 cent veszteség helyett már nyereségessé fordult a vállalat), a befektetők díjazzák az eredményeket, 30% pluszban az árfolyam after-hoursben (50 dollár). Érdemes azt megfigyelni, hogy mindkét social media vállalat (Facebook és Twitter) hasonló utat járt be a kibocsátás óta: az kibocsátási árhoz képest erős növekedés (FB 45 dollár, TWTR 74 dollár), ezután az első jelentésre esés, erős korrekció (FB 19 dollárig, TWTR 29.5-ig), a második jelentésben már vannak biztató jelek, de még mindig nyomott az árfolyam, a harmadik jelentésben pedig már profitról számolnak be, az árfolyam kitör, kétszámjegyű az emelkedés.

A szerdai napon nem lesz jelentős vállalati gyorsjelentés.

Jelenleg 64 hónapja tart a bikapiac, 1949-től számítva átlagoson 59 hónapig tartottak ezek a periódusok. 34 hónapja nem volt 10%-nál nagyobb esés az S&P-ben (vagyis korrekció), ugyanez nem mondható el a Russel 2000-ról és a Nasdaq-nál is bekövetkezett egy 8%-os esés az őszi csúcsponthoz képest. Az S&P 500 jelenleg 16.8-as P/E rátán forog, 118 dolláros eredménnyel. Ugyanez 2010-ben 85 dollár, 2011-ben 92 dollár, 2012-ben 102 dollár, 2013-ban pedig 111 dollár volt. 1954 óta átlagosan 16.4-es P/E rátán forgott az index, az utóbbi 10 év átlaga 14.4 volt.

19 negyedéve tart a gazdasági növekedés, 2009 harmadik és negyedik negyedévében, 2010 összes, 2011 összes, 2012 összes, 2013 összes és 2014 első negyedéve volt pluszos. Tavaly 2%-os GDP növekedést sikerült felmutatnia az amerikai gazdaságnak, idei évre 2.2% a várakozás.

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek